{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En bøn om hjælp
  • #1   30. jun 2011 se min kineser, stor cykel til små penge.

  • #2   30. jun 2011 Jeg kender ikke den pågældende model, men den er sikkert OK - set i lyset af nedenstående:

    Kinaknallerter er billige, og kvaliteten diskuteres ofte højlydt herinde. Det er ikke let at afgøre, om det er noget skrammel, eller om folk, der har betalt mange penge simpelthen GØR det til noget skrammel for at forsvare deres egne investeringer. Jeg er en af dem, der selv var med til at nedgøre de japanske cykler, da de kom frem, så jeg ønsker IKKE at gentage den fejlvurdering:-)

    Faktum est: Kinaccyklerne taber meget i værdi (procentisk), men set ud fra en "absolut-betragtniing", kan en begynder ikke foretage sig noget mere økonomisk fordelagtigt. Selv hvis man skal afskrive en kiina-cykel med 100 % over f.eks. to år, er det billigere i kr og ører end noget som helst andet, man kan gøre.

    I øvrigt vil du nok få noget mere reel info hvis du henvender dig til Kinøjserklubben - her er ikke de samme fordomme, som du finder på dette site.


  • #3   30. jun 2011 Har set en hel del kinøjsere der er genenmtæret af rust med kun 4-5-6 år på bagen. Kvalitet og pris hænger helt sikkert sammen. Men det være sagt, så er det, som Knud siger, den billigste måde at starte på.

    Jeg havde valgt en 400cc japansk 70´er maskine til max 10k - men det er en smagssag. smiley


  • #4   30. jun 2011 Det havde jeg godt nok osse gjort Rene ,-)

  • #5   30. jun 2011 Jeg er den overbevisning at det er bedre at køre et 10-15 år gammelt køretøj til X antal kroner, fremfor et sprit nyt køretøj til samme X antal kroner..

    om 5 år, så vil det førstenævnte køretøj ikke være synderligt ældre, billigere eller slidt ifht ugangspunktet, mens det sidstenævnte nye køretøj til den samme lave prise vil være noget skrammel..


  • #6   30. jun 2011 @Thomas A - Uden tvivl en flot cykel, men jeg leder efter en cykel til max. 6000.

    @Knud - Jeg kigger kun på brugte, da jeg er klar over værdidroppet.

    @René - Jeg køber naturligvis en der er rustfri, og så er det vel et spørgsmål om at passe den godt?

    Jeg er super glad for, at der allerede er kommet hjælp til mig. Jeg er naturligvis stadig meget interesseret i at høre fra nogen, der har erfaring med enten Konceed, Jinlun eller Lifan


  • #7   30. jun 2011 Min teori er også at de maskiner der blev bygget i 70/80´erne overlever længere end 2000 maskinerne - bare en teori, men tvivler på at der er mange af de maskiner der ubesværet kører rundt når de har rundet 100.000....

    Jeg ville ikke have betænkeligheder med at købe gammelt frem for nyt


  • #8   30. jun 2011 Martin. Jeg tror bare at der skal arbejdes ret meget for at holde rusten fra dørene med en kinøjser, men de kloge mennesker i kinøjserklubben kan nok snakke mere om det. smiley

  • #9   30. jun 2011 @Mirza A - Det kan du have ret i, men den spritnye er bare en hel del pænere (efter min smag). Så kan du kalde mig "uægte" mc'er, men sådan er det nu engang.

  • #10   30. jun 2011 @Tonny - Super, tak for de konkrete råd! Jeg har fundet en flot og velholdt til 7000. Regner med at give 5.500 - 6000 for den, hvis det bliver den. '08er, kørt 5000 km

  • #11   30. jun 2011 Skulle mødes til bakkeåbning med en kollega der lige havde købt en kineser cykel til 7000.-

    Han ringede en halv time før vi skulle mødes for at fortælle at bagbremsen var røget af...

    Sumasumarum, jeg ville sgu ikke turde køre mere end 30km/t på en kineser smiley


  • #12   30. jun 2011 Var der ikke også noget med at kineserne i deres spare iver havde undladt den balanceaksel i kopimotorerne, der gør at motoren ikke ryster helt forfærdeligt?? Kender hvertfald et par kineser ejere med ondt i håndleddene......

  • #13   30. jun 2011 Martin, jamen MC (og bil for den sags skyld) skal købes med hjertet, så køb den du bedst kan lide og så lær noget af det.. ikke nødvendigvis noget negativt, kan være du bliver positivt overrasket hvis du ikke har høje forventninger..

    Jeg er godt nok kun 23år gammel.. men jeg synes jeg begynder at kigge mere og mere på ældre motorcykler og biler, og mine nuværende Hondaer er ikke ligefrem nye smiley

    Synes virkelig bilernes og motorcyklernes storhedstid var i slutningen af 80'erne og starten af 90'erne hvor teknologien var langt fremme, men vi var ligeglade med sikkerhed, miljø, forbrug mm.. Det bliver aldrig sådan igen ;-(


  • #14   30. jun 2011 Hvis du kun vil ofre 6kg på din begyndercykel, ville jeg nok købe en pæn og vedligeholdt MZ ETZ 250, ETZ251 eller om muligt ETZ301.

    En som disse:

    http://www.dba.dk/mz-etz-251-fun-250-ccm-94/id-73592119/

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    Der vil jeg mene du får mest for pengene! Reservedelene er billige og kan fås i DK, den er super nem at reparere, kræver et minimum af vedligehold og kører langt på literen.


  • #15   30. jun 2011 René: Eneste årsag til der kører 70ér og 80ér maskiner rundt nu, er fordi der er folk der har interesse i at holde dem kørende.

    En brugt japaner i 250-500ccm klassen giver dig mere MC for dine penge.


  • #16   30. jun 2011 "Eneste årsag til der kører 70ér og 80ér maskiner rundt nu, er fordi der er folk der har interesse i at holde dem kørende."

    Ikke enig, der er så mange holdbare motorcykler og motorer ifht nutidens køretøjer, for ikke at snakke om turbo diesel biler.. Det er nærmere nutidens køretøjer der er holdt kunstigt i live..

    Det er et langt større problem med rust, end slid på motoren osv selv efter 20 og 30 år...


  • #17   30. jun 2011 MZ eller en japaner, syntes at min MZ var ret så sjov at køre på...

  • #18   30. jun 2011 @Thomas Z - Tak fordi du endda gider (omend det bare er en hurtig googlesøgning) at hjælpe med endda at finde cykler til salg. Problemet er bare, at jeg synes de MZ'ere er hamrende grimme..!

  • #19   30. jun 2011 Så fik jeg også sagt "endda" rigeligt i dén sætning..

  • #21   30. jun 2011 @ Martin:

    Jeg holder næsten dagligt øje med hvad der er til salg af mz, så en simpel google søgning vil jeg nu ikke kalde det..... ;o)

    Grimme og grimme er nu så meget sagt, men jo - de har kant og charme! ha-ha.... Syntes nu egentlig at ETZ 251/301 Saxon Tour eller Fun er ret pæne, med de nye tanke og skjolde man introducerede i 90erne. Se evt min 301er..... De kan også slæbe herre meget bagage, hvis man skal ud at køre langt ;o)


  • #22   30. jun 2011 Jeg ville helt klart vælge en yamaha ybr

  • #24   30. jun 2011 den mest stabile mc jeg til dato har haft var en jinlun 150-5, den startede altid, kører nemt 30km/l (som med dagens priser er en god ting), eneste problem var at pæren i forlygten sprang et par gange.

    Brugte den HELE året, bider lidt i fingerne ved -15 grader men maskine var ligeglad, tændingslåsen og dødmands knappen var frosset så af med batteriet, kickstart og standser den ved at kvæle den i gear.

    topfart snakker man ikke om da det ikke er derfor man køber en kineser ;c)

    Og mange kineser maskiner er da 100X pænere end en gammel mz eller lignende, og om den ikke holder 10år fordi den er dårlig lavet OG at man ikke GIDER lave service på en maskine til 6000kr er da underordnet, man har simplethen ikke sådan en maskine så længe..

    havde min i 3 år, ofrede 4 pærer til forlygten, 2 tændrør (bare for at være sikker) og en ny kæde, det må man sige er i orden, nåede da at køre omkring 10000 km på den, inden trangen for at få noget med lidt mere skub i blev større end min nærighed ;c)

    Men ud og prøv nogle forskellige maskiner for at se hvad du kan affinde dig med...


  • #25   30. jun 2011 Poul & Rasmus - Der er ingen af de cykler der tiltaler mig. Stilen er simpelthen bare ikke mig.

  • #26   30. jun 2011 Flemming - Tak.... Tak! Rart at høre lidt positivt om kineserne, hehe.. Var ved at blive nervøs smiley

    Du har helt ret, det er på ingen måde for topfarten, at jeg er interesseret. Mange af de ting du nævner, er ret meget som jeg havde forestillet mig.


  • #27   30. jun 2011 Min kammerat har lige købt jinlun 250-5, 2008´er 100% ok til 5000 kr incl læderjakke og hjelm.

    Den havde nærmest nul rust da han fik den (stået indendørs), på 6 uger har den fået røde hunde på kromet... Ville hellere selv købe en kina med det lille budget, fordi reservedelene næsten hænger på træerne..


  • #28   30. jun 2011 (link fjernet)

    måske du vil finde det oplysene


  • #30   30. jun 2011 Mange tak til alle jer, der har råd til hvilke MC'er jeg skal købe istedet for en kineser.

    Jeg HAR allerede besluttet mig for at købe en kineser. Det jeg er interesseret i at vide, er hvad jeg skal være opmærksom på, når jeg skal ud og kigge på brugte. Som f.eks. tippet fra Tonny, om at kigge på tanken.


  • #31   30. jun 2011 Tror det største problem med en kineser er de holder sig ikke så kønne
    Jeg kan bekræfte at den som Flemming skrev om det kørte altid
    Og jo jeg har set den stod ude med 15 Cm sne på og da han fik gravet start knappen frem så brummede den første gang

    Stabil Ja
    billig i drift Ja



  • #32   30. jun 2011 Har haft 2 kineserer og var meget tilfreds med begge hvis man kigger på prisen, den blå i min profil med v2 motor kører meget godt (som en XV250) og ser stadig ud som på billedet, kina cyklerne med v motor er en del bedre motor og stel messigt end de andre 250/150ccm motorer og cyklen kører mere roligt og drift sikkert,
    Jeg kan uden tvivl andbefale en kineser men smid et par tusind kroner mere og køb en med v motor, den vil du få meget mere glæde af.

    (ejeren af den blå ledow i min profil vil sælge den pga. af køb af større maskine hvis den skulle have int.)

    Mvh. Steffan


  • #33   30. jun 2011 Tjek om tanken er fuld! så får du da lidt for pengene smiley
    det gas. Synes også jeg husker noget om en fyr som kørte til nordkapp på en kinesere


  • #34   30. jun 2011 Glemmer helt at ønske tillykke med det FREMRAGENDE valg at købe
    den første motorcykel :o)


  • #35   30. jun 2011 Hvis du er helt på bar bund:
    http://www.dba.dk/misc/pdf/BrugtguideMC.pdf


  • #36   30. jun 2011 Har haft en kineser og mekanisk var den super. Den virkede altid også selvom den fik så mange tæsk. Kørt altid med maks omdrejninger for at få bare lidt ud af den bette motor.
    Fik desværre også tabt den et par gange i svingene, men den startede altid op igen med det samme.
    Jeg havde den i 3 år og var rimelig glad for den. Havde heller ingen problemer med rust.

    På den negative side: Køreegenskaberne var til grin. Instrumentering gyngede og dansede. Plastik knækkede hvis man kiggede ondt på det. Original dæk er spejlglatte.
    Og vigtigst af alt: motoreffekten var ALT for lille. Man bliver rigtig hurtig træt af den, med mindre der er til at pendle på i stedet for en knallert.


  • #37   30. jun 2011 Nåh ja - folk giver dig jo også bare alternativer til kinøjser cyklen, fordi du kun skriver "....at du havde tænkt på en kineser" ikke at du havde besluttet dig......

    Det var formentlig bare for at være venlige og behælpelige i dine overvejelser, så du ikke vælger forkert, nu det er din første cykel......

    Men som altid, ved alle jo bedst selv hvad de vil have og i dit tilfælde er det jo så en kinøjser.
    Held og lykke med den så.


  • #38   30. jun 2011 Steffan - Hvad skal han have for den?

    Rene - Mange tak smiley

    Nikolaj - Ta'sa'da'ha'

    Thomas - helt korrekt. Var heller ikke meningen, at det skulle "lyde" så gallesurt, som jeg godt kan se, at det gør. Beklager!


  • #39   30. jun 2011 (-:

    Madsen@FANTASTISK leg med ord:
    "Plastik knækkede hvis man kiggede ondt på det"

    -griner stadig (-:


  • #40   30. jun 2011 har selv en skyteam st 200 til vinter kørsel og til og fra arbejde tværs igennem byen... den fungerer fint, men der er skruet en del i den inden den fungerede helt optimalt.. har skiftet bagerste bremsekalbier to gange og kører nu med suzuki kaliber... speedometerkablet er skiftet to gange... den har fået lidt rust på bagsvinger og fælg, men har også kørt vinterkørsel, og med lidt knofedt og div forsvinder det iigen.... den er ikke til langture men en 15 km på arbejde med et kort smut på landevejen klarer den fint... men den er sjovest i byen... det er lidt som og køre bmx med motor på...

  • #43   30. jun 2011 Syntes at have hørt der var en kineser klub (altså for mc'er). Prøv at finde dem og spørg. Ham jeg snakkede med endte vidst med Lifan, for det var (vidst nok) den bedste af dem. Mener han selv gav 5000kr for en 2 år gammel, og man kunne godt se kromen var slidt, og den skulle have en kærligt hånd. Det var en 250cc.

    Hvad er din fremtidsplan? Jeg ville nok ikke give sådan en ret mange år at leve i, men som begyndercykel er det jo ok.

    Har selv købt MC revyen og i 2010 eller 2011 af dem, der er slet ingen kinesere med mere.


  • #44   30. jun 2011 Går selv lidt og leder efter en Bobtail 350 eller en 250 med v motor til hyggeture med venlige ligesindede.. ;O)

  • #45   1. jul 2011 Casper - Jeg har allerede meldt mig ind i "Kinøjserklubben", og har også fået nogle rigtigt gode råd dér smiley

    Planen (eller snarere drømmen) er at ende med en Triumph Rocket, en skønne dag. Men for kineseren har jeg ingen forventninger om at den holder længere end 5 år. Jeg har dig tænkt mig at passe den, og gøre hvad jeg kan for at forlænge dens levetid.


Kommentér på:
En bøn om hjælp

Annonce