2.355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

4-takter ved lidt gas 4-takter ved lidt gas

Hej.
Først og fremmest, jeg aner ikke om det hedder at 4-takter, men det har jeg kaldt det siden jeg kørte knallert.. smiley

Men min MC (Honda CBR600 F2/F3 fra 1995) lyder underligt når jeg giver den lidt gas, og med lidt mener jeg når jeg holder omdrejningerne/farten.

Den plejede altid at køre "rent" uanset hvor lidt gas jeg gav den, men den er begyndt på det her for en uges tid siden, den lyder som den skal ved acceleration og har umiddelbart heller ikke tabt nogen effekt, hvis man fra tomgang giver den et lynhurtigt vrid på håndtaget kan man godt høre at lige det første split sekund er den ikke meget for det, men ellers lyder den fint nok.

Jeg har haft fået fyldt næsten en hel tank 100 oktan benzin på den for lidt tid siden på Ok tank, men efterfølgende fyldt 95 i igen da det slet ikke var min mening at fylde 100 i.. men har læst at det ikke burde betyde noget ?

Nogen her der kan peje mig imod en retning hvad dette kan skyldes ?

Video: https://www.motorcykelgalleri.dk/video/diverse-mc/13847-mc_lyder_underligt

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rep af vaskemaskine 600 kr.
  • Rengøring af køkken opvask og vasket gul i lille gang og køkken 310 kr.
  • 2 times rengøring i dag senest 17:00 500 kr.
  • Jeg skal bruge en låsesmed til et skab 400 kr.
  • Ca 20 kvm væg med standhaftig tapet 2.500 kr.
  • Gummimåtter, bundmåtter, hjulkapsler, stålfælge med dæk. 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  4-takter ved lidt gas
  • #1   6. maj 2019 Falsk luft, også skal du rense kaburatoren.

• #2   6. maj 2019 Super, det må jeg lige få prøvet så smiley

• #3   6. maj 2019 Den har en 4-takts motor. Den skal altid 4-takte...

Start med at pille tændrørene ud, farven på dem kan give en indikation om fejlmulighederne.
    Mit umiddelbare bud er, at du har en cylinder eller 2 der ikke følger helt med.
    Det kan skyldes tilstoppet luftfilter, gamle/dårlige tændrør, synkronisering af karburatorer, dårlig blandingsforhold grundet skidt i karburatorerne mm

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #4   6. maj 2019 Den der går på 3 cylindre.

Start den fra kold og lad den køre i ca 15 sekunder - og sluk den så.

Det forrør der er væsentligt koldere end de andre, sidder på den cylinder der mangler tænding eller brændstof. Mit gæt er tænding - enten spole, kabel, hætte eller selve tændrøret.

• #5   7. maj 2019 Jeg prøvede af starte den 10-15 sekunder og mærke på hvert forrør og der var ingen forskel på nogen af dem, de var alle lige varme (var faktisk ikke klar over de blev så varme så hurtigt) smiley

• #6   7. maj 2019 Lige været på et MC værksted for at lade dem høre, de siger det samme, den går på 3 cylindere, så de foreslår også tændrør, tændrørs hætter eller måske karburatoren der skal renses.
    Han fortalte at det ikke kunne være tænding eller stator(mener jeg han kaldte det) da den så kun ville gå på 2 cylindere.

Så jeg må prøve at få renset karburator og nye tændrør og håbe på det hjælper.

• #7   17. maj 2019 Den er sendt til mekanikeren, så jeg giver lige en update på hvad der var galt når jeg får den tilbage engang sidst næste uge smiley

• #8   7. jun 2019 Så.. efter lidt længere ventetid end beregnet er den hjemme igen og køre fantastisk.

Nu har jeg ikke meget forstand på det og mekanikeren derude snakkede meget teknisk (i forehold til min viden) så håber i kan bruge jeres viden og finde ud af hvad præcist jeg taler om smiley

Den fik ikke noget brændstof i den ene cylinder ved tomgang/lav gas, derfor gjorde den som den gjorde. Han fandt ud af at det var noget tomgangsdysse eller hvad han nu kaldte det i/efter karburatoren som gav brændstof til hver cylinder, som viste sig at være stoppet til.

• #9   8. jun 2019 Så det første svar gav faktisk løsningen smiley

Falsk luft, "også skal du rense kaburatoren."

• #10   8. jun 2019 JEP det var det jeg sagde jo hehe ! smiley kanont !.. det er lækkert når det lykkes.. God vind her fra smiley

Kommentér på:
4-takter ved lidt gas

Annonce