Afgiftsfri mc {{forumTopicSubject}}
Nu ved jeg ikke om der er et emne der omtaler dette, men da mange hekser i at slippe for de bekendte sindsyge afgifter der findes i Dk så vil jeg ikke afvise det..
Min mangle viden omkring mit spørgsmål har jeg dog ikke kunne finde noget om på nettet, men det er jo osse individuelt fra brugerne om de vil snyde eller i mit tilfælde, slippe for Dk reg.afgift når den ikke skal bruges i Dk..
Men til sagen.
Jeg er i den heldige situation at jeg har fri for samfundets pligter og forventninger i 5 uger af gangen i 5 uger, det vil sige at jeg tager på arbejde i udlandet, som er forskellige lande fra Stavanger i nord og til Afrika i syd..
Derfor har jeg tænkt mig i en periode at istedet for at rejse hjem til Dk, ( hvor jeg syntes er ved at være lidt for surt at være efterhånden ) vil købe en honda xrv 750 afrika twin og køre rundt i verden hvorsomhelst i de 5 uger jeg har fri for derefter at tage tilbage på job osv..
I en periode på 3-4 gange, ialt 5 måneder med et hjem i sidekasserne
Behøver jeg at betale afgift i Dk når mc aldrig kommer dertil ??
Jeg kommer til at have en lovpligtig add i DK ( Det skal man jo siger beaukraterne ) Men alt mit guf bliver deponeret så jeg ikke har noget at komme hjem til..
Hvis der findes en regel som fx hedder: At man skal reg. sit køretøj i det land man har addresse, så har jeg alverdens muligheder for at sætte addressen i Stockholm og købe jernhesten der.. ( Som det er bekendt så koster ting det halve i SV )
Jeg blev tilbudt en "tur-klar" xrv med det hele for 4000 euro i torsdags i Portugal, hvilket i og for sig er en rimelig pris.... Men kan/må jeg eje den når jeg ikke bor der ??
Der må være andre der har haft samme oplevelse og kan oplyse mig
Håber på gode svar
maj 2006
Følger: 9 Følgere: 11 MC-er: 3 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 746
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.810
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 11 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 344
PS. Christian det med vindmodstanden på en nummerplade bekymrer jeg mig ikke så meget for, det er jo ikke en pop plastik-"se min store P.. mc, jeg skal køre jorden rundt på, mit valg af mc er landet på en model der kører, og kører om det så er på vej op af møens klint.
Afgiftsfri mc