{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.704 visninger | Oprettet:

regler ved syn?? {{forumTopicSubject}}

hej
er der nogen der kender reglerne ang speedometer osv når en mc skal synes??
overvejer nemlig om man man må sætte et koso digital speedometer f.eks som det her:

http://cgi.ebay.de/Universell-einsetzbares-Koso-Digital-Cockpit-RX1N_W0QQitemZ280161292422QQihZ018QQcategoryZ25645QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

hilsen Esben

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  regler ved syn??
  • #1   17. okt 2007 "Detailforskrifter for køretøjer" Kan hentes på nettet og beskriver alle regler der gælder for hvad der er lovligt i DK

• #2   17. okt 2007 Ja det må du gerne.

• #3   17. okt 2007 min har det jo fra frabrikken det er en r6

• #4   18. okt 2007 Jo, der skal blandt andet være speedometer. Men som sagt findes alle de regler der gælder for instrumentering, i detailforskrifter for køretøjer.

Følgende er klippet derfra:
    10.04.030 Motorcykel
    (1) Motorcykel skal være forsynet med hastighedsmåler.

Men der er mange andre ting instrumenteringen skal overholde. blandt andet skal der være en lampe der viser at lang lys er tændt, og det er også lovkrav at der er en lampe der viser at blinklyset er tændt.
    Men som sagt kan du selv læse hvad der er lovkravet.

• #5   18. okt 2007 sad og ledte i foreskrifterne men kunne ikke rigtigt finde det... så hvis nogen kan fortælle hvilken side jeg skal lede efter eregler for instrumentering vil det være kanon

• #6   18. okt 2007 Det er lidt snørklet, for de regler der findes omkring instrumentering, er ikke samlet i et kapitel.
    Men har er lige et på punkter der har noget med instrumenteringen på MC at gøre:
    10.04.030 Motorcykel
    (1) Motorcykel skal være forsynet med hastighedsmåler.

Derudover står der i bilag 6, at følgende EF-direktiv skal overholdes:
    Identificering af kontrollamper mv.
    EF-direktiv 93/29/EØF ECE-regulativ 60 14. juni 1995

Da jeg ikke lige har læst det direktiv, tør jeg ikke at sige hvad der er lovligt og hvad der er ulovligt. Mener dog at det også er et lovkrav, at der er en advarselslampe der viser om man fjernlyset er tændt. Men det er ikke noget jeg er sikker på.

Kommentér på:
regler ved syn??

Annonce