SV1000 vs TL1000S vs TL1000R {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg er så småt begyndt at tænke på hvad jeg skal have som næste cykel. Jeg regner med at tage een sæson mere på min RF, så skal den skiftes ud.
Jeg har derfor siddet og kigget rundt omkring, og er kommet frem til at jeg egentligt godt kan lide de 3 modeller.
Jeg kører mest ligeud. Det meste af det jeg kører er længere ture, så svingegenskaberne kommer ikke i første trække.
Det gør tilgængæld at den skal være til at køre på motorvej med, og at der er godt med monent i den.
TL1000R - Den model er jeg helt vild med. Jeg synes udseenet er for ondt. Jeg har dog hørt meget negativt om dens køreegenskaber, og forsikringsmæssigt ligger den jo nok i den tunge ende.
TL1000S - Jeg kan som sådan godt lide modellen, men der skal laves nogle ting ved den før jeg synes om dem. Motoren er vel mere eller mindre den samme som R, og på tallene ser den da ud til at gå ganske godt.
SV1000S - Jeg har hørt så utroligt meget dårligt om denne cykel. Men ER den så ring som folk vil gøre den til? Man kan jo trods alt få en ny SV for samme pris som en 7-8 år gammel TLR, så den var jo værd at overveje.
En ting jeg dog tænker en del på ved den model, er om der overhovedet er ret meget forskel på den og min nuværende RF rent optræksmæssigt? SV'en er jo kun opgivet til at være 0,1 sek hurtigere til de 100, så er der meget forskel at mærke?
Hvad har i af positive og negative ting at sge om de 3 modeller stillet op mod hinanden? Og har i eventuelt forslag til andre cykler i samme prisleje (80-110.000)?
/Jesper!
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
men den trækker lækkert og jo du VIL kunne mærke forskel på sådan en og din RF .
tlr . lækker mc med ok egenskaber til både sving og langtur . den kan sku det hele selvom den efterhånden ikke er at regne for at være SÅ brutal som den ser ud .
tls .igen fin til både sving og ligeud . kan det hele og har et voldsomt bundområde . lidt mere en tlr (andre knaster) .
fed ting på tls ved langtur er at den "manglende" kåbe tillader vind at passere "igennem" cyklen så du aldrig lider af at ligge i 45 grader op mod vinden .
men ud at prøv dem . der ER forskellige og den skal jo passe DIG .
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 71
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 14 MC-er: 2 Emner: 78 Svar: 249
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 92
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 111 Svar: 1.953
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Tror ikke du skal ligge så meget i den 0-100 tid da den jo er lidt teoretisk feks. en SV650 mener jeg ligger på 3,5 sek. og en SV1000 ligger vist lige omkring 3 men jeg ka love dig der er mega forskel ude på asfalten især fra 100-200 hvor SV1000 faktisk trækker ret godt af sådan en discount cykel ;o)
Når nu mit vinterkuller tager over skal jeg nok lave et lille video/lydklip så du kan høre hvor fedt sådan en V2 kan lyde med de rigtige potter :o)
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Men ja, det mest rigtige vil jo nok være at komme ud og prøve alle 3 cykler, har når sæsonen starter igen...
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 526
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.579
mar 2007
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 71
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 92
jul 2007
Følger: 9 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 495
Inden jeg købte noget, ville jeg prøve alt hvad der fandtes i den klasse, og det gjorde faktisk at jeg blev helt bidt af Honda's VTR.
Effektmæssigt kan den ikke følge TLR'en, men den passede bare perfekt til mig, og jeg havde en bedre følelse af at køre på den.
Så mit råd må være at prøve at hvad der findes i klassen, og vælg hvad den du har den bedste følelse på. Det bedste valg jeg har gjort, var at vælge en V2, det bliver du ikke træt af ;o)
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
Du kunne jo også være sparsommelig og købe den
(-: mc-sydsjælland (præsi) . har til salg , det er godt nok en veludstyret maskine til få penge ( nej jeg kender ham ikke og får heller ikke provision ) ... :o)
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
Eneste jeg har haft eller prøvet der var mere herligt end min dengang i 97/98 TL S'er er min nuværende Tuono... Begge maskiner har det der skal til for at få smilet lidt bredere........
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Jeg kan godt lide at køre V2 (men bestet også R4). Så at det skal være en V2'er er jeg næsten sikker på.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 526
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
Lars/Junior (hovedgård) .
tak for de pæne ord . og nej du skal ikke regne med provision :-).
som bi-note vil jeg da gerne nævne at jeg på min tls har tilbagelagt ca 1000 km på en dag uden at mine arme var ømme og min røv var heller ikke mørbanket . som jeg skrev tidligere så kan den mc det hele . jeg sælger KUN min fordi den rent faktisk er FOR kraftig til de snævre kurver jeg er blevet bidt af . jeg ville sku beholde den hvis jeg havde råd til 3 mcere men det siger konen jeg ikke har :-).
aug 2005
Følger: 47 Følgere: 44 MC-er: 4 Emner: 32 Svar: 3.495
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
SV1000 er en ret harmonisk maskine, klart lettest at køre, men TL serien har en mere rå motor.
Me åben udstødning og PC kan gøre meget ved en SV1000.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 67
Mvh.
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 336
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 29 Svar: 150
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 102
SV1000 vs TL1000S vs TL1000R