921 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Køb af droslingkit Køb af droslingkit

Halløj, jeg skal have droslet en cbr600 f2 100hk (ja 4 for meget) ned til 48hk så den kan blive synet osv. med det i papirene.

Hvorhenne kan jeg købe et tüv godkendt kit, så jeg kan gå skrevet i registreringsattest, at den er begrænset.

og jeg ved godt, at den dog stadig ikke er lovlig at føre på A2 og alt det "kedelige"

På forhånd tak for svar og hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Køb af droslingkit
  • #1   14. jul 2020 Der er et 34 hp sæt her:
    https://www.ebay.com/itm/182472354889

Af ren nysgerrighed, hvorfor vil du drosle den hvis det ikke er lovligt alligevel? smiley

• #2   14. jul 2020 Jeg har forhørt mig rundt, og folk siger, man måske skal regne med, at det kun er hvis man møder en virkelig emsig betjent, at jeg kan forvente en bøde.

Dertil er det en motorcykel som et familiemedlem har, som har været en lille drøm at sidde på, og jeg kan trods alt om 1,5 sæson tage alle begrænsninger af igen, og kører på alle hypperne, selvom det dog ikke er det, der er tiltalende. smiley

• #3   14. jul 2020 De lader til at have styr på de boller dér.:

http://www.kpmc.dk/udstyr/droslingskit/

smiley

• #4   14. jul 2020 Især hvis man har kørt pænt, så tvivler jeg på en betjent gider begynde at slå op hvad cyklen har standard. Jeg er helt på din side Emil. smiley

• #5   14. jul 2020 #3

Tusind tak for linket, jeg skriver lige ind til dem smiley

• #6   14. jul 2020 #4
    Det har du helt sikkert ret i Andreas.. smiley

men in worst case, (guderne forbyde.. osv..) handler det jo om hvis Emil er med i et uheld, måske endda uden Emil har skyld.. og police/forsikring vurderer mc’en ulovlig for Emil..!
    Så står han pludselig u forsikring + ekstra bøder for dén forseelse.. og bla.. bla.. smiley
    Der kunne ha’ været undgået.. smiley

• #7   14. jul 2020 #6
    Jeg har været inde og læse om folks oplevelser mht. forsikring på det punkt, og mindes der var en der skrev, at det kun var hvis et uheld i en bestemt grad, at de kunne det... man er selvfølgelig ikke altid selv herre over, hvor slemt et uheld er, og alle oplever noget forskelligt, så tænker jeg lige undersøger, om nogle folk her i forummet har viden på det punkt.

Men tak for reminderen smiley

• #8   14. jul 2020 6# det er skrevet så mange gange herinde at det snart må blive lavet til et meme. ANSVARSFORSIKRING DÆKKER ALTID..
    Med mindre man har næsten bevist skabt uheldet. Og det gør man ikke ved at køre uden førebevis. Ikke engang selvom man ikke har førebevis til bil eller motorcykel.
    Og dem der siger de har betalt har ikke taget den i retten men bare bukkes sig forover og spredt ballerne når forsikringen har snakket om erstatning.

• #9   14. jul 2020 Igen er vi enige Andreas.. smiley

Som jeg skriver.. ‘ulovlig for Emil’ s vedkommende’..

Og bødenforlægget, betaler forsikrigen vel næppe smiley

• #10   14. jul 2020 9# ah jeg læste det som om forsikringen ikke ville dække. Nej bøden må man påregne når man laver ulovligheder smiley

• #11   14. jul 2020 Bøden er jeg nu ikke så bange for, den kan man jo ikke få sneget sig udenom hvis man bliver "taget" bare forsikringen gælder smiley

• #12   14. jul 2020 #8:
    Jeg tillader mig lige at klippe et stykke ind fra Trygs MC-ansvarsforsikrings betingelser:

Grov uagtsomhed, beruselse og lignende

Forsikringen dækker ikke følger af kørselsuheld, der skyldes:
    • at motorcyklens fører er påvirket af alkohol, narkotika eller
    lignende.
    • at skaden er forvoldt med forsæt eller grov uagtsomhed.
    • at skaden sker, mens motorcyklen føres af en person, der ikke
    har det nødvendige kørekort, medmindre det godtgøres, at
    skaden ikke skyldes mangel på kørefærdighed.
    • førerens strafbare handlinger.
    • selvmordsforsøg.

Det er ikke ALTID at forsikringen dækker ser det ud til smiley Sådan som jeg læser det. Men jeg kan sagtens tage fejl. smiley

• #13   14. jul 2020 Loven siger noget andet. Og de vil helt sikker prøve at slippe for at dække i tilfælde af uheld, men den holder ikke i retten smiley

• #14   14. jul 2020 Andreas, kan du henvise til hvad loven siger? smiley

• #15   14. jul 2020 #14 tyvstjålet fra en af de mange andre gange der et nævnt her på forum smiley
    https://danskelove.dk/f%C3%A6rdselsloven/108
    så skal du bare læse hvad grov hensynsløshed/uagtsomhed er:
    http://nordiskjurist.org/wp-content/uploads/2013/10/Referent195.pdf

Edit, jeg har ikke læst den sidste men det bør stå deri smiley
    som jeg har forstået det er det, kan det være høj promille, vanvidskørsel eller lignende smiley

• #16   14. jul 2020 Sort på hvidt smiley
    Forsikringsselskaberne kan skrive hvad de vil, de er forpligtet til at yde ansvarsdækning, og der er ikke lovmæssig grund til at køre en sag / kræve regres udelukkende grundet manglende føreret smiley

profilbillede
  • #17   14. jul 2020 Jeg takker alle sammen, fantastisk med så meget hjælp, må nok erkende, at jeg tager chancen for bøden, og kører på "drømmecyklen" dog ekstra varsomt smiley

Takker mange gange!

• #18   14. jul 2020 https://3ppp.de/shop/detail/index/sArticle/1224/sCategory/392

Let at installere, og let at fjerne når tiden kommer.

• #19   14. jul 2020 Der kan man bare se. smiley

• #20   14. jul 2020 #18
    Er det tüv godkendt osv.
    synes ikke jeg kan læse det noget sted derinde, men er sgu heller ikke den skarpeste til tysk smiley

• #21   14. jul 2020 Det er det ja. Har selv installeret og synet 2 cykler med det på.

• #22   14. jul 2020 Fantastisk, tusind tak!

Kommentér på:
Køb af droslingkit

Annonce