{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.659 visninger | Oprettet:

Hvorfor hilse på andre MC'er? {{forumTopicSubject}}

Ja provo overskrift, men håber på en dialog der måske kan ændre lidt på den negative prægede dialog der tit opstår her inde.

Helt ærligt MCG!!! Jeg syntes at man gang på gang oplever spørgsmål fra folk, som måske ikke lige har 10 år på ryggen af en kværn og som lynhurtigt bliver besvaret med muderkastning og kævl og bawl fra genier der syntes dit og dat... Og for slet ikke at snakke om alle de formaninger fra bedrevidende forsigtigpetere og selvbestaltede polisemænd!

Er vi ikke fælles om lysten og glæden ved at køre kværn? Hvis en nybegynder gerne vil vide noget, som for andre er selvsagt, så svar da ordenligt i stedet for at lukke lort ud! Nej du er ikke klogere og bedre fordi du kan nedgøre en anden mands spørgsmål! Ja du viser dig som en sand MC'ist og "broder" ved at svare ordentligt og sagligt og bidrage med din viden til en der prøver at blive lige så god som dig....

Ja undskyld hvis jeg brokker mig lidt meget for tiden men FFS!!!!! Tag jer dog sammen og bidrag på en positiv måde eller STFU!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor hilse på andre MC'er?
  • #1   2. aug 2007 nul sex?

• #2   2. aug 2007 Right On!!!

Hvad betyder STFU, er ikke så meget inde i det der net slang...

• #3   2. aug 2007 FFS = For fuck sake

STFU = Shut the fuck up

FOAD = Fuck of and die

der er så mange lorte forkortelser smiley

• #4   2. aug 2007 JGS = Jenne gur sager smiley hehe

dejligt jysk

• #5   2. aug 2007 HaHahahah Jesper.... smiley

• #6   2. aug 2007 Men Ja. Jeg vil så lige pudse min sorte glorie, og sige at jeg aldrig kunne finde på at svine en til, pga et spørgsmål, så hellere ikke spilde min tid og køre noget mc smiley

• #7   2. aug 2007 Ja man kan kigge i en manual, ja man kan google, men andre kan nu også drage nytte af et godt tip. Alle jer der har været her i en rum tid ved jo godt hvem i tager råd fra! Hvem der har den tekniske kunne og forståelse.... Og tit er der emner omkring en teknisk ting, der ikke er beskrevet i en manual... Sidst vil jeg sige tak til Nicolaj og Kim L for at bevise at denne post er beretiget smiley

• #8   2. aug 2007 Nogle gange kan man jo godt undre sig over at der kommer en lang sviner til en der stiller et spørgsmål....
    Måske var det nemmere.
    1. komme med en kort ordentlig forklaring.
    2. Bare lukke røven, og springe videre til den næste tråd.

• #9   2. aug 2007 ENIG....hvis man synes spørgsmålet er for basalt til ens abnorme hjernekapacitet, SÅ UNDLAD AT SVARE smiley

Hvis man er helt grøn der faktsik mange ting man skal ind i som en med 20 års erfaring måske har svært ved at forholde sig til.....F.eks....HVAD GØR JEG HVIS BEZINLAMPEN LYSER....sry...:)

• #10   2. aug 2007 Mr. triple * : Enig!!

• #11   2. aug 2007 Det er rigtigt, sys man skal holde et pænt sprog og give svar på spørgsmålet istedet for alt muligt andet, ellers kan man jo bare lade det være og klikke videre... En anden ting er så at hvis der kommer et spørgsmål der er formuleret på 2 linjer, uden rigtig info eller noget, så kan jeg godt selv finde på at skrive "søg i forum, ved der ligger svar" eller sådan noget, og det er ikke ment på en nedgørende måde overhovedet!

• #13   2. aug 2007 H.S.E.H.E.

(Holly Shit, Er Helt Enig)

*GGG*

• #15   2. aug 2007 Nu generaliserer vi jo heller ikke :-)))

• #16   2. aug 2007 Anders er til dels enig... Der er masser af fine svar.... Men her på det sidste har jeg sku set nogle rigtig lorte svar og det pisser mig af..... Jeg har flere m8's som ikke gider at oprette i dette forum... Jeg har da fortalt dem hvor fedt det er og hvor mange gode svar man kan få (har selv fået rigtig mange gode svar på spørgsmål jeg har haft).. Men klart at folk ikke gider hvis man får lamme svar og formaninger om at man ikke må dit og dat fordi man ikke er gammel nok, høj nok, tung not eller whatever! Det eneste jeg egentlig vil frem til er, at har man ikke noget positivt at bidrage med, så bør man ikke bidrage! Der er 1000 vis af indlæg jeg ikke svarer på eller bidrager til... enten fordi de ikke interesserer mig eller fordi jeg ikke føler jeg kan bidrage med noget fornuftigt.

Som min gamle mormor altid siger, Hvis du ikke har noget pænt at sige til andre bør du tie (Ja sådan snakker man når man er 91 *GG* smiley

• #18   2. aug 2007 Kim L, hvis du syntes svaret er for basalt og at det kan findes ved en simpel google, så spring det da over i stedet for at svine folk... Hvis du stod og sparkede dæk på Linien og en kom over og spurgte dig om hvordan du holdt din bike så flot, ville du så også svare ham; "Du kan sku da bare google bikevask din nar"??? Det håber jeg ikke... Men den indstilling du viser her er det samme i min bog!!!!!!

• #20   2. aug 2007 Peter: Troede lige du havde set mine bryster smiley *GG*

Men helt ærligt Peter.... Jeg har da læst mange af dine relativt fornuftige indlæg tidligere og du kan da ikke mene at det er ok at folk sviner folk, bare fordi de syntes svaret er åbenlyst eller kan googles? Jeg syntes netop at man får mange nuancer med når der kommer flere kvalificerede svar på et spørgsmål.... Noget man sjældent finder ved at google og eller læse en lam manual....

Og et ordsprog jeg ved der passer: "Der findes kun dumme svar"!!!!!

• #21   2. aug 2007 Jeg støtter dig op Mr. Triple.....Det er det samme når en nybegynder spørger hvilke cykel han skal købe....ja han kan søge under forummet, men måske ville han også gerne høre hvad der passede til HAM, og ikke peter fra lyngby eller ligende.....Hvis man skal ud at bruge 40-50 K vil man nok gerne liiige høre nogle kommentarer fra folk så har erfaring med det

• #22   2. aug 2007 sorry ved ikke lige hvad tækst og overskrift har med hindanden at gøre.... men jeg er meget enig med dig i at der en gang imellem er nogle sure røvhulder der giver et åndsvagt svar som man ikke kan bruge til noget som helst.. men nu skal man heller ikke misforstå det jeg skriver.. jeg er selv en nupe..
    det med at hilse på hinanden.. jeg gør det for at være venlig... og vis folk ikke hilser igen.. så er det deres problem.. jeg har det rigtig godt ved at køre MC.. det har været min drøm siden jeg var meget lille..
    men ellers rigtig gdot emne..

• #23   2. aug 2007 ---> Mr. Triple *
    Hvad hedder din bog? smiley Dooh.... hehe

• #25   2. aug 2007 Tekst og overskrift har ikke så meget med hinanden at gøre... håbede bare at få mange læsere og feedbacks på emnet.... og så alligevel.... hvis vi ikke kan snakke ordentligt til hinanden her inde, hvorfor så hilse på gaden... Det var nok tanken i min rødvinsrus smiley

Min bog hedder MC for Dummies *GG* skrevet af en Dummie for Dummies.... og ja den er gratis!!! *GG*

• #26   2. aug 2007 Camilla tak for dit indlæg! Du beviser netop min point... Hvor er det da skammeligt, at nogen ligefrem bliver skræmt fra at stille et spørgsmål i frygt for at få et sviner svar.... Hvis nogen syntes at et spørgsmål er for lamt eller for let til at man gider at svare, så lad da være... Det er da så trættende at se ligegyldige svar fra bedrevidende folk, som jo ikke bidrager med andet end negativitet og dårligt omdømme for et ellers godt forum.

• #28   2. aug 2007 Kim L [8200] : Har i mine øjne ikke en skid at gøre med at være hellig, men som nogle af de andre er inde på : Hvis man synes et spørgsmål er dumt, så lad være med at svare. Ka' ikke rigtig se hvad man får ud af at svine andre til.
    Synes også det er i orden at henvise til søgefunktionen, men man kan da godt gøre det på en pæn måde.

• #30   2. aug 2007 ---> "The way to, DOH" skal ind og se SImpsons i morgen, er gået fuldstændig i selvsving. hehe.
    Mr. Triple, du har fat i noget, de sidste par måneder har jeg kun læst hvad der er sket i nogle gruppe fora fordi jeg fik nok af den tone der blev brugt.

• #31   2. aug 2007 Det renome som du ønsker er måske ikke det jeg ønsker Anders J? Hvis folk vil have en R1 så lad dem da købe en R1... fortæl dem den er vild (Det ved de nok i forvejen).....

Jeg må prøve en sammenligning... Hvis der var et forum for Ultimate Fighting... Så kommer der en ung fyr med et kønt ansigt og skriver på dette forum.. "Jeg vil gerne figthe"... Skulle svarene til ham så være... Så får du jo prygl, dit fjæs bliver tævet til pulp og du skal ud og investere i nye tænder" Det ved han sku da godt.... Lad nu folk drømme dem der vil komme galt kommer jo alligevel galt... De er da fuldstændigt ligeglade med gamle mænds formaninger på et Motorcykel forum... Fortæl dem at der er andre muligheder, at man kan køre bane osv.... men alt det der med "du for ung, du for lille bla bla"...... Ja gu er det farligt, men er det ikke en af de ting der gør at vi kører? Gad vide om Rossi fik det at vide da han startede med at køre kværn???

• #34   2. aug 2007 mmmmm Donuts

• #35   2. aug 2007 Anders J: Er sådan set enig med dig. Når der nogen gange er en "dreng" der lige har parkeret scooteren og begynder at spille smart, synes jeg egentlig det er i orden med lidt verbale øretæver smiley
    Men synes generelt men kan fornemme om det er en der mener sit spørgsmål(også selv det kan virke som et "dumt" spørgsmål), eller det er en smartass.

• #36   2. aug 2007 OK... Så kan jeg lige læse på min egen txt at jeg har fået et par glas rødvin for meget... (det jo ferie smiley *GG*

• #37   2. aug 2007 Peter fra Vejle mr R1.. Har da lige et andet ordsprog til dig smiley "Man skal ikke kaste med sten når man selv bor i et glashus".... og så vil jeg lige sige, at det er dejligt at se dig aktivt på forum igen.... syntes der har været meget stille fra din side i lang tid????

• #38   2. aug 2007 Det er vel et galleri og FORUM, så...
    At der kommer spørgsmål igen og igen om det samme, eller som vi andre opfatter som "lame", er vel ligegyldigt, da man jo ikke behøver at svare. Der er sikkert andre der er villig til at svare.
    Hvis du mener du kan bidrage med noget konstruktivt så gør det, ellers er min personlige holdning at knytte kæften, eller holde fingerne fra tasterne.

• #40   2. aug 2007 jeg er helt enig med Camilla. Jeg har endnu ikke en motorcykel som jeg kan køre på til hverdag, nå ja jeg er først lige begyndt at tage kortet, så der skal nok først handles ind her til vinter. Men en ting er HELT sikkert, jeg skal i hvertfald ikke spørge om råd til hvilken mc jeg skal købe herinde... standard svar "søg på forum" og så kan jeg læse om en masse indlæg som ikke rigtig passer på mig (har prøvet at søge på det smiley Har indtryk af at hvis man ikke i forvejen har en mc, så er den "rigtige" hjælp begrænset. Hvis det forsætter med det så ender det med at skræmme nye brugere væk...

Jeg spiller www.hattrick,org og der har de lige bestemt at hvis nogen svare på et spørgsmål med et svar ala "justfuckinggoogleit" vil få en bøde.

ellers henviser jeg til www.emmagad.dk

• #42   2. aug 2007 Peter R jeg syntes såmænd også at tonen generelt er god, men faldt lige over et par indlæg som pissede mig lidt af, så måtte lige af med galden... Du ved jo også godt at min harme ikke er rettet mod dine saglige og gode indlæg! Jeg har intet imod at vi er uenige og at diskutionen omkring et emne ryger op i højeste gear! Det jeg syntes er synd er at folk bliver nedgjort og bare kan kigge i manualen eller google lortet for et svar... Hvis folk ikke gider svarer, så lad være.... der er så mange irelevante svar som nedgør folk og det syntes jeg er destruktivt og nedgørende for et ellers super forum... *S*

• #44   2. aug 2007 Peter (Vejle)

Tror bare han er sur over du ikke har flere billeder af din meget kønne kone på din "profil".. ;o)

• #47   2. aug 2007 Peter Vejle... Nøøøø det syntes jeg ikke... ville bare komme med et ordsprog der passer og som mange her inde kunne lære en del af.... *GG*

• #50   2. aug 2007 Kvinder på bagsædet??? ej mand!!! Så kan man jo ikke køre ordentligt frisk... Jeg har sagt til min kæreste at hvis hun vil mere ud og køre må hun tage kørekort *GG* Og nej nicolaj det har ikke noget med sex at gøre smiley (Men det har så heller ikke noget med sagen at gøre... *GG*)

• #52   2. aug 2007 Peter R du er en klog mand!

• #53   2. aug 2007 Altså, der kan vel ryge en finkke af panden for os alle, det må man så tage for det, det er. Men - det er meget let at være bedrevidende og skrive "søg forum" til en nytilkommen, og det er grundløst. Den nytilkomne har ikke en chance for at vide, hvad der er at gå efter, og spørger derfor efter hjælp.

I den sammenhæng er jeg enig med Mr. Triple smiley

• #54   2. aug 2007 Kristoffer H... Nu prøver du at få mig op i stolen og svare svinsk... *GG* Den går ikke, så mit svar til dine latterlige infantile indlæg er dette (ja du har lavet flere latterlige indlæg):

• #57   2. aug 2007 Knud fra Vestegnen.... Ikke lige den kant jeg havde forventet backup fra *GG* Men ved så også hvilken del af mit indlæg du ikke er enig i.... og det er også fair nok... Du er altid saglig faglig i dine indlæg... Vi er ikke altid enige og det er også cool nok.. *SS* Du kan se mig gennem røgen!!! smiley

• #58   2. aug 2007 Anders J "her med" er i et ord! "hermed"... *GG* smiley offtopick, men kunne sku ikke lade være ;P

• #62   2. aug 2007 Kwak.... .som altid er jeg enig.... Det jeg ligger op til er bare at folk respekterer andre folks "uvidenhed" og at folk ikke har så travlt med at lege politimand over for andre. Hvis man føler at et spørgsmål er for latterligt, så spring det da over og brug krudtet på det man finder relevant... Der er nogle stykker her inde der gang på gang troligt svarer nøgternt og sagligt på de "letteste" spørgsmål og jeg tager hatten af for dem, men dem der nedgør "nybegynderen" med at han bare kan søge svaret i sin manual eler google svaret, ja de kunne sku ligesågodt have holdt sin kæft! Dette forum er til for at udveksle meninger, erfaringer og holdinger og det her er min holding.. Jeg er glad for alle de indlæg der er kommet, det viser at folk har en mening om emnet og det er fedt syntes jeg!

• #63   2. aug 2007 I tager hele tiden for givet at brugere/begyndere ved hvad de skal skrive i en søgemaskine for at få svar det svar de søger. Det er imidlertid ikke nødvendigvis sådan hvilket jeg ofte oplever som lærer!

Og hvad skal vi med forummet hvis der ikke må stilles begynderspørgsmål eller hvis der er en nedre grænse fagligheden hvilket umuligt kan holde vand hvis vi går den efter i sømmene. F.eks er hele dæk diskutionen ved at blive flyttet som følge at compounddæk.

Tonen holdes bedst ved at undgå personlige angreb, formaninger kan jeg nu ikke se noget galt i. Man kunne jo ligesågodt kalde det omsorg.

Og når der dukker en lystig ungersvend op med R1 drømme er jeg helt rolig. Forsikringsselskabet tager livet af drømmen for os og han køler jo nok af når han får prøvet rykket i en 80HK.

• #64   2. aug 2007 Kristoffer H: Man kunne jo håbe smiley

• #65   2. aug 2007 Fair nok Kwak

• #66   2. aug 2007 Kristoffer H: Foedi du ikke hilser på "kællinger", er det fordi du ikke kan følge med..?? Du lyder da seriøst til at have et MEGET lavt selvværd.. bare rolig, hvis jeg møder dig på vejen, så har jeg intet imod at hilse pænt på dig, vende rundt og give dig baghjul..bare lige for at vise, at det ikke er ALLE kvinder der er fede eller hjemme ved kødgryderne ;O)

• #67   2. aug 2007 Kristoffer H: Overvej lige din tone.. kan høre, at du ikke kommer i mc-kredse, for så burde du også vide, at man ikke kalder kvinder for kællinger, men hey.. good luck!!

• #68   3. aug 2007 Øøøøøv! Hvorfor slettes indlæggende af Kenneth H?
    Nu har brugt 10 minutter på at læse hele tråden og finde hoved og hale i den, for at til sidst at finde ud af at ham der har lavet "de slemme indlæg" er slettet og også hans indlæg....
    Nitte...
    Måske jeg bare skulle Google det...

• #69   3. aug 2007 Hvor er det dejligt at se folk hjælper hinanden *GG* smiley

• #70   3. aug 2007 Kim L: Du er simpelthen så flink! :o)

• #71   3. aug 2007 ...og rar, ja

• #72   3. aug 2007 OPg din mc er bare den flotteste >;o)

• #74   3. aug 2007 Kunne ikke have sagt det bedre selv .

Der er ingen som tvinger nogen til at skrive eller bruge tid på at læse, så syntes man spørgsmålet er åndsvagt, hvem er det så lige som der er åndsvag at bruge tid på at give et latterligt svar tilbage som intet har med emnet at gøre.

Kommentér på:
Hvorfor hilse på andre MC'er?

Annonce