Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk valg
  • #1   1. mar 2008 metzler m3, vandt testen i bike for et par md. siden, er super både på tør og våd vej

  • #2   1. mar 2008 Hej Peter.

    Hvad med det helt nye Pirelli Diablo Corsa III . Det kommer fra world SBK, det jeg mener er at det er udviklet ud fra de ting de lære på WM superbikes og WM supersport cyklerne. Det skal jeg ihvetfald prøve. Det er et 3 komponent dæk hvilket betyder at der er blødere i siderne. Jeg ved at midtfyns mc lige har fået mere end 100 nye dæk på lager i denne uge. De har også fået det nye Pirelli Diablo Corsa III.. Og så er deres dæk priser billige..


  • #3   1. mar 2008 Peter K - Var det den test hvor de ikke havde fået Pilot road 2 med? - For den har da ellers vundet våd vejs test indtil nu.

  • #4   1. mar 2008 Jeg valgte Continental RoadAttack til min. Jeg kiggede også diverese tests igennem og det skulle være et rigtigt godt dæk!
    Koster 970 kr. inkl. forsendelse hos mcdaekonline for et 160/60-17


  • #5   1. mar 2008 pilot power bt 021

  • #6   1. mar 2008 Hvorfor gå efter dæk der er eminente til SuperSport og Superbike ?????, koster mere, holder mindre og er vel ikke strengt nødvendige på en CBR 600.

    Hvis du kører "normalt" på Biken, så gå efter nogle 2-Compound dæk med hård kerne og blødere sider så der er lidt all-round egenskaber. Et sådant dæk kan der snildt være 20.000 km. i i modsætning til sportsdækkene der max holder 5-6.000 km. hvis de bruges til kombineret vej/banekørsel.
    (har endog hørt om folk der har kørt sportsdæk ned på 3.000 km.).

    Hvis penge er ligegyldige og "P-værdien" absolut skal være der, så er sportsdæk måske et must :o).

    JLL

    P.S. Bike har også lige haft en "sportstourer dæktest" det er måske nok i virkeligheden mere den vej du skal kigge.


  • #7   1. mar 2008 OK Dækskifter husk lige et komma mellem dine forslag :o)

    Pilot Power eller
    Bridgestone BT021 (2-compound sportstourerdæk)

    Mvh
    JLL


  • #8   1. mar 2008 Jeg havde Metzeler Roadtec Z6 på min gamle fazer, og det er et rigtig godt dæk med mange kilometer. Det har også vundet mange test som det bedste allround dæk.

  • #9   1. mar 2008 sorry mester, er liiiige stået op efter 2 timers søvn.

    men du får lige nogle her så kan du selv sætte dem ind hvor de mangler,,,,,,,,,,,,


  • #10   1. mar 2008 Mhs. CBR600 var det jo supersport cyklen i sin tid. Og som Peter spørger efter " Vil gerne have nogeet der står godt fast i tørt og vådt vejr" Så er det vel ikke ligemeget om hvilket dæk han vælger.

    CBR600 fra 1991-1994 er jo ikke ligefrem en stor tung supertourer med 150+ heste. Så hvorfor ikke smide et sæt touringsdæk på??? Fordi den netop ikke er en touring cykel og cyklen egner sig bedst til sportslige dæk.

    Man skal jo lige huske på at det eneste (udover kørers evner) der holder dig på vejen, er de 2 sorte runde gummi dæk på cyklen, og der er altså ikke meget dæk som har kontakt med vejen. Så personligt ville jeg til en hver tid vælge et dæk som står godt fast frem for et dæk som holder 20000km. Hvad skal man også med et dæk der holder 20000km hvis det er en sportscykel. Så skulle man sgu da ha købt en touring slæde istedet...

    Pirelli dækket er 3 komponent ergo hårdere på midten. Pilot power 2CT = hårdere på midten, blødere på siderne og så kommer bridgestone med deres nye BT016 som også er et sport/race dæk som er hårdere på midten og blødere på siderne.

    Pilot Road2 er et sportsligt touring dæk, ikke et sportsdæk. Men er også hårdere på midten og blødere i siden.


  • #11   1. mar 2008 Nu læser jeg SuperSport som SuperSport i dagens terminologi, altså der hvor Harms og andre skrappe gutter kører, og denne kategori falder en CBR600 vel trods alt ikke ind under.

    Nu er der så heller ikke nogen der direkte foreslår Touringdæk, men undskyld mig, men at smide et Corsa dæk eller bridgestone BT002 på en mellemstærk gadecykel (og intet ondt ment med det) det er sku overkill, og det er ingenlunde sikkert at sportsdækkets vedhæftningsevne er bedre på f.eks. en CBR600, det kan meget vel nærmere afhænge af kørestil.

    Tager du eksemplet med deciderede baneslicks, som jo må siges at være rimeligt bløde, så skal dækket have en vis arbejdstemperatur for at virke optimalt, derfor anvendes der dækvarmere, fordi kørslen alene (i hvert tilfælde de første par omgange) ikke er nok til at få gummiet op i den rette arbejdstemperatur og dermed den optimale vedhæftning.

    Gadedæk er så heldigvis konstrueret noget anderledes, men alligevel ........ køb dæk efter din MC, kørestil og evner og ikke efter hvad der står på siden.

    Dæk der holder 20.000 km. er ikke nødvendigvis dårlige til at stå fast, og hvis dit behov er daglig transport, så er det som oftest nogle helt fine dæk til det behov - oftest står de ligefrem bedre fast i regnvejr end deciderede sportsdæk.

    Lad os nu tage eksemplet med CBR600F, gå på bridgestones hjemmeside, tamp specs ind og forslaget vil være battlax BT45, altså en langt hårdere dæk end forslagene her på siden. Jeg går ikke ud fra Bridgestone ikke har forstand på vejledning i anvendelse af deres dæk :o).

    JLL


  • #12   1. mar 2008 Orv glemte nsten:

    Min Ducati 999S er standardmonteret med Bridgestone battlax BT014 (som nu afløses af BT016 som der henvises til).

    Mvh
    JLL


  • #13   1. mar 2008 Jeg vil til dels give JL L ret. Hvorfor vælge et sportdæk, som man næsten ikke kan få nok varme i.
    Dækvalg afhænger efter min mening meget mere om kørestil og hvornår man kører, end hvilken cykel man kører på.


  • #14   1. mar 2008 Kørte 4500 km. på en halv sæson sidste år hvor jeg lige havde fået kortet. Da jeg købte min CBR sad der et spritnyt bagdæk på. Bagdækket var slidt ned efter de 4500 km!
    Det var et maxxim dæk. Som blev voldsom blødt når det var varmt.
    De sagde også hvor jeg fik dækket skiftet at det var et sportdæk.
    Regner med at mit nuværende RoadAttack holder en anelse længere.. smiley


  • #15   1. mar 2008 JL L

    Nu nævnte jeg jo ikke decideret racer dæk. Jeg nævnte sportsdæk til gaden. Ikke noget med BT002 eller Pirelli Corsa Evo...

    Og brifgestone anbefaler IKKE BT45 dæk til has cykel. Men derimod BT014 (som bliver tilBT016) eller BT020/21

    Pirelli Diablo Corsa III er et nyt meget sportsligt gade dæk.

    Da jeg havde min honda kørte jeg ca. 5500km på et sæt Dunlop D207RR som er et racer replika dæk og meget blødt.

    De nye sportsdæk som jeg nævner står alle godt fast også ved lavere temp. og skal ikke være 80gr. inden de står fast.

    Jeg vil gi dig ret JL L i at man skal helt sikkert købe dæk efter kørsels behov og kørestil. Jeg kører aldrig selv i regnvejr, det er simpelthen for sygt:-(( så jeg har ikke brug for et dæk der er godt til det. Jeg kører ca. 5-8000km om året og er ligeglad med om dækket bliver slidt hurtigt, da min kørestil er sportslig orienteret og vil hellere være sikker på at dækket bliver ved med at hænge ved når der gives gas i svingene:-))


  • #16   1. mar 2008 Jeg køre med conti road attack , og må sige at jeg er fuld tilfreds med dem, der er godt med bid og mange km i dem
    her er et link til en test af dem (link fjernet)


  • #17   1. mar 2008 Nå men OK, så har jeg slået CBR600F forkert op :o), nu kender jeg heller ikke så meget til de forskellige Honda modeller. men vi er da under alle omstændigheder enige så langt at man bør købe dæk efter kørselsbehovet - hvilket gør det vanskeligt at komme med gode råd med mindre folk skriver hvordan de kører :o).

    Kørte i øvrigt godt og vel 7500 km. på mit BT014 bagdæk hvilket nok er rimeligt meget - har bestilt "BT002 Street" til næste gang, satser på noget mere banekørsel i år.

    JLL



Kommentér på:
Dæk valg

Annonce