Reperation af cbr Reperation af cbr
Hej
Jeg har en cbr 600 f3 fra 95 hvor forenden stort set er helt smadret plus kåben. Så vidt jeg kan se fejler stellet ikke noget og motoren kan også fint starte så den er vel ikke totalskadet.
Det jeg er sikker på skal skiftes er:
instrumentbrætter (hedder det vel)
Den jern ting instrumentbrættet sidder fast på
forgafflerne
fuld kåbe
Så spørgsmålet er hvad gør jeg.
Har tænkt på at købe en brugt i Tyskland og så bruge vinteren på at fikse den. Men nu ved jeg ikke om det hele er noget jeg selv kan lave. Det ser ikke så svært ud.
Hvis jeg nu skal købe en i Tyskland ved jeg heller ikke hvad jeg kan købe. Er det lige meget om det er f2 eller f3 og hvad med årgangen. Kan se kåben ser lidt anderledes ud på f2 men kender ellers ikke forskellen.
Håber I vil hjælpe..
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Om du kan lave tingene selv, komme jo meget an på om du har mod på det og/eller har prøvet det før.... Det vigtigste er , at stellet ikke er beskadigt, for så har du et problem, som kan blive dyrt.... SKAT's reg. afgift ligger på stellet, og få lov at skiftet det uden en ny afgift er næsten 100% umuligt....
Jeg ville spillet din F3 af og gennemgå stellet komplet for revner, buler m.v. og evt. få en vurdering af en mekaniker.... Der er ingen skader, så find en god F3 i tyskland og så skift alt over som der er behov for.....
Vinter pausen er lige tiden til sådan en omgang... :o)
jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Men har masser af mod på selv lave. Glæder mig jo lige frem til det.
Men ville lige høre om nogle ved om jeg kan få en f2 over på. Men jeg lige se om jeg kan finde en f3 først. Der er bare ikke så mange af dem og de er ikke helt så billige.
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Problemet er vist, at man ikke helt kan blande dem....
Så vidt jeg ved, så er fronten en smule anderledes pga. af RAM-air... og bagenden er også en smule anderledes...
Når vi så snakker de mekaniske, så skal man være klar over, der er flere ændinger der...
Affjedning for og bag er lidt anderledes, så du skal min. finde en 93/94, for at få noget der ligner.... På en F3, er der en anden benzin tilførsel og luftfilterkassen... Motoren skulle vist nok også være trillet en smule anderledes... Men flytter man det hele over så er der ingen problemer....
Så det er ikke umuligt, men noget lettere hvis man holder sig til en F3 model....
jun 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
Reperation af cbr