{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.938 visninger | Oprettet:

400cc Kineser {{forumTopicSubject}}

Der har længe været snak om at der ville komme en 400cc Kineser til Danmark. Det gør den så til maj.

Den kan ses på: (link fjernet)

Den ligner jo et spejlbillede af en Virago smiley

Men jeg synes prisen er for høj. Det er trods alt prisen som har været den vigtigste salgsfaktor for Kinøjserne til nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  400cc Kineser
  • #1   15. jan 2008 Fy for fanden for en pris.
    Ville stadig tage en brugt japaner frem for en kinøjser.


  • #2   15. jan 2008 Lettere ironiske med overskriften "Alle har ret til en fed MC" og så et billed af sådan en øjebæ

  • #3   15. jan 2008 400ccm betyder vel bare man køre hurtigere mens den falder fra hinanden?? :o)

  • #4   15. jan 2008 Radissen: Lige mine ord!

  • #5   15. jan 2008 Suk....


  • #6   15. jan 2008 I lyder fuldstændig som en flok, der er kommet i tanker om, at I har betalt for mange penge for jeres knallerter smiley

  • #7   15. jan 2008 He he Knud
    Tror sku du rammer noget der smiley


  • #8   15. jan 2008 Helt korrekt knud.. (2x pris i form af afgift..)

  • #9   15. jan 2008 Om man synes den er grim eller ej er vel mest et spørgsmål om hvorvidt man kan lide cruisere eller ej.
    Personligt synes jeg den ser ok ud. Hvis kineserne så har fået lært at spare på dårlig plastikkvalitet og elendig forkromning er en anden sag.
    Har de det synes jeg ikke prisen er afskrækkende for en 400ccm


  • #10   15. jan 2008 Folk sagde det samme da de begyndte at lave biler/mc'er fra Japan.... men man må sige de er kommet efter det...

    Kina-bikes er kommet for at blive....selvom der nok går lidt tid før vælger jeg en...


  • #11   15. jan 2008 aldrig ............ever ......

  • #12   15. jan 2008 Ja jeg tror nu heller ikke lige det var sådan en jeg ville vælge. Det kan da sagtens være at de om ti år er klar til at sælge kvalitetsmotorcykler, men indtil videre er de altså i mine øjne ikke pengene værd.

  • #13   15. jan 2008 39K kan nu ikke skræmme mange.
    Billigere end en slidt 535...
    +30.000,- er ikke en ukendt pris for en god kineser. De har været på markedet et stykke tid.
    Der er også en 32 hestes Dadyw Regal Raptor sport på vej, og om ikke lang tid, får vi måske en Johnny Page Regal Raptor Spider på 800ccm... De har da gang i den.

    Iøvrigt er den kinesike kvalitet godkendt af bmw der flytter en del af deres produktion dertil...

    /
    Jesper


  • #14   15. jan 2008 altså dem der syntes den er grim ville jo i givet fald og syntes at en virago 535 er grim de er jo komplet ens.. jeg har set den til 29,000 der hedder den bare noget andet .
    men alt i alt en ny cykel på 400 ccm med garanti og er man til chopper er den også nem at bygge på og lur mig om ikke mange af viggo delene passer på ..
    om den falder sammen ved jeg ikke men mon ikke kineserne er ved at komme efter det .. og halvdelen af dem der mener det er noget lort fordi det er en kineser har sikkert intet imod alle de uoriginale res dele man kan købe til japanerne mange af dem kommer også fra kina og hvad med div kopi ure , tasker, tøj ... jo jo hyklere er der nok af


  • #15   15. jan 2008 Er man nu hykler fordi man synes det er en grim maskine og desuden mener at kiserne endnu ikke er i stand til at lave motorcykler i en passende kvalitet.

  • #16   15. jan 2008 Sune: Det jeg gætter på Jesper M mener med hykler, er at vi er tilfredse med at køre i vores kendte mærke-læder tøj, selvom det er lavet i kina. Og det udstyr vi skruer på vores maskiner er vi også glade for, og tilfredse med kvaliteten, selvom det er "made in China".
    Men når de selv sætter delene sammen, så er det ikke godt nok.
    Gætter på det er der hyklereriet for nogen kommer på bane.


  • #17   15. jan 2008 Det er jo bare sådan det er noget bras de laver, og ja de skal nok komme efter det, men hverken i år eller til næste år, kvaliteten er simpelt hen for dårlig, Japanerne lærte det og kineserne kan sikkert også, men klap hesten ville heller købe mig 10 år gammel brugt cykkel , eller holde mig helt væk

  • #18   15. jan 2008 Min bror arbejder for MC4YOU, så jeg har set den med egne øjne (ja jeg har sågar trillet 20m på den i min egen indkørsel) og jeg må indrømme, at den ser ganske fin ud, og især til prisen. Som tidligere nævnt i denne tråd kan man sagtens finde 15 år gamle, udslidte XV535 Viragoer til samme pris, og så tror jeg måske at mange hellere vil have en splinterny med garanti og det hele, også selvom den er Made in China.

  • #19   15. jan 2008 Masser af POWER ...LOL det er satneme go værksteds humor det der... jeg ville til enhver tid vælge en udslidt Virago 535 frem for en ny kinøjser, en 15 år gammel Virago kører snilt 10 år mere. kinacyklen falder sikkert fra hinanden den dag garantien udløber , for slet ikke at tale om at man har været i konstant livsfare den tid man har kørt på den :o)

  • #20   15. jan 2008 Jah op til folk selv..
    Jeg håber bare ikke kvaliteten er den samme som deres 250ccm. Det er jo på ingen måde behageligt at køre på dem...
    Mener også der er lavet 650ccm kina-racer med kåbe. (av)


  • #21   15. jan 2008 ad smiley nu custom er ikke min stil ........ punkt 1.
    punkt 2 , det en kineser

    om den så kostede en flad 5er ville jeg spare mig selv for de ærgelser , det med sikkerhed vil være når man holder ude på lars tyndskids mark enten fordi den ikke kunne bremse eller bare fordi den ikke ville mere , og ovenikøbet kan se der er langt til bussen smiley
    men glæder mig da til at se en test , kan man blive andet end positivt overrasket ?


  • #22   15. jan 2008 jeg syntes ligner lort... men jeg kan heller ikke lide viragoer... desuen passer en 400 ccm vel ikke på betegnelsen "masser af power"

  • #23   15. jan 2008 Lots of power afhænger jo noget af, hvad man relaterer til. Er den nu en 150cc kinacykel fra forrige år, så er det jo sandt:-)

  • #24   15. jan 2008 At noget er bras, afholder ikke folk fra at købe det.
    Kender da ligeså mange der har haft bøvl med deres ducati, som jeg har hørt historier om kinøjserne...


  • #25   15. jan 2008 Og Kinøjser ejerne er mindst lige så tilfredse med der MC'ere som Japser ejerne!

  • #26   15. jan 2008 Martin ....måske fordi de ikke har prøvet andet smiley


  • #27   15. jan 2008 sPiRiLLeN på COKE : Jeg har! Jeg har kørt mange japanere. Kvaliteten er generelt bedre på Japanerne, men prisen er jo også en helt,helt anden. Og netop derfor er der et marked for begge dele.

    Jeg glæder mig til at se hvad der kommer fremover fra Kineserne. Det går jo i den rigtige retning med udviklingen og det er gået stærk på bare de 3-4 år siden den først Geely 150 kom til landet.


  • #28   15. jan 2008 Hvis de kan stjæle japaner design kan de forhåbentlig også snart kopiere deres køreegenskaber og bremseevne smiley
    man har vel lov at håbe , indtil videre er jeg bare glad for de ikke laver noget med flere kubikker


  • #29   15. jan 2008 Og apros-pos den første Geely 150. Så lever de stadig i bedste velgående...

  • #30   15. jan 2008 Spiril: Japanerne er altså også meget gode til at kopiere design, og de har næsten nået køreegenskaberne....

  • #31   15. jan 2008 Sjovt ... kopivarer er strafbare at købe, kopivarer bliver pludseligt lovlige når de bare kaldes et andet navn ... lav en kopi af en Viagra 535 og kald en ying dingeling, så er det sørme lovligt. Jeg forstår ikke de er lovlige i trafikken, og syntes efterhånden at periodisk syn på mc er værd at overveje, og så vil levealderen sikkert svare til prisen.

  • #32   15. jan 2008 Tror nu at kinøjserne har fået lov til at kopiere de japanske modeller (det er jo tudsegamle modeller vi taler om). Det er nok noget med, at de køber tegningerne eller betaler licenspenge el. lign.
    Det er jo ikke andelledes end Hyosung, som er Koreansk. De har jo en Suzuki SV650 replica (GT650), hvor motoren er en tro kopi, som bliver produceret på licens i Korea, men efter Suzukis tegninger.


  • #33   15. jan 2008 Kineserne køber licens hos Japanerne, især hos Honda. Næsten alle Kina motore er baseret på et Honda design.

    Det har intet med kopivarer at gøre.

    At påstå at maskinerne er farlige, men samtidig sige at en 20 år gammel Virago 535 er fin,fin er jo hul i hovedet. Det er fuldstændig den samme konstruktion!


  • #34   15. jan 2008 Bremserne er rigeligt fine til maskinernes begrænsede fartpotentiale, endvidere forurener de betydeligt mindre end f.eks. en 15 år gammel XV535 Virago.

  • Teis .
    Teis . Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #35   15. jan 2008 Hvis i bare vidste hvor mange af delene på en japansk cykel der er lavet i Kina så ville i nok blive overraskede. Kineserne kan sagtens lave kvalitet. de gør det bare ikke altid. Hvis det er kvalitet folk vil betale for laver de kvalitet. Hvis folk vil have en billig MC laver de det.
    Pointen er de kan lave alt som der er købere til, og det gør de.


  • #36   15. jan 2008 Man skal bare huske at pleje dem godt hvis man endelig skal have en .
    Min kollega har en som har stået udenfor noget tid nu, og den skulle være ræverød af rust nu.


  • #37   15. jan 2008 Allan: Motoren i Hyosung GT er ikke en direkte kopi af SV-motoren. Faktisk er der ikke mange komponenter på de 2 der er fælles. Hyosung motoren er skam en egenudvikling, i samarbejde med Suzuki, som har ydet teknisk assistance til dette mærke i 20 år.
    Men ellers ja, så er en Hyosung en kopi af en SV650, som iøvrigt er en japansk kopi af en Monster, som iøvrigt er en kopi af en Haw/Bros.

    Hvorfor kritisere kineserne for at kopiere, når man ikke kritiserer japanerne for det... De japanske mærker har jo også modeller der henter deres design fra Italienske maskiner. Men så er det ok?

    En kinøjser er skidt fordi den ruster, men en GS500e er god nok, på trods af den ruster.... Hænger ikke sammen når hyklerne taler :o)


  • #38   15. jan 2008 Jeg troede en GS500 var en kinøjser!!! Nu går jeg i flyverskjul.

  • #39   15. jan 2008 Pssst..Sig det ikke til nogle..Min bil er fra Korea. Min Mc fra Japan..mit tv er Phillips..vist nok hollandsk mærke men lavet i Kina..mine sko er danske, men lavet i øhhh..kina..Min pc har amerikansk software, sikkert kodet i...Kina..Hardware fra nå, ja, Taiwan, men de siger Kineserne jo også er deres smiley
    Det ville jo være en katastrofe hvis Kineserne begyndte at lave virkelige Kvalitets maskiner, ik? Og så til den pris... så skulle vi jo alle jingelinge eller hva faen de nu hedder smiley


  • #40   17. jan 2008 folk selv må afgøre om de vil købe en cykel fra kina eller ej .. det jeg syntes er morsomt eller bemærkelsesværdigt er at mange absolut stiller sig på bagbenene når de høre den er fra kina ..
    bare fordi den er fra kina er det jo ikke ens betyende med det er noget lort som tidlingere skrevet er halvdelen af de vare man køber her hjemme fra kina, taiwan, indien osv og det er jo alt fra håndklæder, sengetøj, tøj, sko, reservedele til bil/mc, tv,dvd, og ja jeg kunne blive ved ...kvaliteten ja den er måske ikke 100% endnu men prisen er jo også derefter.. det kommer er jeg sikker på

    og som (jonas greve) skriver "masser af power" kommer jo an på i forhold til hvad en honda vt 600 har f.eks 39-43 hk alt afhængig hvor man læser det ..

    nu går jeg heller ikke efter en 400ccm kineser men jeg syntes da den er fin .. og skule motoren brække sig efter 3 år ja så køber man jo en 535 fra tyskland så er der ny motor .


  • #41   17. jan 2008 tvivler på motoren far yamahaen passer over , selvom de ligner hinanden en del .......

  • #42   17. jan 2008 Cyklen er en tro kopi af en Yamaha XV400 Virago, som oprindeligt blev produceret til det Japanske hjemmemarked (ligesom mange andre 400ccm'er forøvrigt). Derfor er der nok ikke ret mange der kender den. En billedsøgning på google giver flg.:

    http://images.google.dk/images?hl=da&q=yamaha+XV400+Virago&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

    Jeg vil næsten æde min gamle hat på, at en XV535 motor passer lige på, som P.. i Grete. Ligesom alle andre dele fra og til Yamahaen også passer.


  • #43   17. jan 2008 det Japanske hjjeem..... loppemarked smiley

  • #44   17. jan 2008 er helt enig med Allan(horsens) K....alt kan lade sig gøre og rammen er ens eller meget lig hinanden så selvfølgelig kan den det

Kommentér på:
400cc Kineser

Annonce