7.844 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

kørsel i tyskland hvad skal man have m kørsel i tyskland hvad skal man have m

jamen lige som overskriften siger
hvad skal man have med når man køre i tyskland udover
kørekort skal man reg-test med på cykel eller kan de bare slå det op i deres pc.
hvilke papire skal man have på sig

tak på forhånd og nyd det gode vejr

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsel i tyskland hvad skal man have m
  • #1   3. aug 2007 mener faktisk man skal have regattest med og det skal være den originale.

Derudover et rødt eller gult forsikringsbevis smiley

Og så en ordbog... !

• #2   3. aug 2007 Du skal have reg. attesten med, de nye attester er 2 delt, så man kan tage den ene del med.

• #3   3. aug 2007 Husk at deslår hårdt ned på larmepotter
    Det skal være orginalpotter ellers for du bedsked om at forlade landet omgående + en kæmpe bøde.

• #4   3. aug 2007 Derudover Pas, penge og P-piller så når man langt

• #5   3. aug 2007 Du skal også have en e-mærket gul vest med hvis du kører på motorvejen. Du skal dog kun tage den på hvis du går i stå. Registreringsattest er også lovpligtigt i Tyskland, og det er kun en fordel at have det grønne og røde forsikringskort. Husk at du har gratis redningshjælp på det røde kort (hvis du har kasko altså), så du er dækket ind hvis du får en skade eller et driftstop.

Er lige kommet hjem fra en tur i Tyskland, og så et program på tv hvor politiet checkede motorcykler, og de går altså meget op i om cyklen larmer for meget - du bliver i så fald bedt om at pille potterne af og så bliver de inddraget. Potterne skal være E-mærket, og have et officielt nummer påtrykt, de ledte de i hvert efter på de mc'er de hev ind til check. De præcise regler kender jeg dog ikke...

• #6   3. aug 2007 I Tyskland, Østrig og Swejtz skulle politiet være mere eller mindre hysteriske med larm... Så en DB killer eller orig. udstødning er kun en fornuftig ting og køre med disse steder...

E mærket er vigtigt i tyskland, for tyskerne, da det er en forudsætning at den given udstødning er godkendt og indskrevet i reg. papirerne...

Som dansker er det underordnet, men larmer den for meget så for man typisk en pæn bøde, og besked om at køre tilbage til DK omgående.... Så vidt jeg ved, får man en seddel med, hvor der står, at man f.eks. har 24 timer til og køre hjem I, så man undgå andre bøder for det samme... Men man skal nok ikke lige lægge en større omvej på vej hjem, for så kan det bliver dyrt...

• #7   3. aug 2007 Mener at du skal have et grønt og et rødt forsikringsbevis...

• #9   3. aug 2007 Gul vest er ikke et krav i Tyskland.
    Og så længe man kører inden for EU, så er det ikke mere nødvendig at have rødt og grønt forsikringskort med. Det var hvad Topdanmark oplyste til mig her i foråret.

• #10   3. aug 2007 Planlægger en tur mandag/tirsdag til Hamburg. Har en potte på, der lyder fræk og godt - som en zx-9r nu skal lyde efter min mening. MEN - hvor går grænsen - er det harley´er med fri udblæsning de går efter eller også bare sportsudstødninger, som vi jo alle kører rundt med. Hvor stor er sandsynligheden for at jeg bliver stoppet på motorvejen og de har en db-måler med? "Stor bøde" - hvor stor er den?

• #11   4. aug 2007 Der er nok ikke så stor risiko på vejen til Hamborg. Det er meget værre i områder hvor der køres meget mc, som f.eks i Harzen.
    Der var en udsendelse i tysk fjernsyn om støj og motorcykler. Her fortalte man, at udstødningen blev konfiskeret på stedet og man selv måtte sørge for at få motorcyklen transporteret hjem.
    Dette dog kun hvis man havde måleudstyr til at måle for meget støj. Ellers blev motorcyklen bedt om at følge med til nærmeste synsted for at få støjen målt.
    Der udstedes også en god bøde, hvis der er for meget støj. Jeg husker dog ikke størrelsen.

Kommentér på:
kørsel i tyskland hvad skal man have m

Annonce