{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.925 visninger | Oprettet:

T-Hansen = Advarsel {{forumTopicSubject}}

Advarsel:

Jeg har i marts købt en motorcykeldragt ved T-Hansen og efter en måned gik lynlåsen til inderlommen i stykker.
Jeg byttede jakken.
Til min store overraskelse var den jakke jeg nu fik ikke samme størrelse selvom det var samme størelse der var beskrevet i nakken.
Jeg byttede jakken.

Efter en kort periode knækkede den lille del af lynlåsen man lyner den op og i med i det ene ærme. En uge senere knækkede den i det andet ærme og i bukserne.
ca. tre uger efter knækkende der to tænder af den store lynlås i jakken og nu havde jeg fået nok.

Jeg var nede og aflevere hele sættet til reklamation og forlangte mine penge retur.
T-Hansen medarbejderen siger til mig at når det er for over 500 kr må han ikke selv bedømme det så det skulle sendes til Middelfart, Nu er der gået tre uger og i dag har de så ringet og fortalt at det var min egen skyld at lynlåsene er gået i stykker og det bestemt ikke var en fabrikationsfejl. Jeg brokker mig til medarbejderen og siger at det kan SKU ikke være rigtigt men han må stadig ikke bestemme eller beslute noget som helst så jeg får et nummer til en der har som så nu er gået på weekend.
Ham skal jeg så ringe og klage til i morgen eller mandag.

De ryger sku lige til forbrugerklagenævnet hvis jeg ikke får mine penge retur.

Dårlige ekspedienter og dårlig service er åbenbart en selvfølge i T-Hansen.

Afslutningsvis skal det lige understreges at alle lynlåsene er gået i stykker under alm brug, der er ikke brugt hverken vold eller voldsomme bevægelser.

Pis butik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T-Hansen = Advarsel
  • #2   8. aug 2008 Jeg har også en positiv erfaring. en af de andre ekspedienter kunne nu godt forstå at jeg gerne ville have mine penge retur men han var jo også bundet på hænder og fødder.

Desuden har jeg allerede købt andet tøj da jeg jo ikke kan køre uden i tre uger. Dette er IKKE købt ved samme firma

• #3   8. aug 2008 Forstår det ikke umiddelbart.

Det er ikke længe siden vi købte en ekstra hjelm derinde til ca 1500 kr. Der opstod en fejl ved nogle tryklåse, og de foreslog at bytte.

Jeg sagde, at det nok lignede en fabrikationsfejl og bad om at få mine grunker igen - det fik jeg uden vrøvl.....

• #4   8. aug 2008 De føste par gange jeg byttede var der ikke noget at komme efter. Ham ekspedienten sagde dat reglen med 500 og derover var ny

• #5   8. aug 2008 Du må ha set meget truende ud i sig selv Knud smiley

• #6   8. aug 2008 Du glemte CSC's nye storsponser "jem og fix"

• #7   8. aug 2008 Som ny motorcykelist fra i år må jeg give dig helt ret. Der er jeg også nået til. men det er jo svært at benægte at det er billigt når man i forvejen har været ude og købe mc osv. så kan godt forstå hvis flere end mig falder i den fælde

• #10   8. aug 2008 Min far købte en skivebremselås ved samme firma. en dag havde han glemt at låse den op inden han trillede frem på motorcyklen med det resultat at den delte sig på midten og lå nu på jorden i to dele.

Rene J: Vi er ikke alle så kloge og erfarne som dig, men vi har fattet det, alle der gør det anderledes end dig er dumme.

• #11   8. aug 2008 Cartman:

Ja og det er slet ikke det tråden her handler om

• #13   8. aug 2008 Nu har jeg da købt flere ting hos THansen og man skal da selv kunne skelne mellem skæg og snot, for service er sparet væk. Jeg går op i hvad jeg køber og ikke hvor jeg køber det. Kan jeg spare mange % på en vare ved at handle på nettet/THansen, så gør jeg gerne det. Der er dog ingen tvivl om at THansen skal følge bestemmelserne i reklamationsretten.
    Høj pris er ikke altid lig med godt/sikkert, hvilket er vist i bl.a. Bike's forskellige sikkerhedstests og det engelske Sharp.

-Rene
    Undskyld, hvad har Bilka med discount at gøre? Mener du ikke Netto? Varerne er de samme, bare billigere.

• #14   8. aug 2008 Rene J:

Det er sku nok fordi en del efterhånden sætter derews forbrug efter at de LIGE NÆSTEN har råd til afdrag, men så glemmer de service, dæk mm.

Og så kommer problemet, det kan man jo ikke finansiere ligeså nemt som cyklen..

Og mange vægter også en ny potte mere end ordentlig beklædning

-
    Morten

• #15   8. aug 2008 Nu må rødstue sgu da lige tage sig lidt sammen...
    1. jeg ville aldrig købe et mærke jeg ikke kendte "discount/dyrtlort" Vil have noget folk har testet først!
    2. Dernæst har jeg købt en KBC hjelm, som opfylder samme standarder som Arai topmodeller og er lavet efter samme princip med 3 lags skal (glas/kulfiber og kevlar)
    Deres priser er noget lavere på disse hjelme end andre forhandlere i DK, og samme pris som i England - hvilket må tyde på de køber stort ind for at spare nogle folk for nogle kroner...
    Den med dragten, er jo ligesom folk det bircher over Jinlun MC'er eller hvad de hedder, men kan da ikke forvente at få et produkt af samme kvalitet (hvis det er nyt og ikke kendt på markedet) som de dyre mærker???

Og nej jeg er ikke fan af Thansen, men synes ikke man kan tillade sig at svine et nyt ukendt discount produkt til.
    Hvem herinde kører på de billigste dæk de kan finde og brokker sig over der ikke er bid i ???

• #16   8. aug 2008 Hov, men når det så er sagt - synes jeg det er for dårligt du ikke kan få dine penge igen! Ring til forbrugerklagenævnet og hør om de kan hjælpe dig!
    Håber du får dine mønter igen

• #17   8. aug 2008 Aldrig køb i Taiwansen, det eneste jeg har købt der der duede var pakningspapir. Og når det gælder sikkerhed, køb altid kvalitet, uanset pris.

• #18   8. aug 2008 - Rene
    Hvor handler du så henne, hvor de har superunikke kvalitetsdagligvarer? SuperBrugsen? Jeg ved, det er super off topic, men den kunne jeg ikke lige se logikken i;-)

• #19   8. aug 2008 Taiwan Hansen..

• #20   8. aug 2008 Cartman

må give dig ret i dit indlæg der lyder
    ..........................................................................
    som Carsten O skriver
    ............................................................................
    "Rene J: Vi er ikke alle så kloge og erfarne som dig, men vi har fattet det, alle der gør det anderledes end dig er dumme"

Sq da noget undeligt noget at sige ...føler du dig ramt eller hva' ???

mærkeligt noget at sige

my 5 cent

• #21   8. aug 2008 - Rene
    Det ville da også være dumt. Det er med at få den bedste kvalitet med de økonomiske midler, man nu en gang vil ofre på en given vare.

• #22   8. aug 2008 Nu forhandler T-hansen jo mere end et mærke. Så hvilken dragt var det du købte??

Og ja, alt fra den kæde er noget lort. Så lad endelig være med at købe castololie der, for den er dårlig. Deres Hiparts tasker er også noget lort (og det på trods af, at de er magen til et anerkendt mærke der sælges i UK). Pipercross er heller ikke kendt for noget godt. Dunlop er også bare et regummidæk fra det fattige taiwan og det samme med scorpion udstødninger. Falco støvler skal man bestemt heller ikke købe i T-hansen, selvom dette mærke er ganske godt når man køber det hos en MC-forhandler.
    Og nåja, KBC hjelme er også elendige.....
    Eller....

T-hansen handler også ganske gode ting, til en lavere pris end andre steder, grundet deres større indkøb. De har selv udtalt, at de vil være den største aktør på markedet af MC-udstyr, og det skal de nok blive. Også når det gælder sikkerhedsudstyr.

Det tøj jeg har overvejet at købe hos dem, virker ganske godt og robust. Og dem jeg personligt kender, som kører i deres gode tøj, er fuldt ud tilfredse med kvaliteten.

Men endnu en gang. Carsten. Hvilket tøj er det du har købt?
    For de har både godt og billigt.

• #23   8. aug 2008 Nåkja forresten. Den med den knækkede skivelås, er det ikke kun deres låse der er udsat for. Også før de solgte MC låse, knækkede skivelåsene af noget så let som et slag med en hammer.

• #24   8. aug 2008 T.hansen

og alle andre forhandler har gode og dårlige ting.. sådan er det...

det er der vel ingen der behøver at skændes om ... eller ....

my 5 cent

• #25   8. aug 2008 -Rene
    Det er da sikkert rigtigt - vise ord fra din mund.
    Et spørgsmål: Hvorfor skifter du ikke din Honda ud med en MV-Agusta? Ud fra dine udtalelser må den være en del bedre end CBR'en, da den jo er meget dyrere - eller kan det være der er nogen ting, der bare er så overpriced af den ene eller den anden grund?

• #26   8. aug 2008 Åhhhhh Fuck.

Kom lige i tanke om, at jeg købte mit nye MC tøj på tilbud. Det var rant discount. Men nu er sikkerheden røget. Hvad hjælper det så, at jeg sparede 2.500,-..............

• #27   8. aug 2008 Man kan fåen sølle vare anlle steder og i alle brands.

Lets face it!

Næsten alle mærkevarer er syet eller fremstillet i fjernøstlige værksteder efter en materialspecifikation og nogle dessiner!

Så er der enrække standardvarer, som ved nærmere eftersyn viser sig at være -- ENS!

Det er generiske produkter, hvor varemærkeindehaverne så leverer labels til!

Priser afhænger i dag langt mere af Brands og/eller mængder end af noget som helst andet

Der er ikke automatisk lighedstegn mellem høj pris og god kvalitet - sorry!

• #28   8. aug 2008 Og for at svare igen, på dem der mener at dyrere udstyr giver bedre sikkerhed:
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=50395

600,- er nok for en hjelm der scorer 5 stjerner. Og det på trods af at dyere "bedre" hjelme kun får 2-3 stjerner. Deriblandt Arai's dyreste hjelm....

Men bil i kloge hoveder bare i tråden...

• #29   8. aug 2008 -Rene
    Så du vil gerne betale ekstra for en vare, hvis du ved at forhandleren ikke scorer en god avance?

• #30   8. aug 2008 Kan man brande sit produkt, og få folk til at tro det er bedre pga. det mærke der sidder på varen, så kan man snildt tage en merpris for sit produkt. For den har jo det rigtige mærke.

Så hvem er dummest?
    Danskeren der foretrækker discount?
    Eller danskeren der gerne betaler en merpris for samme vare, hvis bare den får klistret et "brand" mærke på??

• #31   8. aug 2008 -Jesper [Lyngby] P
    Hov, hov, Jesper, den går ikke. Du kan ikke bare slynge en uvildig test i hovedet på os - den skal lige godkendes af de anerkendte hjelmproducenters reklameafdeling først;-)

• #32   8. aug 2008 Her kan man se hele hjelmtesten:
    http://sharp.direct.gov.uk/

• #33   8. aug 2008 Grand: Nix. I den pågældende hjelmtest får den dyreste hjelm kun 4 stjerner en Shoei X-spirit til £480. Der samme får den billigste hjelm, Airoh Speed fire som koster knap 1/10 af den dyre smarte hjelm.
    Så på sikkerhedspronten, får man ikke noget ekstra ved at vælge den dyre. Der kan så være noget bedre komfort i den dyre hjelm, men det er individuelt alt efter ens hovedform. Men den dyre er altså næppe 10x så god på komfortsiden.

• #34   8. aug 2008 -Grand D
    Ikke altid - jeg betalte for et sæt bobbins til min V-Strøm, men det viste sig at jeg fik et sæt, der passede til alle andre Suzuki'er pånær min:-)

• #35   8. aug 2008 Her er der en lille hyggelig og rigtig engelsk promovideo til SHARP:
    http://www.youtube.com/watch?v=iB1a9iEeyv4

• #36   8. aug 2008 -Rene
    Hvorfor har du så meget imod at spare penge? Kan du godt lide at smide penge ud af vinduet uden grund? Det er nogle meget mystiske udtalelser du kommer med...

• #37   8. aug 2008 Det er da utroligt - jeg er enig med JEPPER:
    - alle har gode og dårlige ting, vi skal bare selv være lidt kritiske -
    regn altid med at skulle bruge 5 - 10 % af det samlede beløb til motorcykel på udstyr. ( gælder ikke kinøjsere, man få ikke meget for 1500 kr.)

• #38   8. aug 2008 Torben S (Greve) .

Det er da utroligt - jeg er enig med JEPPER:

lol lol jeg går ud fra det er Mig du mener .......... lol lol

god værksteds humor det der..... du gale mand .....

mvh

• #39   8. aug 2008 Jeg har på fornemmelsen at Rene har for mange penge.... Jeg kender da også folk det køber ting uden tanke på hvad det koster. Det findes der bare en del der ikke har råd til. Det er klart at T-Hansen har ting der er noget LORT og det må så være den kloge forbrugers job at se hvad der virker og hvad man skal holde sig fra.

Hvis du helt ærligt tror man altid får hvad man betaler for og at mærkevare altid er bedre end "noname" fabrikanter så har du godt nok et mærkeligt syn på tingene.

Tror du også du får en bluse der holder 10 gange så længe når du køber Diesel tøj?
    Stortset ALT tøj fx kommer fra østen og får pris efter mærket. På samme måde bliver mange af de europæriske "mærkevare" da også lavet i østen eller østeuropa (OGSÅ INDEN FOR MCVERDENEN) Det er da naivt og tro man får noget der er dobbelt så godt ved at betale det dobbelte for mærkevare! Det er self også den slags købere "de anerkendre mærker" lever af. Hvem bestemmer hvem der er anerkendt??? Det skal jeg sige dig det er dem der betaler i dyre domme for reklame og sponsorater til de professionelle MC-køere vi ser på hver weekend. Hvem betaler for den reklame??? Det gør bla du. At en eller anden fancy MC-køre bruger en hjelm fra Aria gør det da ikke til en bedre hjelm end hvis den aldrig havde siddet på den køres hoved.

Hvis verden var sort/hvid var det sikkert meget nemmere at leve, men nok også en del mere kedeligt!

• #40   8. aug 2008 -Rene
    Fordi Suzuki har nogle gode maskiner og fordi Reinhardt er en fantastisk importør, der sørger for en ordentlig pris, der ofte ligger under konkurrenternes. Er Suzuki måske bedre i de andre europæiske lande, hvor de koster det samme som deres japanske konkurrenter? - jeg tror det næppe:-)

• #41   8. aug 2008 Nu stopper i sku. Det her er igen ved at udvikle sig til personlig hetz.

Det Rene sagde, var at har du ikke råd til det projekt du er igang med, så lad være.

Hellere det end at gå på kompromis med sikkerheden. (for at spare slanterne der ikke helt rækker)

Ang T-hansen.

De mærkevarer de har, er ligeså teknisk gode ved dem, som alle andre steder. Problemet er bare at det for de flestes vedkomne, drejer sig om varer hvor der kræves rådgivning.

Og der fejler T-hansen sku bigtime. Spørger du den afblegede tumpe bag disken om den hjelm du nu har på passer? så glor han bare dumt.

Og hvis jeg tolker Rene rigtigt (ellers må du rette mig Rene)

Så var hans udtalelse at han hellere betalte 10-20% ekstra for den samme vare, og så købte den et sted hvor der fulgte kompetent vejledning med.

Men det kan man så tillade sig, når man har ventet med at købe varen, til man har råd til den.

Og uden at kende Rene synderligt, så er jeg rimeligt overbevist om at hans MC eventyr først er startet da han følte han havde økonomisk overskud til det.

-
    Morten

• #42   8. aug 2008 Rene, nu kom du mig i forkøbet smiley

-
    Morten

• #43   8. aug 2008 Jeppe: ang Suzuki

Det er jo ikke det diskussionen går på, men ville du købe en ny motorcykel i eks. T-hansen, eller hos en stangstiv kræmmer på Vorbasse marked, bare fordi du kunne spare 5%?

-
    Morten

• #44   8. aug 2008 -Morten
    Hvis man har brug for vejledning, så er THansen rigtigtnok ikke stedet. Jeg betaler da også gerne ekstra for en god service f.eks ved køb af hjelm. Jeg kunne aldrig finde på at prøve en masse hjelme og få hjælp fra en sælger i en butik, for derefter at tage hjem og bestille det på nettet - jeg krummer tæer, hver gang jeg læser om det herinde.
    Men ting, hvor jeg ved, hvad jeg skal have, køber jeg oftest det billigste sted. Olie, filtre, dæk og andre sliddele, jeg selv kan skifte, bliver ikke købt i den lokale biks.

• #45   8. aug 2008 -Morten
    Rene spurgte hvorfor Suzuki sælger godt herhjemme og jeg svarede på det.
    Jeg ville ikke have noget problem med at købe en ny maskine hos T-Hansen, hvis de solgte den model, jeg ønskede. Men manden fra vorbasse, der tror at en spytklat i hånden og efterfølgende håndtryk er lig en kvittering, hopper jeg over:-)

• #46   8. aug 2008 Og igen kan du ikke være sikker på at en skærm til 20kilo har et bedre billede end en til 10!

• #47   8. aug 2008 Fuuuck jeg har købt spaghetti og andre madvarer ii Bilka.

men jeg er jo osse en almindelig dødelig DANSKER,

gaaaab hvor langt ude tråd

• #48   8. aug 2008 PS Carsten jeg håber du får grunkerne igen

• #49   8. aug 2008 jeg har så for en del år siden købt dainese bukser og jakke der kan lynes sammen. Jeg købte det som en sidste års model og dermed til nedsat pris. Jeg har efterfølgende haft problemer efter lang tids brug med 2 lynlåse. Det er blevet lavet på garanti, ingen problemer der. Så jeg kan kun anbefale andre at købe "kvalitet"... og ja det koster lidt mere, men servicen er i orden osv.
    også har jeg intet problem med at forstå prisen...

mvh Offslow

• #50   8. aug 2008 -Rene
    Vi er uenige om mange ting, det tror jeg godt vi kan blive enige om:-)
    Men jeg giver dig helt ret i at folk vil narres - både til at tro at dyrt=godt/kvalitet.
    Suzuki-snakken kan man jo blive ved med, jeg tror det hænger på hvad man har af ønsker og krav til sin maskine. Jeg ønskede en god rejsemaskine, der også er en svingæder og der passede Motorrads Alpenkönig '06/'07 perfekt til mig. Jeg har endnu ikke prøvet en maskine, der er bedre for mig, selvom jeg nu har haft kørt en del forskellige maskiner her i sensommeren, da jeg mangler lidt ekstra punch fra motoren.

• #51   9. aug 2008 Som altid dejligt at se en folk ytre sig i dette dejlige forum.......at nogen trænger til en ny tør rumpe er vist tydeligt.....

• #52   9. aug 2008 åh fuck hvor er jeg da snot dum! jeg bedte forhandleren om en bedre pris på den hjelm jeg havde udset mig, og så slog han 500 af... NEJ hvor er jeg dog en idiotisk pølsedansker der bare vil narres! jeg er blevet røvrendt er jeg! i morgen kører jeg fluks tilbage og kræver handlen annuleret! jeg vil fandme have den til fuld pris! sådan en krejler forhandler!

• #53   9. aug 2008 Jeg har engang købt mælk i fakta , synes der var for langt at køre i Magasin' (sjovt nok kunne det drikkes)
    fuck en sjov udvikling på en tråd ....

Carsten jeg håber du får dine penge igen, ellers må du jo forklare dem hvad der sker hvis du fortæller her på MCG at du IKKE fik dine penge igen ..

• #54   9. aug 2008 Grand D: Det med komforten har jeg svaret på i tidligere indlæg. Mht. holdbarhed, så har en hjelm hod mig, en gennemsnitslevetid på 4 år. Det gælder både de dyre hjelme jeg har aft, samt de billige.
    Når nu den omtalte billige hjelm kun koster 1/10 af den dyre, så skulle der nok blive råd til at skifte oftere.

Prøver sådan set bare at sige, at fordi man tager det dyre valg, er det ikke altid det bedste valg. Det hænder af og til, at det billige også er det gode valg.

Mht. diskussionen om suzuki er discount eller ej.
    Tjaeeeee, de er billigere end Honda, også i Tyskland og England. Men prisforskellen er bare mindre end i DK. Man sklal jo lige huske på, at 2/3 af prisdifferencen skyldes vores afgifter...

• #55   9. aug 2008 Jeg ar engang købt en dåse WD40 hos hr. hansen, den har der ikke været problemer med, før nu, det virker som om at dåsen er tom. hvad skal jeg gøre...........

• #56   11. aug 2008 Som tidligere butikchef i en thansen butik har jeg kun en ting at sige:
    Kort proces, smid jeres kroner et andet sted.

Og det gælder 95% af deres vare heriblandt mc dele/tøj.

I ville gøre store øjne hvis i så deres indkøbspriser.

• #57   13. aug 2008 THANSEN STYRE MAX.......................................
    Ja deres indkøbs priser er lave ,derfor kan de sælge til lave priser!!!
    Det er jo en forretning, ikke en velgørenheds organisation vel???
    Sådan er det vel i alle forretninger, hvis kunderne kendte deres indkøbspriser, ville ingen vel købe det til fuld pris!!
    Med andre ord, vi bliver alle sammen r.. rendt af alle mennesker og forretninger i hele verden, livet er sku uretfærdigt!!
    Alle de ting jeg har købt i onkel hansen har virket perfekt og gør det stadig smiley
    AMEN!!!!!

• #58   13. aug 2008 Men dermed ikke sagt at ligepræsis du, ikke sku ha dine coins igen, mht. den sæt tøj!

• #59   13. aug 2008 Kunne gentlig stadig godt tænke mig at vide hvadfor noget af tøjet der er tale om...

• #60   13. aug 2008 Jeg glemmer ikke den afisolerings tang jeg købte i t-hansen. 3 tryk og 3 forskellige dele var faldet ud af den. eller tændrørs nøglen der knækkede 4 gang den blev brugt.
    Taiwan-hansen bruger jeg kun til nødkøb

• #61   13. aug 2008 det vildeste jeg har prøvet med thansen lort, var de "kvalitet" bremsebakker jeg købte derinde... de bremsede udmærket, men ligepludselig bremsede de ALT for godt. en bil havde kørt ud foran mig, og da jeg så trak forbremsen, knækkede BEGGE bremsebakker inde i tromlen og blokerede forhjulet... jeg tog et "super fun happy slide" hen af vejen... det var lige spændende nok...
    de bremsebakker blev så afleveret tilbage til thansen gennem fordøren....
    "kvalitet" bremsebakkerne er ikke at finde i thansens katalog mere.. nu er de skiftet med nogle der hedder "super" i stedet for...

• #63   15. sep 2008 hvad blev enden i dette indlæg? fik du pengene retur? smiley

• #64   15. sep 2008 Enden er blevet at jeg fik mine penge retur imod at jeg lovede at jeg ALDRIG ville købe en motorcykeldragt i T-hansen igen da som de sagde, deres dragter kan ikke holde til mig.

• #65   26. okt 2008 hold da kæft man hvor er folk dumme og høre på det er jo helt vildt man

prisen er rigtig tig billig og ja alt er iikk lige godt men se lige prisen.
    nu har jeg haft både jakke og bukser der fra og de holder fint også mange andre ting. man skal bare passe på det.

jeg arbejder i reklamations afdelingen og se alt hvad i sender ind, næsten 50% er det der kommer ind fejler ikke noget det er bare kunden der ikk forstår at bruge det rigtig

• #66   26. okt 2008 Mark L
    du skriver bla
    hold da kæft man hvor er folk dumme og høre på det er jo helt vildt man

prisen er rigtig tig billig og ja alt er iikk lige godt men se lige prisen.

du er nu heller ikke så frisk at høre på... ( jeg handler selv i T.H uden problemer ) og jeg vil da skide på hvad faen prisen er... den der sælger en vare skal da også kunne stå inde for pisset, uanset pris. længer er den ikke.. men det er da godt at du har en lang erfaring med div vare..... dette er så my 5 cent

mvh

Kommentér på:
T-Hansen = Advarsel

Annonce