2.093 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Pnn
Pnn
Tilmeldt:
31. mar 2021
Følgere: 22 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 30

Kilometer.... Kilometer....

Hvis vi tager udgangspunkt i de 4 japanske mærker, og tager deres tourings modeller fra noget der minder om år 2000 til 2010....

Hvad taler vi om er et fornuftigt km tal ??

Jeg er klar over des lavere des bedre, og ligeledes er jeg klar over, at med en lidt ældre cykel er det nok mere vedligeholdes niveauet end faktuelle km der er afgørende...

Men hvis vi går ud fra, at cyklerne er passet som de skal....

Er 100.000 km eksempelvis fint, eller skal det være ikke mere end 50.000 km....måske 150.000 km ikke betyder noget....

Mit forbrug kommer nok til at være i omegnen af 5-7000 km om året....og jeg vil gerne have en cykel jeg har i minimum 5 år....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kilometer....
  • #1   6. jun 2021 Det kommer an på hvilken cykel, men generelt er japanske cykler ganske velproducerede, og kan sagtens køre mange flere km end de fleste går og tror. Jeg havde en yamaha xs400 dohc der har de kørt 107000 da jeg købte den, den kører stadig og har rundet 110000 og kører perfekt. Der er en gut i USA der købte en cbr600 og rundede 300000 miles på den (søg på YouTube, det er en fin historie)
    Km betyder uendelig lidt.


  • #2   6. jun 2021 Jeg kigger mest efter

    - Yamaha FZ6 - TDM - XJ 900 Diversion
    - Suzuki bandit eller GSX 650 F
    - Kawasaki Z 750


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #3   7. jun 2021 Sammenhængen mellem graden og hyppigheden af vedligeholdelse og kørte km, vil definere om noget er et godt køb eller ej.

    Der findes masser af cykler med over 100.000km på tælleren, som være et langt bedre køb end et misligeholdt og forsømt eksemplar med 10.000km på tælleren.

    Det har jeg set masser af eksempler på.


  • #4   7. jun 2021 jep det er jeg næsten klar over....

    Det var mere for at få et fingerpeg, ala en Audi kan uden videre klokke 300.000 km, mens jeg ville være mere varsom med samme antal ved en Opel...blot som eksempel...


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #6   7. jun 2021 #4 - Hiver det så tæppet væk under dig, hvis jeg siger at jeg kender til flere Opel'er som har kørt over 500.000 km og en masse Audi'er som er sprunget i luften længe før 100.000km?

    De havde en serie V10 motorer, som skulle have nye plejlstangslejer ofte.

    Så man kan ikke konkludere noget - dog måske lige at kina produktion oftest ikke er pengene værd. Ej heller Hyosung modeller, som så er fra Korea...



  • #7   7. jun 2021 sprunget i luften ligefrem....dem har jeg ikke hørt om.

    Jeg prøver bare at blive klogere, men spring du gladeligt mine indlæg over i fremtiden.


  • #8   7. jun 2021 Pnn: Problemet er bare at Sajmon rammer hovedet på sømmet hvad angår dit spørgsmål!
    Der er ingen af de 4 mærker der er bedre end den vedligeholdelse og den kørsel de bliver udsat for, ligesom Audi og opel.




  • #9   7. jun 2021 Jo men det adresserer jeg jo netop i oplægget, at jeg godt er klar over.

    Jeg kunne også have skrevet Mercedes kontra Daewoo, for som jeg skrev, var det et eksempel.

    Jeg ved meget om biler og ikke ret meget om mc. Derfor lurede jeg på om 100.000 km på en mc, betyder det samme som på en bil, eller om det er forskel.


  • #10   7. jun 2021 Der er ingen af de cykler du nævner der har svært ved at runde 200000km med korrekt vedligeholdelse og kørselsmønster.
    Hvis du får en som har sprunget over hver andet service og til samtlige træf får kniven til omdr begrænseren så flammerne står ud af udst kan det være svært at nå 50000km.
    De 4 japanske mærker er som at sammenligne BMW, Audi og Mercedes, de er alle kvalitets maskiner.


  • #11   7. jun 2021 Super 1000 tak ????

  • #13   7. jun 2021 Min Yamaha XJ900, har slæbt rundt med en sidevogn i over 210.000 km, og den virker stadig fint. Olieforbrug ca 0,5 liter på 3000 km, og bortset fra potterne, sidevognsgrejet og mellempotten blev alt monteret i Japan for 31 år siden. Potterne var rustet i stykker indeni, det billige skidt holdt kun i 29 år.

    profilbillede
  • #14   7. jun 2021 Biler holder måske 1.2-2 gange længere end en mc, men det er svært at generalisere.
    Jeg har en Honda CB500 der bare kører og kører, men jeg har da også nogen som der hele tiden er noget med.


  • #15   8. jun 2021 Jeg har en Yamaha yzf600r fra 1997 som lige har rundet 114.000 og den spinder bare som en mis smiley bruger absolut ingen olie eller vand, og har stadig alle heste på stald.
    Med sådan en lidt ældre cykel er det mere alle de små ting der skal ses efter. Hjullejer, bremsekaliber, indsugnings gummie, bremser, m.m motor og gear fejler ihvertfald intet på min.


  • #16   8. jun 2021 1000 tak for oplysende info ????

  • #17   9. jun 2021 Har lige købt en suzuki gsx 600f den køre fantastisk kun gået 54×××
    Hade også en yamaha xj900 den blev ved med at køre lige meget hvor langt den hade kørt


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Svar: 61
    #18   10. jun 2021 Er du rigtig klog?

  • #19   10. jun 2021 Hvad har du af budget til at købe for?

  • #20   10. jun 2021 Jan S.... er det mig du adresserer på den måde ?
    Hvis ja bedes du venligst droppe det øjeblikkeligt.

    Jesper... 40-50.000....


  • #21   10. jun 2021 De mc der er nævnt kan muligvis køre en masse km. Måske fordi de ikke kan konkurrere på andet. Røv kedelige og intetsigende modeller der alle er motorcyklerne Toyota corolla. Kør italiensk.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #22   10. jun 2021 Ja kør italiensk, og lev med alle særhederne, dårligt design, tåbelige tekniske løsninger, og konstante ærgrelser over ting der ikke virker eller en MC der ikke vil starte, køre, bremse eller holde på olien.

    Tiden hvor japanerne var kedelige, er ovre. Du må komme videre fra 1980....


  • #23   12. jun 2021 Hvorfor opdele det så firkantet? Prøv nogle cykler, og så køb den du bedst kan lide ift udseende, stand og pris. Det er da bare at kaste sig ud i det og tage kogle beslutninger. Dem du nævner er mere eller mindre 100 procent ens ift holdbarhed og serviceomkostninger forudsat at de er passet ordentligt. Kig, prøvekør og køb den der mest dig.

  • #24   12. jun 2021 Trykkede ind på Jørgen H’s profil for at se de italienske lækkerier.
    Men her ser man kun gråt går, usoigneret skæg og et par falske briller fra ferien i Alanya.


Kommentér på:
Kilometer....

Annonce