{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.212 visninger | Oprettet:

Hvor langt må man gå?? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget må man få sin motorcykel til at ligne en politi mc??

Hvis man maler den hvid, sætter mærker 100% på som på min profil, og sætter blå mærker på ala blåt lys, er det ulovligt at lave en politi replican???
http://www.motorcykelgalleri.dk/uploads_large_wm/76322.jpg?08-07-2008%2020:47:47
Er det ulovligt at skrive politi på sine ting, eller er der noget andet som er ulovligt??
Thomas

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor langt må man gå??
  • #1   4. okt 2008 jeg kommer ihvertfald efter dig.....

• #2   4. okt 2008 BUT WHY ????????????

• #3   4. okt 2008 Jeg tror du skal droppe de blå lys. Dem vil de nok ikke være glade for.

• #4   4. okt 2008 blå klistermærker isteden for lys.

Næh, men hvor langt må man gå??

Der var en for et stykke tid side som blev stoppet i sin bil, med politimærker, og blå blink, men der står ikke hvad der var galt.

• #5   4. okt 2008 Hvorfor vil du da også det.......??
    Hva´ med at skrive Polini på den... Det kommer jofør politi...!! hehe

• #6   4. okt 2008 Er også kun for nysgerrighedens skyld jeg spørger, men hvor ligger det ulovlige, hvis det overhovedet er ulovligt, så vidt jeg kan se er det ikke varemærkeregistreret.
    T

• #7   4. okt 2008 Det er ulovligt at udgive sig som ordensmagt, og lige meget hvor meget ordkløveri og argumenter man kan komme med, så udgiver man sig selv for for ordensmagt hvis man kører rundt på en motorcykel der ligner en politi motorcykel!

• #8   4. okt 2008 Ville da være cool... alle andre vil trække ind og sænke farten og så vil du have hele den inderste vognbane for dig selv !

• #9   4. okt 2008 Kristian J, ok, så det er det ulovlige.

Jan N, jae, det kunne være sjovt, men bare hvor længe, kunne jo blive træt af det.

Så man man bare skrive politik, polini, er det ikke lidt knallert aktigt??

T

• #10   4. okt 2008 Få dig et liv..

• #11   4. okt 2008 Robin S Siger du, du mangler jo 2 cylindre på din cykel smiley

• #13   4. okt 2008 man må ikke skrive politi men du må skrive polini

• #14   4. okt 2008 det er da også lidt knallert agtigt og vil lege wanabee politi betjent...

• #15   4. okt 2008 Hvis man vil have noget unikt, synes jeg nu også det er federe at give sin cykel en fed lakering og så nogle unikke staferinger, der passer til!

Synes det er lidt plat at lave en politi replica, hvis man har drømme om at køre politi motorcykel, så må man prøve at komme ind for politiet!! smiley

• #16   4. okt 2008 Så vil der bare være endnu en til at sinke afviklingen af trafikken.
    Prøv at se hvor lange køer politiet trækker efter sig.
    Det behøver vi ikke mere af.
    Grow up.

• #17   4. okt 2008 Det er naturligvis heller ikke lovligt at skrive "Polini", "Politik" eller andet, der kan gøre det ud for at være en politicykel, idet du gør det med henblik på at det skal ligne en sådan. Var dit mellemnavn "Polini" ville det formentlig heller ikke være lovligt at skrive det på en hvid mc på en måde, at det ligner politiets motorcykler. Der kunne sikkert komme en spændende retssag ud af det, men så snart det ville kunne narre folk til at tro, at det er politiet, så er det i princippet ulovligt.

Det eneste de ikke kan gøre noget ved er, hvis du har en motorcykel i hvid magen til dem, politiet bruger, kører med hvid hjelm og sort beklædning. Jeg kan iøvrigt heller ikke se idéen i at have en sådan cykel, der narrer folk. Man kunne jo komme til at køre bag en bil med en flok bankrøvere, der skarpt bevæbnede og uden moralske skrupler over at bruge deres våben er stukket af med en masse penge. Så ville jeg nødig køre lige bag dem og ligne en politibetjent smiley

K.

• #18   4. okt 2008 nå ja foresten det er jo også ulovligt at montere blåt lys....det har været forbudt i mange år..

fremadrettet lys skal være gult el hvidt..
    og der må ikke sidde lygter på som ikke virker, hvis de er der skal de også være tilsluttet..

• #19   4. okt 2008 Langt ude - hvad bliver dog det næste skøre påfund?!
    Motorcykler, hjelme og dragter malet i replica-farver for at efterligne Rossi eller andre GP-helte...

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #20   4. okt 2008 Wannabe's er der mange af... smiley

• #21   4. okt 2008 De andre trafikanter sætter da altid farten ned når de ser mig
    Man bliver enormt god til overhalinger

• #22   4. okt 2008 Klaus--> Har du set den skolevogn som kører rundt i frederikshavn. Der står ===Gunnar=== Altså i stil med nogle af panservognene. Er detg så lovligt? Man skulle jo mene at en skole vogn jævnt tit kommer i kontakt med motorsagkyndige?

• #23   4. okt 2008 Det er faktisk ligeså irreterende som der kører rundt i røde ,blå og hvide biler man tror hvergang det er en civilpolitibil

• #24   4. okt 2008 Henrik L: har ikke set den, nej. Men "Gunnar" ligner nu heller ikke "Politi" til forveksling, og han kører formentlig heller ikke rundt med blå blink på taget? Farverne har politiet nok ikke patent på. Og hvis selve skriften er i stil med dette:

(link fjernet)

Så er der vist heller ingen tvivl. Har også her i Aalborg set en Chrysler 300 C, der kører taxa, og som er lavet som en amerikansk politibil. Det er næppe ulovligt. Har også set en gammel politibil fra 60erne eller sådan noget til salg ovre i Nørresundby. Grænserne er ikke skarpt optrukne, når det kommer til den slags, og det er jo så op til politi og domstolene at bedømme, hvor den ligger i de konkrete sager. Og om de overhovedet gider gøre noget ved det.

Har man blot til hensigt at forsøge at få noget til at ligne en politibil/motorcykel, så er man i ond tro, og det må derfor være ulovligt.

K.

• #25   4. okt 2008 den var for nogle år tilbage en sag, hvor der var en landsby der blev kørt meget stærkt igennem, så stillede en at beboerne en hvid på op i udkanten af byen og på siden af bilen skrev han POLIFI, han slap hvis for en bøde men skulle fjerne polifi fra bilen..

• #26   4. okt 2008 aldrig har jeg da hørt om noget så lamt...hvorfor skulle man ville ligne politi uden at være det.......så er det da meget federe modsat, undercover biker på baghjulet...

• #27   4. okt 2008 Hej mike s
    Det var ikke mig for så kunne du se det på både bilen og dig selv
    Hilsen Bent

• #28   4. okt 2008 Der kørte engang en hvid BMW heromkring med blå sidespejle. Ret belastende når vedkommende samtidig var i sært læder og hvid hjelm....

• #29   4. okt 2008 Ja der skulle jo nok stå sort læder smiley

• #30   4. okt 2008 mike S
    jeg finder dit sidste indlæg meget morsomt, når man tænker på at du kører rundt på en "farley davidson" uden hjelm og ligner en rocker smiley

forskellen er ikke så stor vel? er man wannabe, ja så er man, uanset om det er på en hvid bmw, en stor Harley iført karseklip, eller en "46" yamaha...

Mvh Jesper

• #31   4. okt 2008 Det var ikke noget jeg ville røre med en ildtang...

• #32   5. okt 2008 Kære Mike S
    Jeg kan godt lide den form for selverkendelse.
    Du har ikke noget i hovedet der er værd at beskytte Derfor er der ikke grund til at køre med hjelm.
    Hilsen Bent S

• #33   5. okt 2008 jeg synes at have læst at lave noget som kan forveksles med et eks.politikøretøj er ulovligt. der var en by i jylland hvor man prøvede en mazda med polini på døren, den stod ved indkørslen til en by, man blev dømt til at fjerne den da det gav unødige trafikale gener. naturligvis var der ikke nogen som kunne huske hvem der havde pakeret den der, så det var politiet der fjernede den.
    så jeg tror man hvis man gjorde det ville blive påtalt til at fjerne skriften.

• Claus S
    Claus S Tilmeldt:
    mar 2007

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 36
    #34   5. okt 2008 Thomas L:

Hvis du skal have inspiration til at undlade at efterligne politiet, så se i straffeloven:

§ 131. Med bøde eller fængsel indtil 6 måneder straffes den, som offentligt eller i retsstridig hensigt udgiver sig for at have en offentlig myndighed eller offentlig bemyndigelse til en virksomhed, eller som uden offentlig bemyndigelse udøver en virksomhed, til hvilken en sådan kræves, eller vedblivende udøver en virksomhed, til hvilken retten er ham frakendt.

Stk. 2. Med bøde eller under særlig skærpende omstændigheder med fængsel indtil 4 måneder straffes den, som medvirker til, at en person, der er frakendt retten til at udøve en virksomhed, udøver denne.

§ 132. Med bøde straffes den, som forsætligt eller ved uagtsomhed på retsstridig måde benytter

1) kendetegn eller dragt, som er forbeholdt dansk eller fremmed offentlig myndighed eller militærpersoner,

2) kendetegn eller betegnelse, som er forbeholdt personer, indretninger og materiel, der er bestemt til at yde hjælp til sårede eller syge i krig, eller

3) kendetegn eller navn for mellemstatlige organisationer.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 finder tilsvarende anvendelse med hensyn til efterligninger af de nævnte kendetegn, dragter og betegnelser.

Det er de paragraffer, man udsætter sig selv for i en given situation plus alle de andre dumme episoder, man kan komme ud for.

Håber det kan give stof til eftertanke, inden man evt. forsøger sig som mc-betjent look-a-like.

Kommentér på:
Hvor langt må man gå??

Annonce