Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Regler om kørsel i Tyskland
  • #1   15. jul 2012 Forsikringskort, grønt er vist påkrævet. Rødt er godt at have med hvis man har kasko. Reg attest til maskinen, jeg mener nok en kopi er nok. Det er jo træls at miste den originale.
    Dk skilt ved jeg ikke. Men sikkert. Gul vest til nødstop, eller er det kun Frankrig?

• #2   15. jul 2012 "Besvaret af Søren Nielsen den 31-07-2009
    I lighed med Danmark, er der mange regler i Tyskland. Vi kan som turister jo ikke kende dem alle, men jeg kan da af erfaring med Tysklandsture, fortælle:
    - at hastighederne er 50 km/t i byerne, 100 km/t på landevej og fri km/t på motorvej, men hvor der dog anbefales 130 km/t.
    - at man som motorcyklist ikke behøver miljømærker for at køre ind i visse byer
    - at man i tilfælde af andres uheld på motorvejen, trækker ud til begge sider af vejen, for derigennem at lave et "udrykningsspor" i midten af vejen
    - at man ikke helt kan sidestille vores "tilladte" motorcykelparkeringer på pladser/fortove/m.v. hvor der er plads, da tyskerne (kommunale p-vagter, politi m.v.) mere generelt skrider ind overfor sådanne parkeringer og at der findes skilte med mc parkeringer
    - at man altid blinker ind og ud ved overhalinger
    - at man medbringer original registreringsattest
    - at tyskerne generelt er hensynsfulde bilister og man derved bør følge trop og udvise samme hensynsfuldhed og
    - at tysk politi ikke er perifide, fordi de håndhæver nogle regler og derved blot passer deres arbejde!

Det var lige et par hurtige erfaringer og så må I ellers have en god tur.

Bedste BMW hilsner Søren. "

http://www.bmwmcklub.dk/forum/showmessage.asp?mid=415&forumid=4&page=5

http://www.fdm.dk/europa

• #3   15. jul 2012 tak for besvarelsen!

• #4   15. jul 2012 Der SKAL kunmedbringes registreringsattest - original eller officiel kopi! Det samme er tilfældet med koblingsattest, hvis du anvender sidevogn eller trailer.

Officielt skal kørejernet også have et nationalitetskendemærke - har du en af de nye EU-plader, er DK integreret i denne.

Forsikringskortene - grønt og rødt er meget rare at have, hvis man får brug for noget.

• #5   15. jul 2012 Den nye lov fra nytår skal måske lige med også.

På Autobahn er der fri hastighed med mnidre der er begrænsninger ved skiltning.

Fra nytår indførte man anbefalet hastighed på 130 km/T. på disse strækninger. I praksis betyder det at man bare kan køre så hurtigt man vil, men hvis man bliver indblandet i et uheld og kører mere end de anbefalede 130 så får man pr. automatik 50% af skylden uanset hvis skyld det ellers er.

• #6   15. jul 2012 Forsikringsbevis er IKKE noget der kun er rart at have med. Bliver du indblandet i et færdselsuheld (med eller uden egen skyld) kan jeg garantere dig 100 % at du ikke får lov at røre dig én meter fra stedet før du har dokumenteret at dit køretøj er ansvarsforsikret. Desuden skal du medbringe en gul vest, som skal monteres hvis du får et stop på autobahnen og render rundt i nødsporet. Har du en sportsudstødning så husk at tage den tilhørende db-killer med. Ellers kan din ferie også få en hurtig afslutning.

• #7   15. jul 2012 Mht udstødning, kan du vist glemme alt om db killer hvis den ikke er E mærket.. Så selvom du har db killer i, OG den ikke larmer for meget, ja er potten ikke E mærket, får du kørselsforbud... Det har jeg fået at vide... Men har ikke selv oplevet det....
    Skal selv til Tyskland i næste uge på MC, så har sat mine org. potter på.. Just in case...

Men tror der er mange historier ang. kørsel i tyskland.. Hvad der er sandt,. tjae.. godt spørgsmål... Men tror man kommer langt med sund fornuft, og hvis man lige tænker over det er tyskere vi har med at gøre..

Men den med DK skilt?? Har ikke noget på min nr.plade, så skal jeg ha noget på eller??

• #8   15. jul 2012 Alt det og en lille ting mere..........skrue op for din opmærksomhed på motorvejen.......at køre 180 hvor man må, synes man er fandme hurtigt men en bil der kører 260 kommer hurtigtere.......og de har ikke lyset tændt medmindre det mørkt, så de er ikke altid til at se med første kig! God tur.

• #9   15. jul 2012 Du skal bare have db-killer i potten og så er det lige meget hvor meget den larmer. og hvis du ikke har det så får du 25 euro i bøde. Det erfarede jeg i Harzen sidste uge smiley

• #10   15. jul 2012 Mr.Jensen

Forsikringsbevis er IKKE noget must!!! Man kan klare sig i alle EU lande uden. Jeg ville så ikke selv drømme om at tage afsted uden, du kan jo downkoade det og udfylde den med diverse regulære numre. Det eneste virkelig relevante på det kort er døgntelefonnummeret på SOS.international og så et eventuelt policenummer.

• #11   15. jul 2012 Martin C:

Kørelus skal benyttes af biler i Tyskerland nu. At de så ikke alle har vænnet sig til det er en anden sag.

• #12   16. jul 2012 En lille tilføjelse.
    Det er et krav på mc'ere at køre med ventilhætter i metal med en O-ring i.
    Pga. hastigheden kan ventilen åbne sig og føre til ulykker.
    Reglen er opstået efter en række uforklarlige uheld ved afkørsler og fletninger hvor mc'ere på flade dæk har mistet kontrollen, da de kom under den hastighed hvor centrifugalkraften holdte op med at holde dækkets normale form.

Reglen med dB killer er korrekt. "Die grünen" må ikke kunne stikke en genstand dybere i udstødningen end xx cm. Jeg mener det er 40 el. 50 cm men hæng mig ikke op på det.

MHT. fart.
    Uanset hvor hurtigt DU kører, så er der ALTID en der er hurtigere.
    Jeg har selv i en ældre M5 med 230-240 stykker blevet blæst af vejen af en R1 og en Audi RS6.

• #13   16. jul 2012 Knud,
    Det vidste jeg ikke...............men er lige kørte igennem tyskland...........og jeg tror heller ikke de ved det smiley

• #14   16. jul 2012 Der er ikke krav om kørelys på biler i Tyskland. Kun motorcykler.
    For dem som kan tysk, er her et klip fra ADAC fra den 13.juli 2012:

Die Lichtpflicht am Tag gilt in 20 europäischen Ländern, in drei weiteren Ländern muss in Wintermonaten das Licht angeschaltet sein. In Italien müssen Autofahrer auf allen Autobahnen und außerorts mit Licht fahren. Ansonsten droht ein Bußgeld von mindestens 39 Euro. Noch teurer kann es in Norwegen werden: hier werden rund 190 Euro fällig. „Licht an“ heißt es auch in Bosnien und Herzegowina, Dänemark, Estland, Finnland, Island, Litauen, Lettland, Mazedonien, Montenegro, Norwegen, Polen, Rumänien, Russland, Schweden, Serbien, Slowenien, der Slowakei, Ungarn und Tschechien. In Deutschland, Frankreich und der Schweiz gibt es keine Lichtpflicht, aber die Empfehlung, auch am Tag mit Licht zu fahren.

Altså så anbefaler man kun at køre med lys i Tyskland.

• #15   16. jul 2012 Matthias:

Jeg skal ikke afvise, at det blot er en anbefaling.

Faktum est, at jeg to gange siden nytår har haft tyskere i min bil i Tyskerland, der mindede mig om at jeg skulle huske kørelys! I begge tilfælde spurgte jeg dem direkte om man nu skal anvende kørelys om dagen i Tyskland, hvortil de begge svarede "Ja"

Tidligere var alle tunneller også markerede med et skilt "Licht" når man kørte ned i dem og så en overstreger udgave af samme, når man kørte ud igen. De skilte er væk nu!

• #16   16. jul 2012 Jeg stoler mere på ADAC og FDM:
    Lygteføring

Nærlyset skal være tændt efter mørkets frembrud samt i tåge, stærk regn eller snefald. Man må ikke køre med positionslys alene. Motorcykler skal køre med nærlyset tændt døgnet rundt. Dansk registrerede motorkøretøjer må køre med nærlyset tændt i dagtimerne, og det anbefales, at man gør det.

end hvad dine tyskere sagde i din bil. smiley

• #17   16. jul 2012 Jamen det skal du da også. Selv om det åbenbart er empfohlen, så synes jeg da bare, at du skak pille sikringen ud og køre med slukkede lamper:-)

• #18   16. jul 2012 Knud du skrev:
    Kørelys skal benyttes af biler i Tyskerland nu. At de så ikke alle har vænnet sig til det er en anden sag.
    Jeg synes ikke du skal være så skråsikker, når du ikke har noget at have det i.
    Jeg opfordrer ikke til at køre uden kørelys.

• #19   16. jul 2012 Matthias:

Prøv nu lige at læse hele tråden - hele tråden. Jeg fremfører ganske vist en påstand, men den var følge af en belæring!, Af lokale!

Derefter opdages det, at det er en anbefaling, og så medgiver jeg, at det sagtens kan være tilfældet.

Derpå siger jeg i sidste indlæg, at det må står enhver frit for at følge den " regel" han nu må tro på.

Det er i min bog en helt almindelig klassisk diskussionsform. Nu kommer du så og læser diskussionen som fanden læser biblen - tal så lige om fejlagtig skråsikkerhed en gang til.

Hvis det ser ud som om du har pisset mig af, så ser du helt rigtig!

• #20   16. jul 2012 Ja, ja. Kan man ikke få ret, så kan man da altid blive sur. smiley

• #21   16. jul 2012 Du læser stadigvæk kun det du vil se, og selv om jeg er en tolerant person, så bliver jeg muggen når jeg ser direkte provokatorisk stupiditet - det er IKKE et spørgsmål om at få ret!

• #22   17. jul 2012 Nu må du altså stoppe.
    Det er dig der ikke kan læse. Ikke engang det du selv skriver.
    1. Du påstår der skal køres med lys.
    2. Jeg skriver der ikke er pligt til at køre med lys.
    3. Nu påstår du, at to tyskere har fortalt dig at man skal køre med lys.?
    4.Jeg fortæller endnu en gang der ikke er pligt til lys.
    5. Nu anbefaler du mig at pille sikringen ud??? Hvad her det med sagen at gøre??
    6. Nu bliver jeg beskyldt for at læse indlæggene som fanden læser bibelen.

Hvis der er nogen der er stupide her, så er det da godt nok dig.

Du er ikke værd at bruge mere tid på.
    Slut herfra.

• #23   17. jul 2012 @Matthias: Nu må du fandme snart lære det smiley Når oraklet fra Ølstykke udtaler sig, så er det sådan det er, og ikke noget som helst andet. Hvis han siger jorden er flad, så er den altså flad uanset hvad Pythagoras eller andre kloge hoveder påstår.

Kommentér på:
Regler om kørsel i Tyskland

Annonce