{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

Afgift / afgiftsfri {{forumTopicSubject}}

Jeg går og overvejer at købe en ny MC. Det er en suzuki K8 model, så jeg tænkte om man kunne spare lidt penge til skattefar.

Tænkte at man måske kunne købe den afgiftsfri nu og betale afgiften til foråret? Jeg skal selvfølgelig have forretningen til at give garanti, men reelt set er produktet jo fra 2008, og kunne man nu forklare at den godt nok kun har kørt 12km, men den er altså 3-4 år gammel, så ville der jo være en del at spare i afgift.

Nogen der i øvrigt ved hvad forhandler/importør gør? Nogle gange sælger de jo sidste års model billigere. Har de dem i landet, eller sætter de bare importprisen ned med ganske lidt så de skal betale meget mindre i afgift? Man/De betaler jo 180% af sidste kr, så hvis de bare sætter importprisen ned, så æder staten jo en del af prisnedsættelsen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift / afgiftsfri
  • #1   20. dec 2010 Det kan du sikkert ikke, da skat arbejder efter første reg dato og ikke præcis årgang... Hvis du f.eks importere en mc fra tyskland og der står 2004 på første reg men det er en 2002 model, så betaler man afgift af en 2004 model... Men prøv da lykken...

De nedsatte suzuki fra året før er forhandleren der tager "tabet" og derfor kan mc´en sælges billigere... Det samme gælder de andre mærker...

/ Bülow...

• #2   20. dec 2010 Bülow: Og så ikke helt alligevel. Har hjulet en kammerat med at få nedsat afgiften på hans ZX9r fra 1997 der havde første indregistrering i 1998. Da der er forskel på modellen af de 2 årgange, blev der argumenteret for hvorfor afgiften skulle sættes ned, og det blev den så også med 10-12.000,-

Casper L: Det er meget lidt du kan spare, og dertil skal der lægges tid og omkostninger i at få den registreret. Det ville være langt billigere at købe en brugt hos en forhandler, der ikke har voldsomt mange km på bagen, så har du stadig en reklamationsret, og i nogle tilfælde en garanti.

• #3   20. dec 2010 Jeg tænkte godt den ikke gik. Overvejer også brugt, har set på en Mc scooter og har set en hos en forhandler som kun har gået 2400km på 5 år.

Det KAN jo være vedkommende aldrig har brugt den, men hvis den har stået ude (det er vel kun udstødningen man kan se det på), så….så ved jeg ikke helt. Håber det er en ældre herre der har haft den i garage så ikke engang dækkene har fået sol

• #4   21. dec 2010 Motorcykler tager ikke skade af at stå udendørs.

• #5   21. dec 2010 De laver en aftale med Skat omkring prisnedsættelsen, afgiften på K8 var 105.700,- da den var ny, ved ikke hvad den er idag! Forhandleren kunne få den reg til sig selv ca 16.500 billigere!

• #6   21. dec 2010 Jesper> Havde tænkt mig at se på udstødning/forrør om det var begyndt at ruste lidt. Ved godt de kan tåle at stå ude, og så igen, har en kort herfra der har en Mc stående helt udenfor. Jeg havde nok valgt i det mindste at smide et Mc cover over for at tage bare lidt af det vand/sne/sol

• #7   21. dec 2010 Jeg købte også min RS125 uden afgift. Den er oprindeligt solgt i DK uden afgift, så den havde aldrig været indregistreret før, heller ikke i et andet land. For at jeg ikke skulle betale afgift som om det var en helt ny 2010 RS'er, så skulle synsmanden ved toldsynet udfylde et stykke papir hvor han udfra stelnummer osv. fastsatte en dato/år motorcyklen var fra. På den måde kom jeg kun til at betale afgift for en 99 model som den er. Så det kan godt lade sig gøre selvom motorcyklen aldrig før har været indreg.

• #8   21. dec 2010 Sæføli kan det det! Har haft mc hvor der var næsten 10 år mellem produktionsår og første reg...............

• #9   21. dec 2010 Ok, men nu er det jo kun 2-3 år max det drejer sig om. Er den så alligevel produceret i 09, så….Godt nok er der meget plast på sådan et dyr, og ja, det er fristende at lave K8 om til K3….Men tror nu bare jeg betaler ved kasse 1 smiley

Kommentér på:
Afgift / afgiftsfri

Annonce