1.243 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Panik i brugtmarkedet? Panik i brugtmarkedet?

Jeg synes der er ved at være en panisk stemning på brugtmarkedet. Der har længe været rigtig mange MC'ere til salg, og folk beklager sig over de ikke kan sælge dem.

På vej hjem fra arbejde i dag så jeg 2 MC'ere som var parkeret i vejkanten med et "til salg" skilt på.

Der er annoncer med tekst som "Byd. Den skal væk". "Stærkt nedsat". "Nu blir den fandme ik billigere!!!", "SKAL SÆLGES SÅ PRIS VED HURTIG HANDEL! " osv

Hvad er det lige der sker? Er det folks friværdi der er blevet omsat til en MC i foråret, og nu gider de ikke det mere og så skal den bare sælges? Er det de mange MC dræbte som skræmmet folk til at sælge?

Jeg har selv opgivet at sælge min egen, da markedet er så presset at jeg ikke tror jeg kan få det for den som jeg selv synes den er værd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Panik i brugtmarkedet?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.711
    #1   30. aug 2007 Jeg har gjort op med mig selv at jeg beholder den, og jeg fatter ikke folk der vil af med dette stykke herlige legetøj. smiley

• #3   30. aug 2007 Rigtigt nok at der er rigtig mange til salg...

For mit vedkommende, er det fordi jeg skal ud at rejse i 5 - 6 måneder så dels vil jeg hellere bruge pengene der, og dels er det synd bare at have den stående....

// Lund

• #4   30. aug 2007 Min er netop til salg af den grund Mikkel H skriver... Kan os se at to af de tekster du har skrevet stammer fra min annonce, men vil sgu gerne af med den så jeg kan få mig den jeg ønsker! smiley

• #6   30. aug 2007 Mikkel H - Shhh jeg skal have solgt min jo! smiley
    Arj jeg har da os været nødt til at banke prisen i bund pga prisen på en ny!
    Dog mp jeg så indrømme at jeg ikke synes den ny er ret pæn, men det er der desværre mange andre der gør, så min er nu røget 7000 ned fra startprisen for bare at få lidt henvendelser!

Så ja, nypriserne har da indvirkning på at brugte cykler knap er til at komme af med!

• #7   30. aug 2007 Når folk så siger "SKAL SÆLGES" osv.
    Så står den oftest til omkring markedsprisen.

MC salgs branchen er lidt anderledes end biler...mange sælger deres MC i slut på sæson, for at købe en ny i starten på den nye.

• #10   30. aug 2007 Da jeg skulle købe MC sidste sommer kiggede jeg efter en brugt GS500 men der startede priserne ved omkring 30000,-
    Nu starter priserne på en GS500 ved omkring 25000,- og der er mange flere at vælge imellem.

Jeg ville meget hellere købe en brugt MC nu end får præcis et år siden.

• #12   30. aug 2007 jeg har sat min til salg pga af manglende interesse og sygdom

• #13   30. aug 2007 I kan købe min den er tilsalg for 10.000 over ny prisen, det bliver ikke dyere... smiley

• #14   30. aug 2007 Jeg har også min til salg af en grund og det er at jeg må eje en fzr 1000 smiley

• #16   30. aug 2007 Tror faktisk at det er vejret og at det er ved at være sidste del af sæsonen og derfor vil folk ikke købe..

• #17   30. aug 2007 Ja tror også vejret har meget med det at sige, havde min Gs500 tilsalg i 5måneder, men efter 1 uge med sol blev den solgt på stedet smiley

Grundet til jeg dog allerede sælger min igen, er jeg lige er startet på universitetet, så pengene er der ikke lige en så stor mc smiley

• #18   30. aug 2007 Går også lidt med tankerne om at sætte fejebladet til salg, og så spare sammen, vinteren over til en større satan. Nu må vi se.

• #19   30. aug 2007 Måtte slippe 140.000 for en fabriksny R6´er - det kan kun få priserne på brugte til at falde...

• #20   30. aug 2007 Det er godtnok en 2007 produceret udgave af 2005 modellen, men stadigvæk billigt (tror også der blev solgt en del...)

• #21   30. aug 2007 Ducati - sidemarked ja - men dog meget symptomatisk for den trend at de nyere modeller smides ud til samme priser som foregående års, nogle endda billigere.

Husk altid at checke specs - det kan faktisk hænde at en "årsmodel" har en billigere indgangspris grundet anvendelse af nogle "mindre attraktive delkomponenter" (ikke at det betyder noget for gennemsnitsføreren, men det kan have betydning ved salg).

JLL

• #22   30. aug 2007 Kender det alt for godt... Marked er abre dødt pt! Og som andre siger er det selvfølgelig udbud og efterspørgsel! Grunden til at efterspørgselen er så lav nu er så nok bare pga de nypris vi har...
    Ved ikke rigtig om det er godt eller skidt for mig, jeg vil helt vildt gerne have en ny maskine her engang, noget ala R6, de er jo vildt billige, men hvad fanden hjælper det når det er komplet umuligt at komme af med min egen!?

• #23   30. aug 2007 Nu har ufattelig mange private, ja også forhandlere fået smag for at importere cykler uden afgift. Der bliver importeret i tusindvis om året.

Det gør jo at markedet oversvømmes af cykler som ikke er kørt af danskere som har valgt at skifte.

også tror enhver jo at sin maskine er guld værd...... Det holder ikke med de priser der er på nye maskiner pt....

• #24   30. aug 2007 Hørt, Claus (Uldum). Folk tror deres mc er lavet af guld og diamanter og at de kan sælge den for næsten det samme som de købte den for.

Mon ikke vi mc'er må se i øjnene at vores mc'er taber mere i værdi end de gjorde tidligere?

Der er så mange på markedet og de nye koster mindre og mindre, så det er klart prisen på de brugte ryger nedaf. Også selvom det er vildt bittert at miste 5-10 kilo på sin mc.

• #25   31. aug 2007 Som Bruus siger længere oppe må vi nok se i øjnene at "en mc taber ikke penge som en bil gør" er ved at være en skrøne. Med alle de spritnye modeller der ligger i 100.000 kroners klassen med op til 5års fabriksgaranti er det efterhånden svært at overbevise folk om at de skal spendere 80-90.000 på en 10-12år gammel vfr eller lignende cykel . Samtidigt er der de sidste år importeret fra udlandet som aldrig før.Markedet er ved at være mættet med brugte maskiner så det er 100% buyers market.........

• #26   31. aug 2007 Så kan man da bare læne sig tilbage og vente kan jeg høre... Godt man ikke har travlt med at sælge.. Der kommer jo endnu en sæson næste år smiley

Kommentér på:
Panik i brugtmarkedet?

Annonce