Rådet for større færdselssikkerhed {{forumTopicSubject}}
For en lille måned siden skrev jeg til RFSF, for at hører om de havde en mc-kampagne i tankerne. Nu har jeg så endelig fået følgende svar:
Kære Christian Hempler.
Tak for din henvendelse til Rådet, og undskyld du tilsyneladende ikke har modtaget svar på din tidligere henvendelse. Vi modtager rigtig mange mails med forespørgsler og forslag til kampagner, og tilstræber så vidt muligt at svare på henvendelsen inden for ganske få dage.
For så vidt angår dit forslag om at lave en kampagne med henblik på at rette bilisternes opmærksomhed på motorcyklisterne, kan jeg oplyse dig om, at det alt for store antal alvorlige ulykker, hvor motorcyklister er blevet dræbt eller er kommet alvorligt til skade, bekymrer os meget her på Rådet.
Det er netop begrundelsen for, at Rådet, næsten med alle midler, har forsøgt at henlede pressens, og dermed trafikanternes, opmærksomhed på problemet. Jeg føler mig overbevist om, at du har set både mig, og andre af Rådets medarbejdere, i TV-indslag, radio og de trykte medier give gode råd til såvel motorcyklisterne både vedrørende hastighed og spiritus, men også med hensyn til sikkerhedsudstyr i form af beklædning og andet. Tilsvarende har vi faktisk haft meget held med at udbrede budskabet til bilisterne om, at de skal være opmærksomme, så de ikke overser motorcyklisterne.
Så grundlæggende er vi da fuldstændige enige. Om det så medfører, at vi senere vil lave en mc-kampagne, det kan jeg ikke svare dig på lige nu, for det spørgsmål vil indgå i Rådets kampagneplanlægning.
Med venlig hilsen
Mogens Wilbert
Vicedirektør
Rådet for Større Færdselssikkerhed
Ved ikke rigtig om vi så bare skal læne os tilbage og sige at vi ikke kan gøre mere??
jun 2005
Følger: 36 Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 672
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
jun 2007
Følger: 10 Følgere: 10 MC-er: 3 Emner: 153 Svar: 1.060
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 14 MC-er: 7 Emner: 92 Svar: 651
mar 2005
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 7 Svar: 130
det er et rigtigt godt initiativ , den skal du have ros for
jeg hæfter mig dog ved at han siger at de har gjort meget i " radio og de trykte medier give gode råd til såvel motorcyklisterne både vedrørende hastighed og spiritus" , i mine ører lyder det som om vi konstant kører for stærkt og vi er stive når vi gør det
" Tilsvarende har vi faktisk haft meget held med at udbrede budskabet til bilisterne om, at de skal være opmærksomme, så de ikke overser motorcyklisterne."
(er det mig der tager fejl ) men jeg husker det som at den overvejende del at dem der er blevet dræbt i år er blevet overset af billister , hvor heldigt det er vil jeg stille spørgsmålstegn ved.....
"Om det så medfører, at vi senere vil lave en mc-kampagne, det kan jeg ikke svare dig på lige nu, for det spørgsmål vil indgå i Rådets kampagneplanlægning."
Hvis der efter dette år ikke var grund til at tage ordentligt fat på uheldsstatistikken og få antallet bragt ned så er jeg bange for at der aldrig kommer et tidspunkt der er bedre
mar 2006
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
BuuuuuH
mar 2006
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Dte var nogenlunde, hvad jeg skrev tilbage til dem. Det står stadig ubesvaret!
Rådet for større færdselssikkerhed