{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.334 visninger | Oprettet:

T Hansen dæk {{forumTopicSubject}}

Trods det at jeg var blevet frarådet at købe dæk hos T Hansen, Købte jeg for tre dage siden alligevel et Bagdæk til min motorcykel, under monteringen opdagede jeg at vulkaniseringen slap langs fældkanten, jeg var i dag nede hos T Hansen i Køge, for at reklamere over det defekte dæk, men da jeg kun havde Dankort kvitteringen (den anden havde jeg ikke fået udleveret) blev jeg bare afvist. En ting er at de sælger skodvare, men at de ikke vil tage dem tilbage det syntes jeg er for dårligt, Dette er vel bare et surt opstød og en advarsel til andre, der bare for at spare nogle få kroner lader sig friste af T Hansens "Gode tilbud"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  T Hansen dæk
  • #1   22. maj 2008 Nu er det her ikke for at tage T-Hansen i forsvar i den aktuelle sag. Det er en helt generel kommentar:

    Reklamationer tager tid, og tid er penge. Den øgede konkurrence fra bl.a. intenet gør det konstant sværere forsalgsvirksomheder at overleve, så det er meget almindeligt, at personale instrueres om at afvise alt, hvad der kan afvises. Om ret kort tid spår jeg, at det bliver standardmeoden.

    Har man ikke kassebon eller kvittering, kan man afvises i en hvilken som helst reklamationssag. Det er op til kunden selv, at sikre sig dokumentation for et køb!

    Så sørg for at gafle bon'er og kvitteringer,hvis der er den mndste chance for at I skal tilbage med varen.


  • #2   22. maj 2008 jo jo men der er vel heller ikke nogen der hænger T.Hansen til tørre uden grund ?


  • #3   22. maj 2008 Prøv igen...
    Det er sq oz afhængig af hvilken medarbejder man får fat i...

    Om det er en med noget ansvar der kan se det fornuftige i en tilfreds kunde...

    Eller det er Anton på 18 der dagen før har fået tudet ørene fulde med at uden bon har kunden uret...

    Hvis du har købt et dæk .... som de er ene forhandler på og de kan huske dig ....
    Så kunne det jo være de var til at snakke med...


  • #4   22. maj 2008 Hej

    Jeg kan oplyse at en dankort kvittering er lige så god som en alm. kvittering.


  • #5   22. maj 2008 Et uddrag fra købeloven smiley

    Har du mistet kvittering eller bon, kan en entydig dankortkvittering eller et kontoudtog fra banken – i tilfælde af en klagesag – erstatte en kvittering. Det kræver dog, at sælgeren erkender at have solgt varen til den angivne pris i den aktuelle periode.



  • #6   22. maj 2008 Du må bare købe et til og få det gamle byttet på den nye kvittering smiley

  • #7   22. maj 2008 jeg har lidt blandede oplvelser med Thansen.....

    Havde en masse bøvl med at få penge tilbage for et anhænger træk...
    Men efter at have mailet fra mit arbejde med firma navn osv....
    Var det fandme tæt på at jeg fik pengene 2 gange .-)
    (der var 2 der reagerede den ene satte penge på min konto den anden sendte en chek - det blev dog fanget .-/ )

    En lydpotte hvor jeg ikke regnede med at have en chance .... kunne ikke dokumentere noget som helst...
    Ville de med glæde tage igen i den lokale.

    Bestilte også i ond tro engang der var fejl på deres hjemmeside og modtog 50 sæt scotorspejle for 50 kr....
    Ærgeligt man ikke bestilte 10000 .-)
    Havde dog intet at bruge dem til så gav dem til en ven - der solgte dem for 150 kr sættet til nogel stakkels unger.


  • #8   22. maj 2008 Altså ikke 50 kr sættet men 1kr sættet

  • #9   22. maj 2008 Sanne:

    Det magiske ord er "erkender"

    En dankortbon godtgør, at du har betalt så og så mange penge til forretningen. Den siger intet om hvad, der er betalt for.

    Fastholder ekspedienten, at han ikke ved det, kan du anmode ham om at kigge i sine kassestrimler - anmode. Det kan han så sige ja eller nej til:-(


  • #10   22. maj 2008 Knud - nu er det jo ikke det der står.

    Sælger skal erkende at have solgt varen til den angivne pris i den aktuelle periode. Ikke erkende at have solgt varen til kunden.

    Det turde være forholdsvis simpelt at påvise, at varen har stået til salg i butikken til den pris, der er angivet på dankortbon'en.

    Det uddrag er iøvrigt ikke direkte fra købeloven, men kan meget vel være fra et eller andet forbrugersite. smiley


  • #11   22. maj 2008 Som Morten L siger
    Du må bare købe et til og få det gamle byttet på den nye kvittering smiley
    Du skal bare ikke bytte men få pengene igen...


  • #12   22. maj 2008 Lars L:

    er helt opmærksom på, hvad der er skrevet, men iht købeloven skal kunden have dokumentation for varens (den specifikke vare) erhvervelse.

    Hvis T Hansen har haft en anden vare til samme pris i samme periode, så er det jo ikke godtgjort som den specifikke vare. Og - det vil aldrig blive betragtet som rimeligt, at påfære sælger indtil flere timers detektivarbejde forud for at undersøge om en reklamation er berettiget.

    Reelt - man er rigtig skidt stillet uden en bon/kvittering, hvis sælger ikke vil lege med.

    Jeg synes også, at det er træls, men det er en direkte følge af, at vi som forbrugere bliver mere og mere påholdende smiley


  • #13   22. maj 2008 Jeg kan kun give Knud ret.

    Der står også: "i tilfælde af en klagsag". Langt de fleste butikker kræver bon/kvittering i en reklamationssag, så simpelt er det.


  • #14   22. maj 2008 Nu er det jo stadigt ikke butikkerne der bestemmer, hvilke regler der gælder.

    Uden tvivl er det en god ide at have sin kvittering. Men det ændrer ikke på, at din fordring på butikken ikke står og falder med, hvorvidt du har din kvittering i behold. Af bevismæssige årsager er dette i sagens natur en rigtig god ting at have, men står du med en dankortbon på et beløb, der nøjagtigt tilsvarer hvad det dæk har kostet, og kan du samtidigt bevise at dækket har været udbudt til salg i den butik i det tidsrum til den pris, så er du ikke helt foruden evne til at argumentere din sag - hverken overfor butikken eller overfor byretten.

    Om der foreligger domspraksis på området - aner det ikke, men det kan uden tvivl slås efter hvis man ikke kan overbevise butikken på anden måde.


  • #15   22. maj 2008 - Lars L
    Dankortkvit holder godt nok i en eventuel klagesag, som der også er enighed om. Det hjælper bare ikke, når de fleste butikker kræver bon/kvittering. Så er der kun en vej og det er til forbrugerklagenævnet. Der kan man så vente i laaang tid på en afgørelse og så håbe på at butikken følger den.


  • #16   22. maj 2008 Som jeg også skrev, var det nok mest et surt opstød pga. den studse afvisning, når varen var så åbenlys defekt, og så ligger der vel også det i det at jeg har 3 sommer alufælge fra samme forhandler hængene i garagen, den 4 måtte jeg i efteråret da der skulle skiftes til vinter dæk.skære i stykker med en vinkelsliber da boltene var rustet fast boltene var med indvendig kant a.la umbrako, da jeg satte luftnøglen til kappede den bare rundt da boldtmatrialet var alt for blødt, og boltnene sad så dybt at jeg måtte bruge vinkelsliberen til at skære ind og lave en kærv i boltene, så igen man får hvad man betaler for! men man går da også ud fra at en så stor forhandler har lidt kvalitetskontrol på deres varer.

  • #17   22. maj 2008 Næææ kampen er opgivet, Dæk og Bon efterlod jeg i butikken da jeg gik i vrede.

  • #18   22. maj 2008 I stedet for at smadre en fælg for at få boltene ud, var det så ikke en ide at bore hovedet af?
    Så havde du stadigvæk haft et sæt fælge og kun manglet en håndfuld bolte. Det kan man ikke klandre en forhandler for, det kunne med garanti være sket alle steder.



  • #19   22. maj 2008 Bagklog kan man altid være, det skortede heller ikke efterfølgende med råd om hvordan jeg også skulle have gjort, men når man i en weekend står med en opklodset bil der og har fået de tre dæk af, så skal det 4 fanneme også af her og nu. Og det er ikke for at jeg nu skal jagte T Hansen, Jeg nævner blot nogle episioder hvor det for mig at se er dårlig kvalitet allu fælgene havde kørt 2 sommer sæsoner og boltene var smurt med kobberfedt, men var alligevel godt gennemtæret! Og med, man får hvad man betaler for, mener jeg, at det ikke var sket med kvalitetsbolte. Og med hensyn til Mc dækket kan jeg også se at til den pris jeg gav skulle jeg ikke forvente topkvalitet, men dog noget der hang sammen.

  • #20   22. maj 2008 Jeg vil lige nævne at jeg ikke sådan plejer at brokke mig, Allu dækkene har jeg ikke reklamert over, de hænger der bare som en påmindelse over en dårlig oplevelse, det jeg brokker mig over er at der var en åbenlys fejl ved MC dækket købt for 3 dage siden jeg har min dankort bon der viser beløbet og alligevel afviser de! Så det er lige så meget et hip til jer andre om at købe ordenlig kvalitet fra starten, samt nu også en obs. om at få de rigtige kviteringer udleveret.

Kommentér på:
T Hansen dæk

Annonce