7.844 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
kørsel i tyskland hvad skal man have m kørsel i tyskland hvad skal man have m
jamen lige som overskriften siger
hvad skal man have med når man køre i tyskland udover
kørekort skal man reg-test med på cykel eller kan de bare slå det op i deres pc.
hvilke papire skal man have på sig
tak på forhånd og nyd det gode vejr
0 synes godt om
dec 2005
Følger: 14 Følgere: 11 Emner: 33 Svar: 1.748
Derudover et rødt eller gult forsikringsbevis
Og så en ordbog... !
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 436
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 6
Det skal være orginalpotter ellers for du bedsked om at forlade landet omgående + en kæmpe bøde.
jul 2006
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 78 Svar: 722
jun 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 23 Svar: 112
Er lige kommet hjem fra en tur i Tyskland, og så et program på tv hvor politiet checkede motorcykler, og de går altså meget op i om cyklen larmer for meget - du bliver i så fald bedt om at pille potterne af og så bliver de inddraget. Potterne skal være E-mærket, og have et officielt nummer påtrykt, de ledte de i hvert efter på de mc'er de hev ind til check. De præcise regler kender jeg dog ikke...
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
E mærket er vigtigt i tyskland, for tyskerne, da det er en forudsætning at den given udstødning er godkendt og indskrevet i reg. papirerne...
Som dansker er det underordnet, men larmer den for meget så for man typisk en pæn bøde, og besked om at køre tilbage til DK omgående.... Så vidt jeg ved, får man en seddel med, hvor der står, at man f.eks. har 24 timer til og køre hjem I, så man undgå andre bøder for det samme... Men man skal nok ikke lige lægge en større omvej på vej hjem, for så kan det bliver dyrt...
okt 2004
Følger: 28 Følgere: 36 MC-er: 6 Emner: 394 Svar: 7.567
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
Og så længe man kører inden for EU, så er det ikke mere nødvendig at have rødt og grønt forsikringskort med. Det var hvad Topdanmark oplyste til mig her i foråret.
nov 2006
Følger: 17 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 81 Svar: 204
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 210 Emner: 104 Svar: 3.864
Der var en udsendelse i tysk fjernsyn om støj og motorcykler. Her fortalte man, at udstødningen blev konfiskeret på stedet og man selv måtte sørge for at få motorcyklen transporteret hjem.
Dette dog kun hvis man havde måleudstyr til at måle for meget støj. Ellers blev motorcyklen bedt om at følge med til nærmeste synsted for at få støjen målt.
Der udstedes også en god bøde, hvis der er for meget støj. Jeg husker dog ikke størrelsen.
kørsel i tyskland hvad skal man have m