3.222 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Ruroc hjelm Ruroc hjelm
Hej derude.
Jeg er blevet forelsket i Ruroc Atlas hjelm, men når jeg læser anmeldelser er de i øst og vest. Nogle er synes de er fine og andre knap så meget. Har i øjeblikket en Biltwell Lanesplitter, så kan ikke løbe fra at udseende har noget at sige og det smarte udseende giver vindstøj. Kan desuden rigtig godt lide muligheden for integreret samtale anlæg/lyd. Men er der nogle af jer derude der har en?
0 synes godt om
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.498
Men hidtil så har youtubere været glade for de tidligere Atlas hjelme. Men det er mere vurderet ud fra, hvor “fed” hjelmen er.
For dem der har testet hjelmen som en mc hjelm, har kritikken gået på et airflow der er svært at begrænse, indmaden er dækker ikke helt, og man kan ikke få puder i forskellige størrelser så man kan tilpasse pasformen
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
Pasform er langt vigtigere end smart udseende.
dec 2003
jan 2016
Følger: 12 Følgere: 33 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 120
Beklager, jeg må rette dig, men de har altid brugt flere størrelser i skal, men har rettet i dem til 3.0
Til OP - Ja, jeg kører med deres hjelme og har gjort det fra deres 1.0, de har kæmpet en del med deres vindstøj fra visir, de har meget begrænset mulighed for at lukke for luft.
Plus siden er deres udseende, design af hjelm, lave vægt og gud hvor jeg elsker deres "magnetism fidlock"
Og personligt kan jeg kun elske deres luft-"problem", da jeg ellers har nemt ved at få klaustrofobiske tendenser (Kørte tidligere kun med flipup hjelme. pga dette)
Glæder mig til at se deres forbedringer til 3.0 og ja, der fås bedre/sikre hjelme, men hvor mange er carbon og i den prisklasse
dec 2003
“ Hej Jesper
Den endte vi ud med at lave i 3 skal-størrelser mod enden, men det var noget som vi udviklede på igennem hele året.
Derfor kan vi nu lancere 3.0 med de tre skal-størrelser fra begyndelsen for første gang!
Mvh”
Stoler lidt mere på hvad de selv skriver, end din påstand.
At su så synes det er bedre, med en hjelm hvor der ikke kan lukkes for luften, er jo en smagssag.
Personligt foretrækker jeg en hjelm hvor man som bruger selv styrer mængden af luft.
Den nye Atlas 3.0 vejer 1,4-1,6kg. Ikke specielt let for en kulfiberhjelm
jan 2016
Er også overrasket over du har fået en dansk besked eller har du bare oversat (Spørger fordi jeg altid har brugt engelsk ved henvendelse til deres kundeservice, ikke for at være fræk, selvom det kan læses såden (Beklager...))
Jeg har så selv haft hjelmen i hånden og vejet mod hjeme i samme klasse, der er sindsygt forskel og det kan du så tage fra en der ejer og ikke en der læser
Har flere gange mødt folk som ikke tror på det, indtil de får min hjelm i hånden og blver ganske overrasket, men om det samme er gældende med 3.0 ved jeg selvfølgelig ikke.
dec 2003
Jeg siger ikke Ruroc ikke er en let hjelm. Med 1375g for 2.0 så er det stadig i den lette ende. Den nye 3.0 er opgivet til 1,4-1,6kg (+/- 50g) og det er ikke let for en carbonhjelm.
At dine venner så bliver overrasket over hvad en let hjelm er, siger måske mere om deres erfaringer, frem for at fremhæve Ruroc som en let hjelm.
Til sammenligning vejer en Caberg Drift evo 1280g, Shoei NXR 1260g pg X-lite x-803 1305g
jan 2016
Jesper god dag
Ruroc hjelm