2.119 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

kørsel i tyskland kørsel i tyskland

hej alle sammen
jeg planlægger at køre på sommer ferie i tyskland i år og tænkte om der var noget specielt at være opmærksom på .
mener at have hørt at det er et lov krav at køre med gul vest ...
min sv har bulder potter.(yoshimura ) uden db killer .. er det lovligt i tyskland

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kørsel i tyskland
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.712
    #1   4. mar 2009 Smid dine DB killere i. Bliver du stoppet med den larm, går de helt amok...

Du skal ikke køre med refleks vest, men SKAL SKAL SKAL SKAL medbringe den i tilfælde af at der sker uheld.

• #2   4. mar 2009 mit problem er jeg vist er blevet taget ved næsen da jeg købte cyklen sidste år ....jeg fil ikke db killers med da forhandleren sagde de ikke fantes til den model udstødning jeg valgte...den påstand holder han stadig fast i

• #4   4. mar 2009 Jeg har kørt igenem tyskland 30 40 gange og aldrig haft problemer med støj og tro mig bussen lukkede støj ud men tilgengæld blev jeg stoppet for et par å siden hvor de brokkede sig over de dæk jeg havde på busaen at de ikke var godkent til over 300km/t (det var pilot power 2ct) er aldrig blevet spurgt om jeg havde vest med

• #5   4. mar 2009 Der er ingen krav om gul vest i Tyskland. Heller ikke for alm. bilister.

• #6   4. mar 2009 Du kan selv lave dbkiller hvis du er lidt kreativ med fingerne smiley

• #7   4. mar 2009 Loven ang. udstødninger har været den samme i mange mange år, men af en eller anden grund er folk pludselig gået helt amok omkring hvad der sker hvis man larmer dernede.

Vi har selv kørt et par stykker i tyskland, flere tusinde km, og set masser af politi, men de har ALDRIG kommenteret lyden.

Så tror bare det er et rygte at de er blevet super strikse. De må ikke mere nu end de altid har måtte.

• #8   4. mar 2009 en af grundene til jeg spørger er mit valg af cykel...en sv 1000 med åbne potter larmer altså en del men jeg tror jeg tager chancen og ser hvad der polizai siger til musikken

• #9   4. mar 2009 Sidst var vi 2 x VFR750, 2 x VFR800 og en CBR900RR og CBR1000F alle med åbne potter, og de larmer altså også lidt.

• #10   4. mar 2009 Jeg har personligt en DB killer med i oppakningen hvis man skulle blive stoppet der nede, men har ikke nogen erfaringer med det. Vest har jeg ikke med og skal heller ikke have nogen....

Et råd jeg dog vil give dig ved kørsel på Autobahn.... Når der er 3 baner så træk ud i 3 spor når du overhaler flere lastbiler, for de trækker altså bare ud.... og husk så, at med 180 er du sekundær bilist i yderbanen... altså der er mange der kører stærkere end det...

ohhhh yeaaahhh btw.... Det er fuldt lovligt og accepteret af medbilisterne (med mindre de har DK plade på) at køre langsomt op gennem rækkerne når der er kø (stau)

God tur!

• #12   4. mar 2009 Christian P, hvis du mener det er lovpligtigt med gul vest, så bevis det venligst.

• #14   5. mar 2009 Fint. Men Tyskland står så ganske rigtigt ikke på listen.
    Og der er mindst en fejl mere på listen: Kravet om vest gælder kun for nordmænd i Norge.
    Men vi er helt enige om, at det er godt at medbringe en vest.

Kommentér på:
kørsel i tyskland

Annonce