833 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
13 Svar
Conti Road Attack 3 Conti Road Attack 3
Nogen der kender til Continentals ContiRoadAttack 3? Har siddet og kigget på forskellige sport touring dæk. Road Attack er måske lidt dyrere, men skulle have gode egenskaber... men så dukker der pludselig en video op med en tysker, hvor slidbanen på baghjulet ryger af ved 220 km/t på autobahnen! (Videoen er fra MotoVibes kanalen og han kører på en KTM 1290).
1 synes godt om
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 21 Svar: 920
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Du slider mere hårdt på fordækket end bagdækket..?
(Ingen af dækkene har været skiftet endnu..?)
Det r Omvendt hos mig, - jeg skal være glad hvis bagdækket holder 12-15kilo.. eller Ca. 6 mdr..
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Det kan forklare at det er slidt mere på midten end bagdækket er på midten. Som vel er der man måler mønsterdybden.
Men har aldrig selvt oplevet at mine fordæk blev slidt hurtigere end bagdækket
Sikker på du ikke kører med lige lovlig højt dæktryk?
Ang tyskeren kan dækket meget vel have kørt stunt med lavt dæktryk og været udsat for en brænder eller to, og så have udviklet den fejl.
Jo lettere et dæk er jo mindre styrke er der som regel i det tænker jeg. Ikke at jeg har personlig erfaring med det.
har bare været motorsportsinteresseret siden første episode biker mice fra mars
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Det var hans første tur på de nye dæk.
Ang. mine egne dæk undrede det mig også, at fordækket er mest slidt. Jeg er genstartet med mc i høj alder og har ikke erfaring med slid, skift og holdbarhed af moderne dæk - endnu.
Såvidt jeg ved har fordækket samme, bløde gummi på hele profilen, mens bagdækket har hårdere compound i midten. Bagdækket er en anelse kantet pga af ligeud-kørsel og ellers slidt til ca 0,5 cm fra kanterne i begge sider (chicken strips), men stadig med fin mønsterdybde hele vejen over. Fordækket har lidt bredere chicken strips men er stadig pænt rundt i profilen med en anelse cupping eller scalloping nogle steder.
Dæktrykket er som anbefalet i bogen 2,25 og 2,50... sikkert med små variationer gennem det lidt over et år, jeg har haft mc'en.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Ellers ku det godt tænkes hun var stram i bagenden.
Har selv lige fået ny enduro kværn sidste efterår og har måtte justere forspændingen næsten helt i bund bagtil for at komme i nærheden af ok rider sag.
Forgaflen var fin. Så forstår jeg bedre han solgte den med så få km på tidligere ejer. Og at fordækket er så slidt nu jeg tænker over det faktisk. Har ikke tænkt særligt over det, studsede bare en enkelt gang over jeg ikke synes det plejer at være så slidt efter 5000km på en fjervægt 2t knoldhopper.
Jeg skal have en blødere fjeder i. Eller simpelthen skifte hele støddæmperen.
Det er vist fordi den er godkendt til at køre med passager. Så er de jo nødt til at have en fjeder i der er til den hårde side for at den er en god mellemting mellem at køre solo og køre med lillemor på.
Ved ikke om det ku være årsagen i dit tilfælde?
Ang continental. Har googlet lidt men ikke fundet noget om recall af dæk med prod dato koden 0420. Har ikke set andre have problemer. Har du set hans update video hvor han har fået svar fra conti? uploadet 13. juni
Jeg hælder mest til at dækket har kørt pænt varmt, tungt lastet på den 1300cc adventure bike, og så kørt 200 km/t over noget i stil med en lille bunke sikkerhedsglas tern der er efterladt fra en fender bender tidligere på dagen.
Bare min mavefornemmelse. Har ikke lige noget konkret at basere det på. Men jeg ville ikke afholde mig fra dækket pga videoen alene i hvert fald.
Man sku tro det er løgn, men jeg har også engang hørt om en rc36 der var sluppet gennem hondas kvalitetskontrol med en fejl
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Jeg har set begge videoer. I den første er der en kommentar om, at den slags skader også er set med andre dækfabrikater. I opfølgeren nævner han, at Continental vil undersøge dækket i deres afdeling i Hannover. Jeg er heller ikke stødt på andre negative ting omkring RoadAttack 3. Generelt svinger folks vurdering af forskellige dæks holdbarhed meget. Det der "kun" holder 5.000 km hos den ene er nærmest uopslideligt hos den anden pga køretøj og kørestil osv.
Der er en anden tysktalende youtuber, KurvenradiusTV, der tester og tæsker dæk på bjergveje i Schwartzwald (vistnok), som også er begejstret for RoadAttack 3.
https://m.youtube.com/watch?v=IZF-EzWntKI
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.032
Men der gik lang tid før jeg begyndte at tage affjedringen alvorligt.
Det seneste jeg husker er en gut på nærmere 100kg der har en forholdsvis lille maskine som han så har opgraderet støddæmper bagtil på. Til en mere justerbar og finere model.
Jeg prøvede maskinen og tænkte hvad pokker er der galt her.
For jeg havde prøvet maskinen med standard affjedring og der synes jeg den kørte fint når man rev den lidt rundt med mine knap 80kg.
Jeg tjekkede om dæktrykket var i orden og om den var for lang den støddæmper bagi.
Så bemærkede jeg at det stationary sag var nærmest ikke eksisterende, så kiggede ned og så han havde sat forspændingen næsten helt op.
Han vejede altså kun ca 15kg mere end mig og kørte aldrig med passager eller oppakning.
Og så mange G ku han slet ikke smide i den affjedring rund i svingene.
Jeg spurgte om han ikk var ok med jeg lige justerede den lidt ned og prøvede om jeg synes den blev mindre, som om man sad på en maskine der kørte ned ad bakke, men som opførte sig som om man kørte op ad bakke... meget svært at sætte ord på.
Det fik jeg lov til og pludselig kørte den som den skulle igen. Faktisk virkelig dejlig når man flickede den og i det hele taget bedre.
Jeg spurgte om ikke han ku se hvor meget mere plantet den var når jeg zigzaggede på den og han sagde han også lige ville prøve en tur.
Ka ikke huske om han lod den indstilling være til han solgte maskinen men han var i hvert fald glad for det længe.
Jeg ville have sat den lidt blødere men jeg presser normalt også maskinen mere ved lave hastigheder, og har kørt så meget offroad at jeg ikke vil kompromittere at affjedringen er i sit sweetspot ved lavere hastigheder for den øgede stabilitet ved højere hastigheder.
Jeg kan godt håndtere at bagenden danser lidt, også ved 200
Vil ikke lægge hovedet på blokken og sige det er der den ligger.
Men er ret sikker på setting 6/7 til en 80kg pilot uden bagage eller passager er den primære årsag til dit abnorme dækslid
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
mar 2015
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 27
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 20 Emner: 15 Svar: 944
Conti Road Attack 3