Hvilket dæk til min kørestil? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt mig en TL1000R som erstatning for en Honda CBR600. På TL'eren sidder der Pirelli Diablo både for og bag. Fordækket er helt ok, men bagdækket er ret slidt og skal skiftes nu. Spørgsmålet er så hvilket dæk jeg skal vælge? Jeg kører aldrig med knæene helt nede i asfalten, så ovejervejer om jeg måske skal over i et sportstouringdæk? Jeg kører nogle gange lidt friskt til (200+ hvis vejen er til det) men kun semilangt ned i sving, ellers bruges mc'en til hyggeture og hverdagstransport. Derfor bør jeg nok have et dæk, der varmer hurtigt op. Jeg kører aldrig i regnvejr, så hvordan dækket opfører sig i vådt føre er mig ligemeget.
Forslag? Pilot road 2? Conti road/sport attack?
sep 2007
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 24 Svar: 163
lyder som et dæk for dig også!
Mvh Lasse
apr 2006
Følger: 26 Følgere: 31 MC-er: 5 Emner: 51 Svar: 646
dec 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 16 Svar: 1.264
Pirelli Diablo Strada eller
Dunlop Roadsmart 3TC
I følge test i det nyeste Bike Magazine
Har ikke slev kørt med nogle af dækkene, men de vinder testen, over blandt andet Metzeler Roadtec z6 og Continental Contiroad Attack
apr 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 33 Svar: 173
Der sidder pt. et 180/55 bagdæk på. Originalt er størrelsen 190/50. Hvad mener folk... bør jeg gå tilbage til den størrelse dæk den er født med eller får jeg nogen fordel at at blive på 180/55 dæk?
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 343
Har lagt mærke til at min cykel en sv650 kører med samme højde (60) på for og baghjul er det en fejl eller er der en grund til dette ??? kan nemlig se på andre cykler at de kører med forskellige mål !
Hvilket dæk til min kørestil?