{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kædefedt
  • #2   26. dec 2019 Uden tvivl MOTUL's kædespray.....

  • #3   26. dec 2019 bruger chain spray OR Castrol vedhæfter godt smiley fra T Hansen

  • Kok
    Kok Tilmeldt:
    maj 2011

    MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 23
    #4   26. dec 2019 +1 for Castrol OR


    Sætter sig tykt og klistret på kæden, og bliver ikke så nemt slynget af.


  • #5   26. dec 2019 Putoline dry-tec fra Thansen, ingen svineri overhovedet, og så tiltrækker det ikke alt muligt lort

  • #7   27. dec 2019 Jeg har også gode erfaringer med dry tec fra thansen. Det er nok en god ide at få renset og tørret kæden godt af først og så give et tyndt lag på alle fire sider af kæden hele vejen rundt. Jeg tager dog forbehold for at mine erfaringer kun dækker over en enkelt sæson fra start maj til slut oktober, hvor jeg har genoptaget motorcykelinteressen efter mange års pause. I denne sæson har jeg prøvet flere forskellige smøremidler og Putoline Dry Tec er foreløbig det bedste, set fra en almindelig brugers perspektiv (og altså uden nogen form for videnskabelige testresultater til at basere det på).

  • #10   31. dec 2019 Kædefedt...... Heldigvis har mine seneste 4 MC alle haft kardan, men det gør det umuligt eller ekstremt dyrt at justere gearingen.

    Sidste gang jeg håndterede kædefedt var i 1968. Dengang kunne man få nogle flade dåser hos Castrol, og ideen var at man rensede kæden i petroleum eller det nu heldigvis forbudte tetraklorkulstof. Heldigvis, eller måske uheldigvis, passede dåsen lige til en kogeplade, så det var planlagt til at ske en dag mine forældre ikke var hjemme. Som sagt, så gjort.
    Dåsen på kogepladen ved lavt varme, af med kæden på min Triumph Tiger100SS og rensning ude i badeværelset.
    Da fedtet var blevet flydende lagde jeg kæden i, og den blev hængt på det diskrete søm jeg havde banket i dørkarmen, og den varme dåse på en tyk avis nedenunder, så det overskydende fedt kunne løbe tilbage i dåsen. Planen led af flere fejl:
    1. Det var mere svært at jeg havde regnet med at få renset håndvasken.
    2. Man vænner sig til lugt, så selvom jeg havde åbnet vinduet lugtede der fælt at tetraklorkulstof og petroleum.
    3. Der lugtede også fælt af kædefedt.
    4. Jeg havde forventet at det overskydende fedt løb tilbage i dåsen, men det størknede i et tykt lag nederst på kæden.
    5. Det overskydende fedt blev skrabet af med en kniv, dåsen varmet op igen og fedtet fra kanten af dåsen løb - for det mestes vedkommende - tilbage i dåsen igen.
    6. Min mor kom tidligere hjem end forventet.
    7. Hun sagde en hel masse ord jeg slet ikke havde forventet hun kendte.
    8. Da jeg kom op i lejligheden efter at have båret det hele ned på gaden hvor MC'en stod, kunne jeg godt ane en svag duft at diverse kemikalier.
    Dengang var engelske motorcykler lidt underlige, blandt andet elskede man at montere bagerste kædehjul på bremsetromlen, som jo kan blive ret varm.
    9. Det medførte endnu en fejl i planen, for da jeg kom hjem efter første tur, var jeg helt overbevist om at der aldrig ville kunne trænge vand gennem ryggen på min jakke, og bagsiden af venstre bukseben.

    Havde jeg en MC med kæde, ville jeg foretrække et tørprodukt eller et remtræk. Udendørs trækkæder må nok siges at være lige så forældede som glødepæren.


  • #11   1. jan 2020 God gammel Castrol gearolie 80-90

Kommentér på:
Kædefedt

Annonce