763 visninger
|
Oprettet:
Afgift {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg vil lige hører jer om, hvad MC'en bliver vurderet på, når der skal betales afgift af den?? Jeg overvejer nemlig at købe en maskine afgiftsfri, også sætte den istand også betale afgift!!
Men hvis jeg nu laver den rigtig flot, vil afgiften så også blive højere??
Kender en der har importeret en MC. Har skulle bare oplyse model, årg. og km-stand!! De så overhovedet ikke mc'en!!
Håber i kan hjælpe mig......
Mvh. Jimmy
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 92 Svar: 427
Det foregår ved at de får atvide hvilken mc det er årgang og kilometerstand.. Du betaler så ca den samme afgift som en ny (tror jeg nok), men så kan du bestille en tid til endelig afgift. hvor der, vidst nok, er 3 der kigger på den.. Der sætter de så en anden afgift afhængig af hvilken tilstand den er i..... Ergo: Det kan ikke betale sig at sætte den istand da du bare skal betale mere i afgift.. Få den igennem den endelige afgift først og så sæt den i stand bagefter...
Håber det hjalp lidt..
Mvh Kenneth
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 92 Svar: 427
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Så får du et beløb som skal betales (afgiftsdepositum) når MC'en er blevet toldsynet og godkendt. når du betaler det beløb kan du så vælge om du vil have din MC til vurdering. Den kan så blive enten dyrere eller billigere alt efter MC'ens stand.
/
Jesper
Afgift