{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.824 visninger | Oprettet:

Motorcykelforsikring veteran? 22år {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg går og overvejer at anskaffe mig en billig motorcykel. Eventuelt en +35´er så den kan veteranforsikres (Jeg tænker på en vespa sprint 150 klassik-scooter, Yamaha DS7 250, Honda CB400 eller noget i den stil).
Men jeg har lidt svært i at oveskue hvor meget sådan en lille motorcykel kommer til at løbe op i årligt (Jeg er på SU).
Jeg har dog penge nok til indkøb af cyklen så det er bare de videre udgifter der skræmmer mig.
Er der nogen der kan give et godt bud? Hvis det ikke koster mere at forsikre en nyere cykel, kunne jeg også overveje en billig 250cc kineser (selvom de fleste herinde nok vil fraråde mig det) eller måske en gammel MZ´er.
Er der stor prisforskel på at forsikre en 125´er, 250, 400cc osv? Og hvad kræves der udover forsikring for at man kan komme til at køre lovligt (jeg er 22år)?
På forhånd tak. Søren

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Motorcykelforsikring veteran? 22år
  • #1   17. maj 2011 du kan ikke få veteranforsikring pga. du kun er 22..

• #2   17. maj 2011 Hej Søren, Veteran forsikring kræver du har et andet køretøj forsikret som dit primære i alle de selskaber jeg kender til..

Og Simon, det kan du sagtens.. Det har intet med forsikringstagerens alder at gøre..

• #3   17. maj 2011 Tore: det er ikke helt rigtig, for GF forsikring forsikrer kun veteran køretæjer hvis du er over 30.

• #4   17. maj 2011 Mz´en er hvertfald driftssikker og billig i dele! Du behøver heller ikke det store specialværktøj til den. Bare sørg for at kigge efter en TS model, da det nok vil være det mest fornuftige valg for en førstegangskøber. Alternativt kan du kigge efter en af de første ETZ årgange fra 1983-85, da eksportmodellerne havde oliepumpe, 12v og elektronisk tænding. Der render du så bare ind i aldersproblemet og max. 25år gammel, men den kan stadig køres for en plov om året som klassiker.

Dog skal du være opmærksom på, som det også nævnes ovenfor, at de fleste selskaber kræver et primært køretøj til daglig befordring, da man kun må bruge klassikeren til træfkørsel, til og fra værksted, samt det der hedder lejlighedsvis kørsel udenfor ikke planlagte arrangementer.

• #5   17. maj 2011 GF veteran forsikrer kun med kasko og de kaskoforsikrer kun hvis man er fyldt 30...men der er masser af andre steder hvor man kan veteranforsikre mc med kasko selvom man er under 30..nordisk veteranforsikring eksempelvis, men som Tore skriver så forlanger mange selskaber at du skal have andet køretøj indreg i eget navn.

• #6   17. maj 2011 Okay jeg kan godt se at jeg hellere må vinke farvel til ideen om en veteranforsikring så.
    Men hvad vil det så koste at forsikre (Skal man bruge andet end ansvarsforsikring?) en ældre motorcykel i de andre selvskaber? bare sådan ca. Jeg har ikke haft noget forsikret før udover et par knallerter.

• #7   17. maj 2011 Thomas Z -> Tak for rådet vedrørende køb af MZ´er. en plov om året lyder vildt billigt. Jeg troede at det kostede kassen at have motorcykel som ung?

• #8   17. maj 2011 Du kan forsikre ved nordisk veteran.
    På deres hjemmeside kan du også se priser.

• #9   17. maj 2011 Men husk at du skal have et hverdagskøretøj ved siden af hvis det skal være en veteran eller klassisk.

• #10   17. maj 2011 Det kan du ikke.. jeg er 20, og har veteran MC. De vil ikke engang give dig et tilbud på det.. Så du skal have normal(dyr forsikring) ..

• #11   17. maj 2011 Nu forstår de andre ikke så meget herinde, ligner det smiley Eftersom du er på SU, har du naturligvis ikke en bil som primært køretøj. Så du kan lige så godt droppe tanken om veteran forsikring.. Du skal være over 25 + have andet køretøj til rådighed + MC'en skal være i 100% dokumenteret original stand.

• #12   18. maj 2011 Okay det vil jeg skyde en hvid pil efter så. Tak for svarene

Kommentér på:
Motorcykelforsikring veteran? 22år

Annonce