989 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Puha... Det var tæt på! Puha... Det var tæt på!

Hejsa

Var ude og køre igår sidst på eftermiddagen... Havde lidt travlt så den fik ikke for lidt, kommer til et lyskryds og beslutter mig for at sætte farten ned, hvis nu... Kører ca. 65 km/t da en modkørende i krydset drejer til venstre ud foran mig... Herefter husker jeg ikke så meget ud over at begge bremser bliver hakket i og jeg kort efter holder 3 cm fra hans kølerhjelm. Der gå yderligere 3-4 sekunder før jeg er klar over hvad der er foregået, råber lidt af billisten som godt kan se han har været for ivrig, hvorefter jeg kører igen, stadig lidt i chok...
Har tit overvejet om SVinet var kr. 10.000 ekstra værd med ABS-bremser, nu ved jeg det...

My 5 cents

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puha... Det var tæt på!
  • #1   14. sep 2007 Det er lige nøjagtigt sådan man lærer at flyve
    en modkørende der svinger til venstre , jeg sigter altid efter laveste punkt på bilen , stå i fodhvilerne og så ellers sætte fra når man rammer smiley giver 50 meter flyvetur !

• #3   14. sep 2007 Hastighedsgrænsen var 50 km/t og havde heldigvis sænket farten til 60-65 km/t dag det skete da jeg vidste at kryds er farlige...
    Forbremsen og bagbremsen fungerer uafhængigt og "banker" når ABSen aktiveres.
    Det hedder sig at "dygtige og erfarne" racerkørerer kan bremse på kortere afstand på en cykel uden ABS end en cykel med ABS. Det kan godt være, men når man skal handle hurtigt kan det være en lille smule svært at skulle føle sig frem med bremsen. Så jeg er overbevist om at for mange vil ABS gøre en forskel.

• #4   14. sep 2007 Det værste er at jeg /næsten) ellers altid kører pænt i byen(Aalborg). Men så kan jeg lære det smiley

• #5   14. sep 2007 Godt at der ikke skete noget - det er en god erfarring i rygsækken :o)

• #6   14. sep 2007 tja nogen får kun forskrækkelsen mens andre betaler fuld skrald
    smiley
    godt du slap for flyveturen ....

• #7   14. sep 2007 Glad for du slap med skrækken, og ja sprille på light orange fra netto, jeg sigter også efter laveste punkt, og rejser mig om nødvendigt helt op, så håber man sgu man flyver og lander heldigt.. Tror det er bedre en at smide hvedet gennem deres siderude, og nikke dem en skalle med hjelmen.
    DOG er det lykkedes mig at bremse hver gang, MEN den ligger i rutinen at gøre sig klar til at flyve. (selv om min landing, kva min vægt, nok vil skabe et krater der kan ses fra månen, ELLEr jeg resikkerer at rulle derud af smiley

Jesper

• #8   14. sep 2007 Lavede en anden gang sådan en overhaling med hovedet igennem sideruden ....
    en lille polo skulle svinge til venstre og jeg skulle overhale , klumpen kørte temmeligt langsomt og drejede pludeligt uden at give tegn !

Subbede taget så forruden poppede ud og var helt inde i bilen og hørte et barn skrige fra bagsædet .... sad så fast i dørens vindues åbning til bilen holdt helt stille
    Har aldrig været så tæt på en bilist før hehehe
    sådan døde min eks yamaha , hvil i fred

• #9   14. sep 2007 Nu så jeg lige, at det var i Aalborg. Må man spørge hvilket kryds?

Forresten godt at du slap med skrækken

• #10   14. sep 2007 Jeg kunne sgu også godt bruge ABS.
    Var ude at trille en lille tur en dag på de små snoede, så den fik lidt at leve af. Jeg havde flere gange mødt skilte der advarede mod skarpt sving, og da jeg ikke kendte vejen, satte jeg jo farten godt ned for ikke at blive overrasket. Flere gange viste det sig at skiltene var totalt unødvendige for man kunne sgu let have kørt over 150kmt. uden nogen problemer, så jeg blev sgu ærligt talt lidt irreteret -Hvad fanden bilder de sig egentlig ind:-)
    Jeg drejer ned af en sidevej, og tager det lidt roligt de første par hundrede meter, da der ligger et hus. Da jeg er kommet forbi huset åbner vejen op, og der er et lige stykke på 500-1000m. så den får igen lidt rigeligt at leve af. Så nærmer jeg mig en bakketop hvor vejens forløb på den anden side ikke kan ses, så jeg slipper gassen og bremser let, der står et skilt med advarsel om dyrevildt????? Da jeg når op på toppen af bakken opdager jeg til min rædsel, at vejen 20-30m. efter bakketoppen, drejer MEGET skarpt til venstre. Jeg ved ikke hvor stærkt jeg kører, men jeg har ikke en ærlig chance for at få den rundt i svinget, så jeg bremser det bedste jeg har lært. Hvad der sker i de næste sekunder kan jeg ikke huske ret meget af, da jeg panikker totalt. Jeg mærker at cyklen "sejler", og jeg kan huske at jeg tænker at det er bagbremsen der er blokeret, så jeg slipper den og prøver igen, men cyklen "sejler" stadigvæk under mig, så muligvis har forhjulet også været blokeret. Jeg når med nød og næppe, og med rabatten i brug, lige netop at stoppe inden jeg rammer bondemand pløjeglads spritnye elhegn. Her efter kører jeg noget slukøret, og meget forsigtigt hjemad.
    Et par dage senere, da jeg har sundet mig lidt, prøver jeg at køre tilbage til stedet, for at se lidt nærmere på forholdene, da jeg som sagt panikkede totalt og ikke kunne huske ret meget (det gik sgu så stærkt). Da jeg ser forholdene igen undrer det mig meget, at skiltet der advarer mod dyrevildt, ikke er en advarsel om skarpt sving istedet, de har jo i forvejen ødslet med den type skilte på ruten.
    Jeg ved godt, at jeg kørte alt for hurtigt, og at jeg burde have kørt efter forholdene (manglende udsyn til vejens forløb pga. bakketop), men det ændrer sgu ikke ved det faktum, at stedet er direkte livsfarligt pga. den manglende skiltning. Det er vel lige præcis sådan et sted, at der bør opsættes advarselsskilte mod skarpt sving.

• #11   14. sep 2007 Allan Horsens K jeg er kommet på samme måde i bil. med 80.. på en landevej.. En lille bakke. og på vej ned af barken drejede vejen 90 grader til højre....

Jeg parkerede inde på marken, og der var MANGE hjulspor, som talte deres sprog.. jeg var ikke den første...

Der var ingen skilte. MEN bondemanden havde smidt grus, så man selv kunne kører ud igen lol

• #12   14. sep 2007 @ Thomas. Det var i krydset ved Hadsundvej og humlebakken. Kom nede fra Vejgaard.

• #13   14. sep 2007 Ok. Kunne også godt forestille mig, at det er et slemt kryds med utålmodige bilister. Har selv kørt den vej mange gange fra UNI smiley

• #14   14. sep 2007 Nemlig, var på vej ud mod uni og skulle lige ud, mens venstresvingsbanen var fyldt op så at det faktisk også nok har været svært at se fra modsatte køreretning.

Kommentér på:
Puha... Det var tæt på!

Annonce