Pepning af 2-takter. {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg går med nogle tanker om at ”peppe” min lille totakter op, således jeg kan holde den ud indtil det bliver forår, og jeg formentlig har sparret 30 kilo op.
Sagen er den at jeg har planer om at bore cylinderen et par mm. op. Lettere kvalitets-stempel justering omdysning af kab. Mindre motor-modificeringer. Bl.a. lige lege lidt med Mr. drimmel og diverse sliberedskaber (udstørnigsport, undsugning mm.) Tætning af udstødning (samling ved cyl)
De sidste 12-15 tusinde km er det eneste der er skiftet, gearolien. Totalt har den kørt 25 kilo km. Øhm den kører ikke helt rent med den dysse der sidder i, og den kommer alt for sjældent op i det røde felt, så den er ikke helt så hidsig som den kunne være. Den mekaniske stand er sådan ok, men det er en lille maskine som efterhånden er 12½ år.
Nye dæk uden knopper, Desuden vil det pynte at fjerne de lyserøde gummibeskyttere på forgaflen samt omlakering og nyt batteri.
Hvad er tolerancen for et stempel/cyl?
Hvad siger en gammel halvslidt gearkasse til at få 2-5 hk mere?
Hvad siger krumtappen til de øgede omdrejninger (nu kommer der lidt ”raslen”/viberationer ved 8100 omr./min.)?
Håber der sidder nogle gamle ræve, som ved hvorledes disse overvejelser bliver forenet med skræk for motornedbrud (jeg har kørt Yamaha 4 gear).
Mvh. Sebastian
apr 2005
Følger: 7 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 45
Opgivet til 15 og ikker 24 hestekræfter!
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 20
Hvis jeg var dig, ville jeg bruge tiden på at lære at køre på baghjul og evt. skifte gear på baghjul!
Respekt nok at ville tune sin cykel, men det der er spild a penge - tro mig!
//Henrik
apr 2005
jun 2006
Følger: 14 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 2 Svar: 20
Er du sikker på at det ikke kan lade sig at skifte fra første til anden?
apr 2005
apr 2005
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
apr 2005
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Jeg har selv leget lidt med tanken om at peppe min egen lidt op så den lige får de sidste 4 heste Det jeg er kommet frem til er at de 2-taktere med flere heste end min og samme antal kubik kører med størrer karburatior, så det kan du jo altid starte med og det er heller ikke så voldsomt dyrt kunne jeg forestille mig.
Mvh. Mathias
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 17 Svar: 961
Pepning af 2-takter.