2.512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Rengøring af kæde Rengøring af kæde

Et lidt pinligt spørgsmål, men jeg kunne ikke finde et andet emne herinde om det.

Jeg ved ikke hvordan jeg rengør/smører min kæde.
Hvordan vedligeholder man den bedst? Er der en af jer, der har en lille step-by-step guide til hvad man skal gøre, om der er noget olie man skal holde sig fra, do's and don't, etc.?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rengøring af kæde
  • #1   30. jun 2017 Smør den ind i lampeolie eller wd-40. Skrub med en gammel tandbørste. Tør af med en klud.

• #2   30. jun 2017 Skriv "kæde rens" i søgefeltet, så får du ikke mindre end 13 at vælge imellem

• #3   30. jun 2017 Køb en flaske lampeolie til ca. 10 kr. hæld det på en gammel sprayflaske, eks. en tom glasrens eller lign. spray det direkte på kæden, læg noget pap eller lign. under baghjulet da det drypper en del, børst med en tandbørste, kædebørste og tør af med en klud, og så på med kædeolie smiley det tager i øvrigt også alt snavset på bagfælgen...

• #4   30. jun 2017 Koldaffedtning er også et hit smiley

• #5   30. jun 2017 Og hvis du stadig er i tvivl om hvordan du gør, er det hav af videoer om dette på youtube.

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #7   30. jun 2017 Gør stort set aldrig mine kæder ren, måske 2 gange i kædens levetid og de holder da 20.000km ++
    Giver dem dog lidt oftere kædespray ind nødvendigt, ca. hver 2-300km..

Når jeg gør kæde ren bruger jeg også den nævnte metode med lampeolie, tandbørste og klud..

• #10   30. jun 2017 Eller slip helt for at gøre andet end lige at tørre den over i ny og næ med en klud, prøv Putoline Drytec fra Thansen, det er bare super godt og sviner slet ikke

• #11   1. jul 2017 Min er nu næsten 40000 km uden at jeg har renset det en eneste gang. Den har for kædelube være gang det for benzen og ikke andet. 40000 km er ikke så dårligt. Måske fordi det ikke er blevet renset !?

• #12   1. jul 2017 Hvor længe en kæde holder er afhængig af mange faktorer, der iblandt om den er rengjort og smurt som den bør, udover dette spiller det også ind hvilken cykel den bliver brugt på, og ikke mindst hvordan cyklen bliver brugt.

Den ene fyr kan måske trække 10.000 km ud af sit kædekit på en given cykel, mens en anden fyr kan køre 40.000 km på hans.

Når en kæde bliver smurt med et eller andet der klistre vil den tiltrække støvpartikler, og disse partikler bliver så til en ret god slibepasta når de har bundet sig i det klistrede stads, det er hårdt ved bla O/X- ringene, derfor kan det være en god ide at rengøre den nænsomt fra tid til anden.

Kommentér på:
Rengøring af kæde

Annonce