{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Prøvemærke {{forumTopicSubject}}

Hej.

Sidder og kigger MC og har muligvis fundet en jeg skal prøve i weekenden.
Den er uden plader og har ingen trailer.
Så håbede den ku køres hjem.

Har aldrig før købt MC uden nr plade, så har aldrig prøvet sådan noget prøvemærke før.
Må jeg køre den hjem på prøvemærke?
Hvis nej, hvad har i andre gjort i lign. Situation?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvemærke
  • #1   7. mar 2020 Få den indregistreret først.

• #2   7. mar 2020 Få stelnummer og bestil en prøveplade til den dato.. Eller få sælger til det.. Så kan du prøvekøre den og køre hjem på den ved evt køb

• #3   7. mar 2020 Så prøvemærke er godkendt nok?

Der intet åbent når jeg kommer for at hente den.
    Derfor spørgsmålet smiley

• #4   7. mar 2020 Hvis ikke du kender nogen som har en trailer du kan låne så lej en på tanken...

• Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #5   7. mar 2020 Hvordan vil du prøvekøre den, hvis der ikke er plade på den..?
    Du kan ikke få udleveret prøveskilt i weekenden.
    Men det er let at finde en trailer, den kan køres på.. smiley

• #6   7. mar 2020 Hvis sælger er seriøs, sørger han vel for der er prøvemærker på den når den skal vises frem, ellers kan en potentiel køber ikke prøve den.
    Men ja, du kan sagtens køre den hjem med prøvemærke på. Det er et af de formål man bruger dem til.

• #7   7. mar 2020 Det du endtlig spørger om. Som du ikke rigtig for svar på er,

Ja du kan sagtens køre din nye mc hjem, Bare du holder dig i DK

• #8   7. mar 2020 #7: Han får da det svar allerede i #2

• #9   8. mar 2020 Sælger kan ikke købe prøveplade. Og så lade køberen køre hjem.. Det er kun ham der har købt pr mærker der må køre .

• #10   8. mar 2020 #9: Nå da. Hvor står det henne
    https://skat.dk/skat.aspx?oId=1947222

• #11   8. mar 2020 Tjek regl 7d

• #12   8. mar 2020 #11: 7D vedrører prøveskilte. Altså de faste nummerplader forhandlere ligger inde med. Og de må kun bruges, af forhandleren, til de formål der er listet.
    For prøvemærker. Altså de klisternummerplader man kan købe for 100kr/dag, er der ikke den begrænsning.

• #13   8. mar 2020 ? Er du sikker på det? Det kan jeg ikke læse nogen steder

• #14   8. mar 2020 #13: Ja. Prøvemærker er ved 7F. Som så refererer til bla 7D. Hvor der bla står man kan bruge dem til at lade en anden køre på den ved prøvekørsel og demonstration

• Mikkel  H
    Mikkel H Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 7
    #15   9. mar 2020 #14
    Det er kun den der køber mærkerne der er dækket af forsikringen. Sidst jeg købte et sæt prøvemærker (maj 2019) stod der bl.a. dette i mailen fra Skat:

"Sådan må du bruge prøvemærket

l   Du må kun bruge prøvemærket til de formål, vi har nævnt i denne
            tilladelse.

l   Det er kun dig, der må bruge prøvemærket.
        l   Du må ikke bruge prøvemærket på køretøjer, der er farlige for

færdselssikkerheden.

+------------------------------------------------------------------------+
            |Du skal altid have denne tilladelse med, når du kører og vise den til   |
            |                                                                        |
            |politiet eller Motorstyrelsen, hvis de forlanger det                    | +------------------------------------------------------------------------+

Det kan også hurtigt blive en dyr fornøjelse for en privat sælger at levere prøveplader hver gang der dukker en håbefuld testpilot op... Hvis de da overhovedet kommer på det aftalte tidspunkt.

• #16   9. mar 2020 Så hvordan kan man så prøvekøre en demo mc?
    Og hvis en sælger får 2 potentielle købere på besøg, så skal de hver især have et prøvemærke med (hvilket ikke kan lade sig gøre)?

• Mikkel  H
    Mikkel H Tilmeldt:
    maj 2017

Følger: 1 Svar: 7
    #17   9. mar 2020 Jeg siger ikke at reglerne nødvendigvis er de mest praktiske i alle tilfælde, jeg refererer blot fra de betingelser der fulgte med mærkerne. Jeg vil dog mene at man kan håndtere de fleste situationer med en smule planlægning og jeg synes det er blevet mere fleksibelt at få fat i en plade end dengang de absolut skulle hentes på motorkontoret.

På en demo MC er det jo typisk en forhandler der stiller den til rådighed, så er det faste prøveskilte og andre regler der gælder. Hvis de følger reglerne 100% skal de også kontrollere kørekort udstede en køreseddel som man skal medbringe før man kan køre afsted, så i praksis registreres de samme oplysninger i tilfælde af uheld.

• #18   9. mar 2020 På en decideret demo, ja. Men prøvekørsel på privat mc, nej. Der har man prøvemærke.
    Og der står, prøvemærket må kun bruges af dig, ikke at motorcyklen kun må føres af dig.
    Og køber jeg et prøvemærke, så er min brug netop at fremstille det for salg, og tillade prøvekørsel. Præcis efter reglerne i 7D og 7F

• #19   9. mar 2020 18# lyder som en være gang vrøvl.

• #20   9. mar 2020 #19: du mener ved #17?
    Ingen steder i reglerne, står der motorcyklen kun må føres af den person der har købt prøvemærket. Længere er den ikke.

Kommentér på:
Prøvemærke

Annonce