2.070 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

begynder motorcykel med lav sædehøjde (stort kørekort) begynder motorcykel med lav sædehøjde (stort kørekort)

Hej
Jeg er igang med at erhverve mig et stort kørekort, men jeg er ikke slev så stor.
Jeg er ca 173 høj og har en sølle vægt på 65 kg.
Jeg ledere efter noget street bike/naked bike. noget i retningen af en Honda CB500 fra 1995, Kawasaki ER-5 eller noget Suzuki GS500. Højdemessigt bliver jeg dog i tvivl når jeg bruger https://cycle-ergo.com/
Jeg er som sagt nybegynder og har ikke så meget vægt at flytte på, jeg jeg vil gerne kunne have fødderne fladt på jorden.
HJÆLP! budget ca 25.000

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  begynder motorcykel med lav sædehøjde (stort kørekort)
  • #2   23. jun 2021 Min kære hustru er 158cm lav, og hun følte sig fint tryg på den ER-5 hun havde.
    Cycle-ergo er desværre ikke helt præcis. Den tager ikke højde for hvor meget MC’en sætter sig i affjedringen nær man sidder på sædet, eller hvlr smalt sædet er.

• #3   24. jun 2021 Ingen af de tre du nævner særligt tunge, hvilket også betyder en del ved langsom manøvrering, så dem vil du hurtigt blive dus med.

• #4   24. jun 2021 man kan købe sækningsæt til GS 500

• #5   24. jun 2021 Da jeg læste overskriften tænkte jeg med det samme på den du selv nævner: Kawa ER-5.
    Har kørt med flere knap så "store" personer som er vældig glad for den model.

Hvis du er nybegynder kan jeg varmt anbefale:
    https://www.youtube.com/watch?v=BhOomvv6oNI
    Skuespillet er skrækkeligt. Men budskabet er super når man er ny!

Derudover så prøv at se om der er plads i budgettet til nogen banekurser. Enten med FDM eller Mestersvinger.. Det giver en masse som ny på mc.

Roll-on god sommer!

• #6   24. jun 2021 Ud til nogle handlere, der har flere forskellige mc på lager. Sæt dig op, vip den af støtteben og så vil du mærke om du er tryg. Er du det, så vend et smut på dyret. Det er den eneste måde du finder ud af hvad der er bedst for dig.
    Go´fornøjelse og kør nu forsigtig, det er pissefarlig at køre mc smiley

• #7   24. jun 2021 Suzuki GSX 750
    Bemærk at der ikke er noget F.
    Den hedder også Suzuki Inazuma.
    Jeg havde en til vinteropbevaring i nogle år og jeg var meget overrasket over hvor lav den var når man satte sig på den.
    Jeg vil påstå at den er lavere en ER-5 og de andre der nævnes. Og så er det en fed cykel lige i den stil du gerne vil have.

• Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Svar: 148
    #8   30. jun 2021 Husk også, at det ikke er din vægt, du skal styre med. smiley

• Frank  K
    Frank K Tilmeldt:
    jul 2017

Følger: 17 MC-er: 1 Svar: 1
    #9   30. jun 2021 Jeg har en Kawasaki GPZ 500S med 60Hk. Fra 1990. Den kan findes til salg på Gul og Gratis.
    Helt ny istandsat, nylakeret ved en professionel MC maler. Og motoren er totalrenoveret. Synet Maj 2020
    Det var meningen at jeg selv ville køre lidt sommer hyggekørsel, men den er for lav til mine 187 cm.
    Der er helt sikkert bedst til en der en mindre end mig.

• Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 Svar: 61
    #10   30. jun 2021 Underligt spørgsmål?

Hvis man erhverver sig et MC kort, må man da have bare en lille en idé om, hvad man egentlig har tænkt sig at køre på?

• #11   1. jul 2021 Underlig kommentar.
    Trådstarter har netop en stor ide om hvad han gerne vil køre på.

Kommentér på:
begynder motorcykel med lav sædehøjde (stort kørekort)

Annonce