{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Koge Kædefedt.
  • TrumPeter
    TrumPeter Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #1   30. jun 2013 Var det ikke noget man gjorde i ''gamle dage''?

• #2   30. jun 2013 Ja! Hvad vil du bruge det til?

• TrumPeter
    TrumPeter Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 31
    #3   30. jun 2013 Jeg tænker bare moderne kæder... og så kogende olie/fedt?

• #4   30. jun 2013 Var ret almindeligt "in the good old days" smiley

Jeg er en sucker for gammel mekanik, og har en tysk mekanik lærebog om "dampfkrafft" der beskriver hvordan man koger kæder, nitter, aksler, broncelejer osv. I hvilken slags olie, - nogle olie typer man f.eks. Kogte skibsskrue broncelejer i var så tyk som bitumen.. Lejerne skulle varmes op inden skrueakslen blev sat igang..;-) ( hvem sagde skod job..;-))
    Nogle gange var det for at grundsmøre en mekanik, andre gange for at undgå tingene rustede..
    Det er ikke noget du kan anvende på din bike.. Vi taler mekanik pre ww1.. smiley

• #5   30. jun 2013 studsede bare lige over det da jeg sad og lav indkøbsliste til firma'et.

Da jeg aldrig har set det før.. (nu jeg heller ik årgang "Pre. WW2" jo) ville jeg lige høre de lidt erfarende om hva det var for noget stads.

• #6   30. jun 2013 Jow..jow.. Jeg er nu heller ikke pre ww2.. Eller har erfaring med det..!!
    Blot læst om det..;-)

Og man skal aldrig holde op mæ at være nysgerrig, - så kan man lige så godt bestille den et værelses med låg med detsamme.. smiley

• #7   30. jun 2013 Man bruger det til kæder af den gammeldaws type, uden O Z eller X ringe.

• #8   1. jul 2013 ja tilbage i slut80ernestart90erne da kædespray der blev hængende ikke var opfundet smiley eller i hvertfald ikke til at betale

tror stadig jeg har et par dåser af det et sted i gemmerne fra tiden med crossmaskiner der først i 90erne smiley

• #9   1. jul 2013 haha og er sikker på en af dem er denicol smiley

men skulle du få den tossede ide at prøve så husk det kun er til kæder uden tætninger som Allan nævner , de dør/tager skade hvis du sænker sådan en kæde ned i fedt der er omkring 90 grader varmt

• #10   1. jul 2013 Bruge det til crosseren da jeg var knægt. Den runde dåse passer sjovt nok lige på kogepladen...... til min mors store frustration smiley

Kommentér på:
Koge Kædefedt.

Annonce