{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.887 visninger | Oprettet:

Advarsel: Brug IKKE DPD fragtservice {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg vil gerne advare om at bruge fragtfirmaet DPD. Begrundelse følger.

Jeg bestilte for nogen tid siden en jakke og tilhørende bukser hos firmaet www.rad.be, som ligger i Belgien. De fik hurtigt samlet varerne og sendt dem til mig vha. DPD. De sender pakken d. 14. januar, og jeg kan se på track and trace, at den er til udbringning d. 16 januar mellem 8-16.

16. Januar: Fragtmanden kommer ikke forbi pga. mangel på tid. Han når det simpelthen ikke.

17. Januar: Pakken er ude på ruten, men kommer aldrig forbi mig. Der står på track and trace, at han HAR været forbi, hvilket jeg ikke kan forstå, da jeg var hjemme i hele tidsrummet. Jeg ringer til support, hvor jeg får at vide, at jeg kan logge ind på www.dpdonline.dk , og bestille en ny levering. Gør jeg dette inden kl 24, så vil pakken blive bragt ud dagen efter, dvs. fredag d. 18. Jeg spørger hende, om det er muligt at afhente pakken hos deres depot i Odense, hvilket det ikke er.

18. Januar: Pakken bliver på depotet, og den kommer ikke ud på ruten. Jeg ringer og hører hvorfor, men får at vide, at den vil blive bragt ud mandag d. 21.

21. januar: Jeg er hjemme hele dagen, hvor jeg venter på pakken. Jeg tjekker track and trace kl 16, hvor der står, at fragmanden har været forbi, men der var ingen hjemme, hvilket er noget vrøvl. Jeg var hjemme i hele perioden, hvor pakken kunne leveres. Jeg ringer til support, hvor jeg får at vide, at han var forbi kl 11, men der var ingen hjemme. Pakken er nu på vej tilbage til Belgien, da jeg ikke har været hjemme for 3. gang. I følge fragtmanden, så har han reelt kun været forbi 2 gange, hvilket heller ikke passer. Den søde support-dame vil prøve at få fat på depotet, så den ikke ryger til Belgien. Hun lover at ringe inden for en time. Der går 1 time og 15 min, og kl er nu halv 6. Jeg får at vide, at de har travlt, men hun vil ringe tilbage når hun ved noget. Hun ringer 5 min efter og fortæller mig, at det er for sent få fat på pakken i Odense, og lastbilen er nu på vej til Kolding, hvor hun håber, at de kan få fat på pakken. Hvis ikke, så bliver den sendt til Belgien, hvor afsender må sende pakken igen. Pengene vil blive refunderet, når vi indsender en klage. Jeg får at vide, at jeg kan ringe til support kl 10 eller tjekke track and trace om den er i DK eller på vej til Belgien.

22. januar: Jeg sover hjemme hos kæresten, og vi bliver vækket kl 8. Det er den flinke dame fra DPD-support der fortæller, at pakken er blevet stoppet i Kolding og er på ruten i Odense. Hun siger, at hvis jeg ikke modtager pakken i dag, så vil den blive sendt til Belgien. Jeg har planer kl 11 og skal til fødselsdag hos min lillebror - det er der jo ikke noget at gøre ved. Jeg pointerer igen, at jeg selv kan hente pakken hos dem, hvilket IKKE er muligt. Pakken VIL blive sendt tilbage til Belgien, hvis jeg ikke er hjemme i dag. Hun fortæller mig, at jeg kan sætte en seddel op på døren med en fuldmagt på, at han må sætte pakken inden for døren i vores lejlighedskompleks.

Puha... det blev til en del. Nu sidder jeg i lejligheden og venter på pakken. Så må vi håbe, at fragtmanden springer sin middagslur over i dag og rent faktisk forsøger at levere den hos mig! Fingers crossed!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Advarsel: Brug IKKE DPD fragtservice
  • #1   22. jan 2008 Intet nyt der. DPD sutter. Og det er facts!

• #2   22. jan 2008 Sådan er det de er beskide løgnere dem der kører ud med pakkerne.

• #3   22. jan 2008 Desværre ikke en enestående historie...

• #4   22. jan 2008 det med at de skriver at de har været forbi uden at havde været er alm. praksis.... det har jeg prøvet mange gange med dpd... omvendt så har man tit og ofte ikke andre alternativer, jo hvis man gider at betale dobbelt så meget for fragt

• #5   22. jan 2008 Nej de er nogle svin.

Jeg priser mig lykkelig for den eneste levering jeg har fået fra dem gik næsten smertefrit.

Holdkæft hvor har man hørt meget om dem efterhånden, hvor er det skidt de kan overleve.

• #6   22. jan 2008 Kender det godt. De havde også angiveligt været forbi med en pakke hos mig; men jeg var også hjemme hele dagen og ingen ringede på døren.

Jeg kunne så godt afhente pakken på lageret, hvor jeg måtte stå og vente i 45 minutter. Imens jeg stod der kom der en masse pakker ind via deres "indleveringssystem" og jeg må godtnok sige, at de smed rundt med pakkerne, så det ikke skulle undre mig hvis de ødelægger en i ny og næ. Fandeme for ringe for et firma der lever af at levere pakker.

• #7   22. jan 2008 DPD kan være gode nok. Men heller ikke ringere end så mange andre fragtmænd. Bor man bare lidt uden for "daglig" rute så er det skod at køre med. Og derfor taster chaufføren bare at ingen var hjemme og dropper helt at køre der ud.... Så kan man jo nå hjem til fyraften. Ved hvad jeg taler om... Har selv kørt hos DHL... Og det er spdan det foregår...!! Håber du får din pakke. held og lykke...!

• #8   22. jan 2008 Jeg bor midt inde i Odense centrum. Så måske det er pga. trafikken at den dovne satan ikke gider derind. Men hvis han ikke gider levere, og jeg ikke må afhente... så er det virkelig svært at få sin pakke!!!

• #9   22. jan 2008 Få det sendt til et firma.
    Havde også selv problemer med at få min pakke. Den blev bare sendt retur UDEN DPD kontaktede mig.
    Men der var ingen problemer da den blev sendt til mit arbejde.

• #10   22. jan 2008 Ja de er sgu nogen kønne sutter er de.

1. oplevelse, havde købt en ôhlins dæmber i Tyskland, her påstod DPD så også at de havde forsøgt aflevering flere gange uden der var nogen på adressen... LØWN .. Så pakken røg også tilbage til afsender med en del bøvl.

2. gang, skulle modtage en tank fra England, dagen inden at pakken står til udbringelse ringer jeg til supporten og oplyser jeg IKKE er hjemme men i sommerhus og derfor skal pakken binges til sommerhuset eller læsses af på centralen så jeg selv kan hente den. MEN får til min rædsel at vide at pakken skam allerede er afleveret og de har underskrift/kvittering herpå. NÅ siger jeg og tænker spændende ...... De lyver igen.... Ud i bilen og hjem, her står så en KÆMPE kasse foran døren, ufatteligt at ingen har stjålet den da afsenderen af tanken har pakket den i en kasse fra Sony der faktisk der temmeligt interessant ud. Riger og klager min nød til DPD men bliver bedt om skriftigligt at klage ... klager skriftligt men hører aldrig noget. Sgu en skam man er så ærlig , man burde have påstået pakken IKKE var der når de laver sådan en fatal brøler.

DPD sucks...

• #11   22. jan 2008 @Jan

Hvad skete der i nr. 1? Hvori lå problemerne?

• #12   22. jan 2008 @Jan

Hvad skete der i nr. 1? Hvori lå problemerne?

Æh øhhhhh står det ikke meget godt, påstår 2 gange der ingen var hjemme når ja det altså var folk på matriklen begge dage??? Normalt skulle du jo også smide en seddel ind de havde været der .. men nej.

Afsender i tyskland skulle betale for at få sendt pakken igen da han fik at vide at der var mig der var et fjols .. Så vi opgav handlen efter en del bøvl ...

Er ovenstående ikke problematisk nok?

• #13   22. jan 2008 @Jan

Jo. Jeg mente mht. sætningen: "Så pakken røg også tilbage til afsender med en del bøvl."

Så jeg ved, hvad jeg selv kan regne med bøvl.

• #14   22. jan 2008 Mikkel: Jeg har oplevet noget i samme stil - prøv evt. at søge her på MCG, de får ikke mange rosende ord...

Jeg tror godt jeg kan gætte hvad der er sket i dit tilfælde. Fragtmanden har vurderet at det er en privatadresse de skal levere til anden gang, og så gider han ikke. Det fortalte supportdamen mig (jeg tror faktisk kun der er den ene supporter...). Han tillader sig altså at vurdere ud fra adressen om den er privat eller ej, og hvis den er privat kommer han IKKE forbi. Jeg forstår simpelthen ikke de vil lade deres chauffører tage sådan nogle beslutninger.

Jeg endte med at skrive et brev til deres chef, men har selvfølgelig ikke fået svar fra ham endnu... Og mailen blev sendt et par dage efter nytår. Blah!

Held og lykke...

Hygge

• #15   22. jan 2008 De er da skideligeglade. De får jo ekstra penge hvis pakken ryger retur...

• #16   22. jan 2008 @Jan

Jo. Jeg mente mht. sætningen: "Så pakken røg også tilbage til afsender med en del bøvl."

Så jeg ved, hvad jeg selv kan regne med bøvl.

Ja føler sgu med dig, bedste råd er at sørge for at afsender afsender pakken igen med noget andet end DPD. Har en del gange fået carbon stumper fra Tyskland via UPS det har sgu fungeret 117%. Ups manden har inden levering ringet mig op på mit mobil nummer og spurt til om jeg var hjemme eller ej. Oplyste alle gange jeg var på job og vupti 10 min efter afleverede UPS manden pakken til mig på jobbet . En anden gang var jeg ude handle og tja mødtes blot med UPS manden på parkeringspladsen foran Føtex ... Måske har jeg været heldig med UPS eller også er de bare en tand bedre *GG*

• #17   22. jan 2008 Jeg synes I skal skrive til kontant vedr. den dårlige service eller mangel på deslige. Det er jo ikke et enkeltstående tilfælde I nævner, og der er efterhånden mange, som har været udsat for den samme dårlige behandling. Det kunne være rigtig godt, hvis der kom lidt fokus på DPD.

Der kan udfyldes en klage nederst på siden: http://www.dr.dk/dr1/kontant/index.htm#kontakt

Mvh.
    Lars

• #18   22. jan 2008 puha den kender jeg ogdt.. her selv været næsten samme tur igennem 2 gange her i efteråret.. så nu skriver jeg til sælger hver gang at jeg ikke vil have pakken sendt med dpd. så hellere betale ekstra!!!!

• #19   22. jan 2008 Jeg har skrevet til dem Lars smiley

• #20   22. jan 2008 Jeg har lige siddet og hørt det meste af TV2's album i telefonen, da jeg prøvede at komme i kontakt med DPD igen. Der sagde jeg til Mette (de er åbenbart 2 damer derinde), at jeg havde hørt, at fragtmanden kunne finde på at springe privat-addresser over, da han vurderer, at de nok ikke er hjemme på det pågældende tidspunkt. Hun sagde til mig, at det skulle han jo helst ikke gøre. Hun sagde også, at han fik penge for de pakker der bliver leveret.... HOVSA... så er det jo KLART at han springer privataddresser over. Så siger han jo bare, at han har været forbi kl 9-12 stykker, men at der ikke var nogen hjemme, da de nok var på arbejde.... Jeg har så ferie, så jeg har været hjemme hele tiden smiley

• #21   22. jan 2008 Har også 2 gange oplevet at DPD bare har stilt pakken ved døren. Det er altså ikke specielt fedt når man bor i et boligkompleks med ene ungdomsboliger!

Den ene gang var det et sæt sprit nye fælge, så der ville jeg ha' været rimelig sure hvis de var væk!

Ringede og klagede til dem, og hun mente at jeg måtte have lagt en fuldmagt, hvilket jeg IKKE havde gjort. Hun troede på mig og sagde at det var en fejl.
    Havde dog overvejet at påstå at de ikke var kommet, så kunne de da få lov til at "erstatte" det, hvilket jeg dog ikke gjorde!

Dog har jeg ofte bare kørt ud på centralen og hentet det, eller evt. fået det sendt til firmaet.

- Neser

• #22   23. jan 2008 Jeg har lige fået leveret et sæt dæk idag og det var DPD der leverede, der var ingen problemer, jeg fik sendt dem til firmaet og da de leverede dem var det sgu en frisk gut der kom med det, så jeg har ingen problemer med dem.

• #23   23. jan 2008 Martin Z: Din erfaring stemmer jo meget godt overens med det der tidligere er nævnt i tråden, at de gerne leverer til firmaer, men ikke til private...

• #24   23. jan 2008 Jesper P: Det har jeg heller ikke skrevet, jeg skrev bare min erfaring med det, ikke andet.
    Og det måske ikke er alle deres chauffører der er nogle løgnere som andre skriver.

Kommentér på:
Advarsel: Brug IKKE DPD fragtservice

Annonce