3.222 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Ruroc hjelm Ruroc hjelm

Hej derude.

Jeg er blevet forelsket i Ruroc Atlas hjelm, men når jeg læser anmeldelser er de i øst og vest. Nogle er synes de er fine og andre knap så meget. Har i øjeblikket en Biltwell Lanesplitter, så kan ikke løbe fra at udseende har noget at sige og det smarte udseende giver vindstøj. Kan desuden rigtig godt lide muligheden for integreret samtale anlæg/lyd. Men er der nogle af jer derude der har en?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ruroc hjelm
  • #1   16. apr 2021 Det er først ved 3.0 modellen at de har lavet en hjelm i flere skalstørrelser. Som jeg vil mene er en nødvendighed for en seriøs hjelmproducent.
    Men hidtil så har youtubere været glade for de tidligere Atlas hjelme. Men det er mere vurderet ud fra, hvor “fed” hjelmen er.

For dem der har testet hjelmen som en mc hjelm, har kritikken gået på et airflow der er svært at begrænse, indmaden er dækker ikke helt, og man kan ikke få puder i forskellige størrelser så man kan tilpasse pasformen

• #2   16. apr 2021 Man skal passe på med at blive forelsket i en hjelm man ikke aner om den passer til ens hoved.
    Pasform er langt vigtigere end smart udseende.

• #3   16. apr 2021 #2: Man kan returnere den indenfor 14 dage. Så har man “kun” ofret fragten.

• #4   26. apr 2021 #1 Jesper
    Beklager, jeg må rette dig, men de har altid brugt flere størrelser i skal, men har rettet i dem til 3.0 smiley

Til OP - Ja, jeg kører med deres hjelme og har gjort det fra deres 1.0, de har kæmpet en del med deres vindstøj fra visir, de har meget begrænset mulighed for at lukke for luft.

Plus siden er deres udseende, design af hjelm, lave vægt og gud hvor jeg elsker deres "magnetism fidlock" smiley
    Og personligt kan jeg kun elske deres luft-"problem", da jeg ellers har nemt ved at få klaustrofobiske tendenser (Kørte tidligere kun med flipup hjelme. pga dette)

Glæder mig til at se deres forbedringer til 3.0 og ja, der fås bedre/sikre hjelme, men hvor mange er carbon og i den prisklasse smiley

• #5   26. apr 2021 #4: Da jeg henvendte mig til Ruroc oplyste de 2,0 startede med en skalstørrelse, men af de endte med 3 skalstørrelser.

“ Hej Jesper
    Den endte vi ud med at lave i 3 skal-størrelser mod enden, men det var noget som vi udviklede på igennem hele året.
    Derfor kan vi nu lancere 3.0 med de tre skal-størrelser fra begyndelsen for første gang!
    Mvh”

Stoler lidt mere på hvad de selv skriver, end din påstand.
    At su så synes det er bedre, med en hjelm hvor der ikke kan lukkes for luften, er jo en smagssag.
    Personligt foretrækker jeg en hjelm hvor man som bruger selv styrer mængden af luft.

Den nye Atlas 3.0 vejer 1,4-1,6kg. Ikke specielt let for en kulfiberhjelm

• #6   26. apr 2021 #5 Nu har jeg heldigvis kun haft brug for at skulle bytte 1 gang (1. gang jeg bestilte 2.0 og der havde de så kun muligheden for at skulle sende hele hjelmen retur, da den næste størrelse var en ny størrelse skal, men fair nok, er faktisk ikke helt 100% sikker på 1.0 smiley
    Er også overrasket over du har fået en dansk besked eller har du bare oversat (Spørger fordi jeg altid har brugt engelsk ved henvendelse til deres kundeservice, ikke for at være fræk, selvom det kan læses såden (Beklager...))

Jeg har så selv haft hjelmen i hånden og vejet mod hjeme i samme klasse, der er sindsygt forskel og det kan du så tage fra en der ejer og ikke en der læser smiley
    Har flere gange mødt folk som ikke tror på det, indtil de får min hjelm i hånden og blver ganske overrasket, men om det samme er gældende med 3.0 ved jeg selvfølgelig ikke.

• #7   26. apr 2021 #6: Jeg skrev til Ruroc Danmark via facebook, og fik et svar på dansk. Ikke overraskende, eftersom den side er på dansk.
    Jeg siger ikke Ruroc ikke er en let hjelm. Med 1375g for 2.0 så er det stadig i den lette ende. Den nye 3.0 er opgivet til 1,4-1,6kg (+/- 50g) og det er ikke let for en carbonhjelm.

At dine venner så bliver overrasket over hvad en let hjelm er, siger måske mere om deres erfaringer, frem for at fremhæve Ruroc som en let hjelm.
    Til sammenligning vejer en Caberg Drift evo 1280g, Shoei NXR 1260g pg X-lite x-803 1305g

• #8   26. apr 2021 OP skulle du have lyst til at se en hjelm en dag, så kan du sende en besked, man danner sig bedst selv et indtryk ved at holde smiley

Jesper god dag smiley

Kommentér på:
Ruroc hjelm

Annonce