{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

God begynder Cykel til omkring 12k {{forumTopicSubject}}

hey.
Jeg er blevet fortalt at en Honda CB400 og Suzuki GS400 fra omkring 1980 skulle være nogle "gode" cykler til 12000, men nu har jeg talt med miin kørelære og han mener hellere jeg skal kigge efter en ny 250 cc kineser. Hvad er fordele og ulemper ved at købe en gammel 400cc iforhold til en ny 250cc kineser? og hvor pålidelig er de før nævnte cykler når de har den alder de har?

og nu står der inde på dba at de fleste af cyklerne til den pris er usynet, er det tegn på at jeg skal holde mig fra dem?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  God begynder Cykel til omkring 12k
  • #1   20. feb 2007 de er SÅ ringe de der kinesere, du er sgu bedre tjent med en GAMMEL slæde og køre på, dem kan man i det mindste få dele til NÅR de går i stykker, men 12000 er godt nok ikke mange pange at bruge, det bruger man jo næsten på ordenligt udstyr inden man får sig set om, kunne du ikke fine 10K mere, der får du altså noget bedre

• #2   20. feb 2007 Køb da en kinaknallert. Den er ny, der er garanti, du får ikke noget for den om 2 år???? jo lige så meget som en 28-30 år gammel honda eler zuki!

• #3   20. feb 2007 Jeg har en GSX400f fra 82 (4 cyl). Den kunne måske godt blive din for 12000 kr. Den er rimelig pæn og lyder rigtigt pænt i motoren.
    Den skal synes men der er ikke noget at komme efter.
    Hvis det var noget så send en besked, jeg er i Slovakiet og arbejde i denne uge, så det er den nemmeste løsning.

• #5   20. feb 2007 Hej Christian!
    Som du sikkert har fundet ud af er der mange forskellige meninger om dette emne.
    Du bliver nok nødt til at vurdere selv, hvad der er bedst for dig, det er jo også noget med temperament at gøre.
    Jeg har selv haft mange forskellige cykler i denne prisgruppe, både japanere, tjekkere, østtyskere og kinesere. Jeg har haft stor glæde af dem alle. De kinesere jeg har kendskab til har ingen problemer med reservedele, tjek evt. kinojserklubben hvis du vil vide mere om kinesere, der kan du høre om det er noget for dig.Der kan komme ubehagelige overraskelser ved en gl. MC, så sørg for at have en MC-kyndig med ud og købe brugt.Husk som Wheelie skriver der skal også være penge til sikkerhedsudstyr.
    Af japanere i den billige ende kan Suzuki GS 450 anbefales og Honda's Four modeller(klassiker)
    god jagt!!

• #6   21. feb 2007 http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11034

Den her ka du får for 10000 kr. nysynet....
    Så er der nye, dæk, tændingslås, nye lydpotter, ny pakdåser, støvhætter og olie i forgaflen og self olie og filter i motoren.

Har selv kørt ejet en brugt GEELY (kineser) i 14 dage.....

+ de er fandme billige, kører egentlig meget fornuftigt til bytransport, kvalitetet er overraskende god når man tænker på prisen..

- Det er sq ikke en "rigtig" MC, min Yamaha knallert fra 76/78/79 var hurtigere, glem alt om motorvej.... ja næsten oxo landevej...
    Mere rusten end den Honda fra 77 jeg byttede den væk for..
    Reservedel hmm de kan fåes, men hva med om 5 år? Egentlig lige meget der ligger kineseren i containeren alligevel....
    Gensalg glem det..... efter du har ejet den er den 0 værd.

En gl. Honda kan nærmest ikke blive mindre værd.....
    Geelyen fik jeg for en cb400N hvor reelt kun stellet kunne bruges.... resten havde ligget i papkasser i en våd lade i årevis og var ved at være omdannet til jernmalm/okker.
    Stellet skulle oxo sandblæses og males. Men der var en regattest så en mand mente at det var mere værd end hans Geely.

• #7   21. feb 2007 ellers er der outsideren Yamaha DT175, og ligende maskiner.

• #8   21. feb 2007 Jeg stod med de samme overvejelser, og det endte med en 25 år gammel suzuki. På grund af at den har en "rigtig" motor og det er kvalitet. Jeg har hørt at de kinesere har det med at gå i stykker, især instrumenterne (jeg ved ikke om det passer), jeg kan heller ikke li' lyden af plæneklipper smiley

• #9   21. feb 2007 Hej Christian, køb du dig bare en 250 ccm kineser. Der får du 2 års reklamations ret. Du har ingen reklamations ret på en gammel japaner som er købt privat. Og du får ingen cykel hos en forhandler til denne pris. Der er mange som har mange forskellige meninger om de små kineser og det vil jeg ikke blande mig i. Jeg vil kun gøre opmærksom på mine erfaringer. Jeg har haft en regal raptor i ca. 1 år. Og jeg har kørt i alt slags vejr, mudder grusvej o.s.v. Den er aldrig blevet rengjort med andet end en vandslange. Og jeg har endnu tilgode at finde en rustplet! Med hensyn til mekaniken er der ikke den store forskel på de forskellige kineser. Det siges dog at krom lak o.s.v. skulle være lidt bedre på regal raptor. Om det er tilfældet ved jeg ikke. Jeg har også set jinlun, lifan og andre som stadig ser ud som nye. Så valget på hvilken maskine du vil vælge må komme an på design, farver og hvilken forhandler som ligger i dit område.

• #10   21. feb 2007 var der ikke en eller anden yamaha på messen til ca 12-13k?

• #11   21. feb 2007 jeg ville aldrig købe en kineser til de 10-12k fra ny.... har hørt at de nærmest er rustede væk inden du får dem hjem fra forhandleren.. og har også hørt rygter om at bremseskiverne på en jinlun nærmest splintrer under en nødopbremsning.. dette tror jeg dog ikke selv er sandt... men jeg tror ikke ligefrem de bremser godt...

• #12   21. feb 2007 Køb da en god brugt japser deres naboer kan sq ikke lave motorcykler , der er et helt land fyldt med gode brugte og du kan sagtens gøre en rigtigt god brugt handel .
    Kinøjserne burde holde sig til at lave giftigt legetøj til børn, fyrværkeri og rishøst , og overlade mc produktion til fagfolk

• #13   21. feb 2007 køb denne i stedet.
    (link fjernet)

• #14   21. feb 2007 Køb en Kineser.

Jeg har ikke haft problemer med min. Der er heller ingen rust whatsoever på den.

Med 2 års reklamationsret så er total økonomien på en ny kineser urørlig.

• #15   21. feb 2007 jeg brugte kun 13500 på at købe min, har godt nok skiftet styr, blinklys, sidespejle, håndtag, og xj kåben fulgte med. men den kører bare vildt godt og har den lækreste 2cyl lyd, gearskiftet virker i øvrigt glidende og nemt.

Kommentér på:
God begynder Cykel til omkring 12k

Annonce