{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor må man køre på crosser
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   25. sep 2020 Der findes efter sigende en gruppe på FB som hedder "private motorcrossbaner i danmark".

Det er nok bedste bud.

• #2   25. sep 2020 på en cross bane og privat grund

• #5   26. sep 2020 Du skal bare lige vide, at hvis du kører på " uautoriserede" baner, eller andre steder, er der ingen forsikring der dækker dig, Jeg ved så ikke om du har en ulykkesforsikring, men med din alder tvivler jeg! Hvis du kører i en klub, og har en licens, er du dækket hvis det det skulle gå galt! Og kører du i en skov, er det nærmest opskriften på at komme til skade! Det er mange år siden at jeg kørte, men har brækket begge arme og flækket et par ryghvirvler (i et hug smiley ) sååå smiley

• #7   27. sep 2020 Der er cross bane her i Kolding samt flere marker hvor man kan køre, men de pløjer snart og så er det ovre.

• #8   1. okt 2020 Vær opmærksom at færdselsloven gælder på privat grund.
    Det skal være et lukket område hvor mennesker eller trafik ikke umiddelbart har adgang til.
    Tommelregel: hvis postmanden kan komme ind på området, så gælder færdselsloven.

• Knud
    Knud Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
    #9   1. okt 2020 Du må køre cross på lukket bane eller privat grund hvor andre skal vide at der kan være crosskørere på grunden/banen. Ellers skal den transporteres over 20 cm fra jorden, eller være indregistreret. I ryttergården må du max kører med 20 km/h hvi der kan være gående.

• #10   1. okt 2020 Som du har hørt er der en del der lige skal tages hensyn til.
    Der er DMU og DMCU baner som som er foreningsbaner. Dem kan du kun køre på ved at være medlem - til gengæld er du forsikret.
    Så er der private baner og marker, der skal du så vide hvem der har en privat bane eller kende en bonde der vil lade dig køre lidt (personligt syntes jeg der er røvsygt på flad stubmark}
    Men der skal du have en særskilt ulykkesforsikring, og nej lige der er samtlige forsikringsselskaber ikke til at lege med, det er farlig sport og koster kassen at forsikre dig.

Men smut ud op din locale DMU bane. De har en generel ulykkes forsikring, og vil gerne lade dig køre et par omgange. Selvfølgelig vil de gerne have dig som medlem.
    Men lad nu vær med at dukke op på din 150 CCM kinacrosser, kun et venligt råd. De kan IKKE holde til det.

• Oliver S
    Oliver S Tilmeldt:
    aug 2019

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #11   2. okt 2020 Hejsa, hvis du skal ud Og køre på en motocross bane Jævnligt, ville jeg kraftigt anbefale at få tilkøbt dig en ekstremsports-forsikring, da det ikke er sikkert en alm. ulykke/Fritids forsikring går ind og dækker...
    Ps
    Der ligger en DMU bane i Kolding, og en i Børkop, men ellers kan du gå ind på dmu’s hjemmeside, og se alle DMU baner i DK.

Vh Oliver

Kommentér på:
Hvor må man køre på crosser

Annonce