{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.073 visninger | Oprettet:

"Store" Kineser MC {{forumTopicSubject}}

Jeg fandt lige disse her par "Voksne" Kina MC. Henholdsvis fra Zongshen (har importør i DK) og Jaling. De kunne være interessant at vide hvad prisen ville være i DK for dem. Nok under Hyosung. Den ene grå 650 er vist en prototype og den røde naked nederst har jeg ikke fundet andre steder
http://snelleeddy.punt.nl/index.php?r=1&id=315800&tbl_archief=0

Men et besøg på Jaling fabrikken. Der er vist ingen DK importør afslørede denne 600 ccm enduro.
(link fjernet)

Nå hvad synes klientellet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "Store" Kineser MC
  • #1   27. okt 2007 de er da også pisse grimme.
    tror da fanden de ikke er i dk.
    med al respekt selvfølgelig


  • #2   27. okt 2007 Hehe de stjæler sku lidt for meget design fra andre mærker og plaster det sammen, i mine øjn ikke et kønt syn.

  • #3   27. okt 2007 Jeg synes sådan set de ser OK ud - billeder er taknemmelige eller utaknemmelige smiley

    Jeg har af en importør af kinesiske kørejern fået fortalt, at der i branded Skyteam skulle komme en 800 cc med boxermotor næste år, og at den vil havne i prislaget 60000.


  • #4   27. okt 2007 Det er da meget kool at udvalget af mc'ere bliver større. Der skal nok være kunder til store (og billige) Kinøjsercykler. Kvaliteten af cyklerne kommer nok også op i gear og mon ikke prisen kommer til at følge med?

    Det bliver spændende at se. Der kommer nok flere motorcyklister, når man ikke skal betale spidsen af en jetjager for at køre på to hjul. Priserne for mc i DK er jo splitterravende sindssyge.

    Mvh,

    Allan


  • #5   27. okt 2007 Ikk lige min stil..

  • #6   27. okt 2007 Tror ikke at zongshen 650 shark'en blev til noget. Billedet der viser prototypen er ca. et år gammelt.

    Men synes da at det begynder at ligne noget i forhold til meget andet kineser MC omend der er lidt vej endnu inden man kan kalde designet for harmonisk.

    Den røde, Commandoen, synes jeg godt nok på alle måder ligner noger jeg kun kunne forestille mig i en ond drøm smiley
    Men smag og behag ...

    Det spændende i dit indlæg synes jeg dog er at du taler om 600 ccm, og større, fra Kina. Jeg havde egentlig forventet at vi allerede i år ville begynde at se større MC'er fra Kina, men det lader til man stadig holder sig til 250 ccm og derunder . Sikkert fordi de modeller er ret så billige i afgift .

    Spørgsmålet er om større Kina-MC'er, der rammes hårdere af det danske afgiftssystem, overhovedet kan sælges i Danmark.



  • #7   27. okt 2007 Synes commando'en ser fed ud. Den anden er lidt underlig foran.

    Lifan producerer også en 400 cc chopper som der er rygter om kommer til DK til næste år...


  • #8   27. okt 2007 Synes de er ganske fine - af udsende.
    så er det med om de kan holde til at blive brugt.

    For der er all for meget lort der kommet til landet fra det Kina.

    Laver de også noget i den lidt dyre ende hvor der er brugt tid & penge på at kvaliteten er i orden. så tro jeg nok de har en chance i udlandet.
    Ikke kun i Danmark - hvor Kina cykler sælger udlukket pågrund af deres lave pris.

    Så længe de ikke kommer med noget hvor man kan se & føle at det er kvalitet - så synes jeg de skal blive væk.

    Det er jo heller ikke fair at man sætter dem op imod cykler til x2 af ders pris og forventer at de er lige så gode som den dyre cykel.
    Nej - laverde en Kina cykeln i prisklassen 70-100 kilo.
    Så ville det være sjovt at se hvad den kan og hvordan den holde sat oppe imod en japaner.


  • #9   27. okt 2007 ingen tvivl om hvor de har fundet designs henne

  • #10   27. okt 2007 Ja men alle kopier sku. Bare tag HD.
    Alle de japaner choppere har kopieret dem. Og hvad så..........

    Kia og andre bil mærker kopiere også andre kendte mærker.


  • #11   27. okt 2007 ja selv mennesker kopierer hinandens udseende hehe, nå men jeg syntes faktisk at de ser helt ok ud, lige med undtagelse af udstødningen på den røde, der kunne de godt spare de to af rørene væk

  • #12   27. okt 2007 Der er også denne 300cc Street bike:
    (link fjernet)

    Den er ok fed synes jeg...


  • #13   27. okt 2007 Zongshen er kendt for at være en Kina mc af relativt høj kvali. Det er Ducati importøren der tar dem hjem.

    Men min pointe er, at hvis de blev prissat rigtigt, ville nogle i dette afgiftsplagede land nok smide skejserne efter dem, også kan de halte nok så meget på udseende. Hvad jeg iøvrigt ikke synes de gør. De er sgukommet efter det.

    Det er vel heller ikke pga Kina MCernes udseende, at kingøjserklubben har over 580 medlemmer.


  • #14   27. okt 2007 Nej - nok mere den lave pris. Men ting kan også være fro billige hvis du forstår. (undtagen kvinder & øl ) :OP

  • #15   27. okt 2007 Fandt lige det her på Billigscooter.dk

    Hey alle!!!

    Er lige vendt hjem fra motorcykelshow i Milano.....Jialing kunne præsentere en ny 600cc adventure-motorcykel. Desværre har de tilsyneladende overhovedet ikke sans for prissætning. Hvis den skulle sælges i Danmark ville den ende med en pris på ca. 100.000 kr. - det samme som en 1000cc Suzuki. Jialings direktør hævdede ivrigt at de var Joint-venture med Honda og det derfor var samme kvalitet.
    Meget godt kan man sige om Jialings motorer, men de har aldrig været for gode til at skrue selve motorcyklerne eller scooterne sammen. Lakkvaliteten var elendig, chromen tynd og emnet ikke tilstrækkeligt forbehandlet. Mange svejseslagger og grimme svejsninger. Plastkvaliteten/tilpasning virkede heller ikke særligt overbevisende. Hvis Jialing skulle have en chance skulle den kunne sælges for kr. 39.999.-
    Jialing YooYo 600cc er vist en om´er )

    Ove Ovesen
    Asian Motor Company


  • #16   27. okt 2007 tænk at man kan give sig til at producere noget så grimt?
    :D...


  • #17   27. okt 2007 Kia har nu udviklet sig til et fint mærke med selvstændig designfilosofi! smiley

    Men de er da godt nok grimme de cykler fra Kina...ligesom deres biler. Da vi var derovre med gymnasiet kørte de fleste kinesere i VW Jetta og Citroën ZX der havde fået ny front og hæk smiley


  • #18   27. okt 2007 Her er billeder af Lifan 400. Prøv at kigge på den uden at tænke Virago 535 smiley Det er nok umuligt smiley

    (link fjernet)


  • #19   27. okt 2007 Og sikke et sprog på siden med enduroen smiley Ikke helt gennemskueligt engelsk

  • #20   27. okt 2007 Den i linket (link fjernet)
    ligner næsten Gilera 500 Saturno bare ikke med rørstel, men enten fup aluboksramme eller ægte endda smiley


  • #21   27. okt 2007 Hej
    Har købt billige kinesiske vandhaner 3 gange, første-eneste og sidste gang.De kan simpelthen ikke holde til at blive brugt, måske i så tv programmet her i ugen netop om billige kinesiske vandhaner, de er giftige.Hvor vil jeg hen med dette?? måske man kan drage en sammenligning med kinesiske motorcykler??

    Just my point.

    Per


  • #22   27. okt 2007 Per, hvis du nu så hele udsendelsen så ved du også at de dyre vandhaner blev produceret på nøjagtig de samme kinesiske fabrikker. De bliver bare solgt til en meget højere pris.

    Just my 2 cents smiley


  • #23   27. okt 2007 Martin L: Ved ikke om du har haftandre motorcykler end den du har nu. Men hvis ikke.

    Så når du engang forhåebligt kommer til at prøven en anden mc (japaner eller andre mærker en Kina-mc) så vil du finde ud af hvad det er vi snakker om.

    Dette skal ikke tolkes som at jeg er "efter" dig fordi du har en Kina-mc.
    Men man kan sku bedst være med hvis man har mærket forskellen på en kvalitets mc og en mindre god mc.(billig mc)

    på samme måde som dem der siger at man ikke har bruge for en stor motor når man bare cruiser rundt stille og roligt. JO man har......
    Dens måde at arbejde på og køre på - er bare bedre til"tøffe" kørsel.
    Og skal man overhale så er det hurtigt, nemt og stress fri fordi man har power nok og kan slippe for at skifte gear og give den omd.


  • #24   27. okt 2007 Jeg tror, at det med at køre kineser-MC især handler om hvad man kan nøjes med. For har man kun 10-15K at gøre godt med, er det jo fristende at købe en kineser, fremfor en 20 år gammel udkneppet japser.

    Har også tidligere haft et par brugte japsere - og de var bestemt heller ikke problemfri. Har faktisk færre probs med de 2 kinesere, jeg har nu .. smiley

    Men ja, det er da lidt "træls" at de kun findes 250cc og mindre .. smiley


  • #25   28. okt 2007 Jo, jeg har haft en Japaner i 2 år. Den var helt ok. Jeg har også kørt på mange forskellige japanere, primært sports maskiner og naked bikes. Jeg har også kørt Aprillia.

    Ja, kvaliteten er bedre på Japanerne....MEN jeg synes jeg får mere for pengene på en Kineser. Køreglæden på min Loncin er mindst lige så høj som på min Yamaha.

    Hvis jeg vinder i lotto en dag, så køber jeg nok en R1 eller en TL1000. smiley Der er sgu sjovere at køre et power monster end en stor knallert. smiley Men som for de fleste andre så må man priotere sin penge...


  • #26   28. okt 2007 Jeg tror jeg springer over.

  • #27   28. okt 2007 ja der er nok heller ikke nogen af dem der får fat i mig !!


  • #28   28. okt 2007 Hvis en sådan model kom på det danske marked, tror jeg netop den ville blive prissat under Hyosung, der er den billigste større mc pt. Mener den står til 65000. kr.
    En prissætning under skulle være mulig da lønningerne er mindre i Kina end i Sydkorea.

    Som ham Ove Ovensen fra Asian Motor Company sagde: ...Hvis Jialing skulle have en chance skulle den kunne sælges for kr. 39.999.-
    Så kan man bare håbe en potientiel importør finder ud af det.



Kommentér på:
"Store" Kineser MC

Annonce