1.108 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
17 Svar
Dæk valg Dæk valg
Hej allesamme
Hvad skal jeg vælge til min F2`er ? det skal være nogle der står godt fast i både tørt og vådt vejr.
Evt. et link til dæk test?
Mvh Peter
0 synes godt om
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 27 MC-er: 1 Emner: 91 Svar: 219
aug 2006
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 26 Svar: 322
Hvad med det helt nye Pirelli Diablo Corsa III . Det kommer fra world SBK, det jeg mener er at det er udviklet ud fra de ting de lære på WM superbikes og WM supersport cyklerne. Det skal jeg ihvetfald prøve. Det er et 3 komponent dæk hvilket betyder at der er blødere i siderne. Jeg ved at midtfyns mc lige har fået mere end 100 nye dæk på lager i denne uge. De har også fået det nye Pirelli Diablo Corsa III.. Og så er deres dæk priser billige..
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
Koster 970 kr. inkl. forsendelse hos mcdaekonline for et 160/60-17
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
mar 2007
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 1.035
Hvis du kører "normalt" på Biken, så gå efter nogle 2-Compound dæk med hård kerne og blødere sider så der er lidt all-round egenskaber. Et sådant dæk kan der snildt være 20.000 km. i i modsætning til sportsdækkene der max holder 5-6.000 km. hvis de bruges til kombineret vej/banekørsel.
(har endog hørt om folk der har kørt sportsdæk ned på 3.000 km.).
Hvis penge er ligegyldige og "P-værdien" absolut skal være der, så er sportsdæk måske et must :o).
JLL
P.S. Bike har også lige haft en "sportstourer dæktest" det er måske nok i virkeligheden mere den vej du skal kigge.
mar 2007
Pilot Power eller
Bridgestone BT021 (2-compound sportstourerdæk)
Mvh
JLL
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.089
jun 2005
Følger: 7 Følgere: 120 MC-er: 2 Emner: 788 Svar: 8.715
men du får lige nogle her så kan du selv sætte dem ind hvor de mangler,,,,,,,,,,,,
aug 2006
CBR600 fra 1991-1994 er jo ikke ligefrem en stor tung supertourer med 150+ heste. Så hvorfor ikke smide et sæt touringsdæk på??? Fordi den netop ikke er en touring cykel og cyklen egner sig bedst til sportslige dæk.
Man skal jo lige huske på at det eneste (udover kørers evner) der holder dig på vejen, er de 2 sorte runde gummi dæk på cyklen, og der er altså ikke meget dæk som har kontakt med vejen. Så personligt ville jeg til en hver tid vælge et dæk som står godt fast frem for et dæk som holder 20000km. Hvad skal man også med et dæk der holder 20000km hvis det er en sportscykel. Så skulle man sgu da ha købt en touring slæde istedet...
Pirelli dækket er 3 komponent ergo hårdere på midten. Pilot power 2CT = hårdere på midten, blødere på siderne og så kommer bridgestone med deres nye BT016 som også er et sport/race dæk som er hårdere på midten og blødere på siderne.
Pilot Road2 er et sportsligt touring dæk, ikke et sportsdæk. Men er også hårdere på midten og blødere i siden.
mar 2007
Nu er der så heller ikke nogen der direkte foreslår Touringdæk, men undskyld mig, men at smide et Corsa dæk eller bridgestone BT002 på en mellemstærk gadecykel (og intet ondt ment med det) det er sku overkill, og det er ingenlunde sikkert at sportsdækkets vedhæftningsevne er bedre på f.eks. en CBR600, det kan meget vel nærmere afhænge af kørestil.
Tager du eksemplet med deciderede baneslicks, som jo må siges at være rimeligt bløde, så skal dækket have en vis arbejdstemperatur for at virke optimalt, derfor anvendes der dækvarmere, fordi kørslen alene (i hvert tilfælde de første par omgange) ikke er nok til at få gummiet op i den rette arbejdstemperatur og dermed den optimale vedhæftning.
Gadedæk er så heldigvis konstrueret noget anderledes, men alligevel ........ køb dæk efter din MC, kørestil og evner og ikke efter hvad der står på siden.
Dæk der holder 20.000 km. er ikke nødvendigvis dårlige til at stå fast, og hvis dit behov er daglig transport, så er det som oftest nogle helt fine dæk til det behov - oftest står de ligefrem bedre fast i regnvejr end deciderede sportsdæk.
Lad os nu tage eksemplet med CBR600F, gå på bridgestones hjemmeside, tamp specs ind og forslaget vil være battlax BT45, altså en langt hårdere dæk end forslagene her på siden. Jeg går ikke ud fra Bridgestone ikke har forstand på vejledning i anvendelse af deres dæk :o).
JLL
mar 2007
Min Ducati 999S er standardmonteret med Bridgestone battlax BT014 (som nu afløses af BT016 som der henvises til).
Mvh
JLL
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 494
Dækvalg afhænger efter min mening meget mere om kørestil og hvornår man kører, end hvilken cykel man kører på.
okt 2005
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 506
Det var et maxxim dæk. Som blev voldsom blødt når det var varmt.
De sagde også hvor jeg fik dækket skiftet at det var et sportdæk.
Regner med at mit nuværende RoadAttack holder en anelse længere..
aug 2006
Nu nævnte jeg jo ikke decideret racer dæk. Jeg nævnte sportsdæk til gaden. Ikke noget med BT002 eller Pirelli Corsa Evo...
Og brifgestone anbefaler IKKE BT45 dæk til has cykel. Men derimod BT014 (som bliver tilBT016) eller BT020/21
Pirelli Diablo Corsa III er et nyt meget sportsligt gade dæk.
Da jeg havde min honda kørte jeg ca. 5500km på et sæt Dunlop D207RR som er et racer replika dæk og meget blødt.
De nye sportsdæk som jeg nævner står alle godt fast også ved lavere temp. og skal ikke være 80gr. inden de står fast.
Jeg vil gi dig ret JL L i at man skal helt sikkert købe dæk efter kørsels behov og kørestil. Jeg kører aldrig selv i regnvejr, det er simpelthen for sygt:-(( så jeg har ikke brug for et dæk der er godt til det. Jeg kører ca. 5-8000km om året og er ligeglad med om dækket bliver slidt hurtigt, da min kørestil er sportslig orienteret og vil hellere være sikker på at dækket bliver ved med at hænge ved når der gives gas i svingene:-))
feb 2005
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 30 Svar: 23
her er et link til en test af dem (link fjernet)
mar 2007
Kørte i øvrigt godt og vel 7500 km. på mit BT014 bagdæk hvilket nok er rimeligt meget - har bestilt "BT002 Street" til næste gang, satser på noget mere banekørsel i år.
JLL
Dæk valg