2.387 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rengøring af kæde. Rengøring af kæde.

Hej allesammen.

Jeg har nogle spørgsmål omkring rengøring af kæden på min GS 500.

Der står i burgervejledningen, at kæden skal rengøres med petrolium. Men der står ikke beskrevet hvordan, man skal rengøre den.
Skal jeg bare lade kæden køre rundt og derefter hælde petrolium på den, eller hvordan????

Skal det være ren petrolium, eller kan jeg eksempelvis anvende Zippo lighterbenzin, der står på flasken at det indeholder petrolium.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af kæde.
  • #1   16. okt 2007 Brug alm petroleum for en sikkerhedsskyld..

Du kan med fordel anskaffe dig en Kettenmax til rengøring af kæde.. Kan købes hos louis.de og koster ikke det vilde! Det gør virkelig jobbet nemmere!

• #2   16. okt 2007 Ellers fordi enhver mc-forhandler og køb noget kæderens og fedt.
    Det meste er bare til at sprøjte på, lade sidde et par minutte, og så tørre af. Ret simpelt. Og så selvfølgelig fedt bagefter.

• #3   16. okt 2007 køb lampepetroliem, i en sprayflaske og så spray på. Rens med en hård børste, skyld med vand.

Rens efter med motorens og vand for at opløse petroliumsresterne

• #4   16. okt 2007 Jeg bruger 2 langhårede skobørster, holder dem sammen som en toast med hårene mod kæden, og kæden løber selvf. igennem. Under har jeg en maler bakke, til at opsamle spildet. Jeg helder lampeolie eller lugtfri petrolium på, mens baghjulet kører rundt.15-30 sek, og kæden er ren som ny. Derefter bruger jeg kædespray med voks. Selve operationen er bedst med varm kæde.

• #5   16. okt 2007 Hej allesammen.

Tak for de gode råd. Har lige rengjordt min kæde, med en opvaskerbørste og lampeolie.
    Damm! det er noget der virker, men jeg synes ikke det svinede så meget som jeg troede det ville.
    Det der svinede mest var bagefter, hvor jeg smurte den med kædespay.

Med venlig hilsen

Benjamin Skov Rasmussen

• #6   17. okt 2007 en tur i regnvejr, med hanen i bund.. Det virker på min..

• #7   17. okt 2007 Per, midtjylland og jer andre;

Selv om I har gjort det mange gang, så lad være med at rense kæde mens hjulet roteres af maskinen!!!

Tag den tid det tager at rotere hjulet pr. håndkraft.

Kender to mennesker, der har nappet indtil flere fingerled af!!!!

• #8   17. okt 2007 Hej Knud

Det er mig der ikke formulere mig ordentligt. Jeg kunne ALDRIG finde på at lade motoren trække bghjulet rundt, samtidig med jeg har mine finger i maskinereit. Det bliver selvfølgelig gjort med håndkraft, stille og roligt >8)

• #9   17. okt 2007 bghjulet=baghjulet
    maskinereit=maskineriet

• #10   18. okt 2007 Jeg fortår ikke den meget voldsomme rengøring af kæder er nødvendig.
    Bevares, da jeg brugte de gængse motorex og lign. smøringsprodukter til kæden, havde jeg nærmest altid en "sort af møg" kæde der altid var klistret ind i kædefedt og møg. et ekstra minus var så også den store mængde fedt der altid sad på maskinen da det blev slynget af kæden under kørsel.

Jeg har i en lang periode brugt Lubral FLC 1010, som kan købes hos div. cyelsmede:-D
    Det smører uden at klistre.
    Er helt klart.
    opsamler ikke møg
    og så er min kæde altid ren, pæn og yderst velsmurt...
    Så rengøring hos mig er maximalt en klud med lidt motorex 611 Chain Clean som lige tager det støv der måtte sidde på kæden.

Det skal lige siges at jeg ikke har nogen relation til Lubral i forhold til salg og lign. jeg syntes bare det er et virkelig godt produkt.

Kommentér på:
Rengøring af kæde.

Annonce