{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Tanker om at skifte mc, eller... {{forumTopicSubject}}

Nå, så gik mine overvejelser omkring det at skifte mc, lidt hurtigere end forventet.
Jeg købte jo min GS 500 sidste år og den kører skam ganske upåklageligt og stabilt, men...
Af en eller anden grund har jeg aldrig følt mig helt dus med den. Mine overvejelser har hele tiden gået på, at det jo nok var fordi, det var nogen tid siden jeg for alvor havde kørt og at det nok skulle komme.
Uden jeg har skænket det de store tanker, så har jeg følt mig bedst tilpas, når der har været oppakning på cyklen, dvs. tanktaske og manden bag på.

I den forløbne weekend lånte jeg så en gsx 750 af en ven og det var lige som at komme hjem... Om det er vægten eller kåben der passer mig bedre er jeg ikke helt sikker på, men uha, en forskel.

Nu er jeg så i gang med diverse overvejelser og jeg kan overhovedet ikke beslutte mig.

SSkal jeg sætte min GS'er til salg og købe en anden eller skal jeg måske sætte en kåbe på den og se om det giver noget?
Min GS'er har gået 13000 km og er en årgang '02, altså en forholdsvis ny cykel. Jeg kender den og den er 100% i orden, altså jeg er lidt ude i "man ved hvad man har".

Da jeg ikke har flere millioner i baglommen, så kan jeg jo godt se på det hele. At vælger jeg at sælge, så må jeg lede efter en model der er ældre og har kørt længere end den jeg har. Er det mon det værd?

Æv bæv hvor er det svært, hvornår ved man, at tidspunktet for at skifte cykel er rigtigt?

Kristina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tanker om at skifte mc, eller...
  • #1   16. maj 2006 Jeg kan i hvert fald fortælle, at jeg aldrig kommer til at køre uden styrkåbe, som minimum. Kører ER-5 på køreskolen og det kunne jeg aldrig finde på at gøre igen.

  • #2   16. maj 2006 Der er jo ikke meget ved en cykel man ikke føler sig godt tilpas på... så syntes da det vil være bedst for dig at købe en lidt ældre model som du godt kan lide at køre...

  • #5   16. maj 2006 Lennart: At kalde en GSX-F for den bedste af sin slags er måske at skyde lidt ved siden af. Ducati, Honda og Triumph har alle MC'er af samme slags.

    Kristina: Du kan vel se om du kan fiske dig til en prøvetur på en GS500 med kåbe. Så kan du bedre vurdere om det er den vej du skal gå.
    Og tro mig. Du er bestemt ikke den eneste der er vokset for hurtigt fra en GS500..
    Men hvis du ikke finder køreglæde ved den du har nu, så se hvad der ellers kan være i søgelyset. For at blive i samme klasse kan du se på en Honda CB500s, Kawasaki GPZ500s, Yamaha XJ600s Diversion.
    Ellers er GSX600/750F eller en Bandit 600 med kåbe ikke et tosset bud på en lidt mere moden MC der også nemt kan magtes af den urutineret.

    /
    Jesper


  • #6   16. maj 2006 Prøv da en GS med kåbe inden du gør noget overilet smiley

  • #7   16. maj 2006 Ikke at jeg er kommet nærmere min beslutning pt. men tak for kommentarerne smiley

    Hvis det bliver et skift, så er det såmænd ikke fordi jeg er specielt låst fast i en bestemt model. Men jeg vidste fra starten af, at GS'eren skulle skiftes til noget større på et tidspunkt...
    Den blev jo netop købt, fodi jeg syntes det var længe siden jeg havde kørt. Trods alt er det jo en del år siden jeg startede, men når der kommer børn, så står den på familiebil i stedet.

    Nu er den næste overvejelse... hvis jeg sætter en kåbe på og kører denne sæson, så får jeg vel reelet ikke ret meget mere for cykelen, end jeg ville gøre lige nu? Og så er det måske alligevel spild?

    Jeg tror I har ret, må lige en tur på låne-markedet igen...
    smiley



  • #8   16. maj 2006 Nej du får sikkert ikke meget mere for den med kåbe..... men den kunne jo evt. afmonteres og sælges seperat, hvis du er toldmodig og har et sted at opbevare den smiley
    Der er jo masser af GSer der mangler en kåbe.

    Hvis du som mange andre ikke kan købe en cykel kontant men alligevel skal ud at låne ..... er der jo ikke den store forskel på at betale fx.... 800 pr mdr i afdrag eller 1100 for en større model..... kun et par tanke benzin smiley
    (men ok grænsen skal sættes et sted eller kørte vi alle Ferrari, Bentley osv.)
    Ok den større er måske oxo lidt dyrere at holde kørende...


Kommentér på:
Tanker om at skifte mc, eller...

Annonce