4.638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hvilken mc til 2m høj nybegynder? Hvilken mc til 2m høj nybegynder?

Hej alle.

Jeg har kigget lidt rundt på diverse fora - dette inkluderet - og læst lidt om cykler til høje mennesker.

Mange af trådene er gamle, så prøver lige at kaste spørgsmålet op til ny diskussion.

Lidt info - jeg er i en moden alder ved at tage mc kortet, og skal jo selvfølgelig have investeret i en cykel på et tidspunkt.
Problemet er, jeg er 2m høj, og det giver sgu lidt problemer med mange cykler.

Jeg har afskrevet sportscyklerne - jeg vil blive filtret ind i mine egne ben på sådan en. Derudover ville det jo god underholdning for andre at se mig komme kørende på noget der ville ligne en pitbike under min koloenorme krop ??
Jeg søger en touring cykel - gerne over i den sportsagtige ende af skalaen.

Kan godt lide motorcykler med fuldkåbe.

Jeg vil ikke kaste en masse penge efter den første maskine jeg skal have, da jeg også prioriterer mc tøj af en vis kvalitet højt. Og det er ikke helt gratis ??
Jeg tænker 15-25000 ca

Kom med jeres erfaringer - og forslag ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af vandhane i køkkenvask 800 kr.
  • VVS udskiftning af vandhane der drypper 1.600 kr.
  • Fugning af fodlister ca 30 kvm. 400 kr.
  • Toilet skyller ikke ud. 1.999 kr.
  • Opsætning af dampspærre og gipsplader 1.500 kr.
  • Opgravning af rødder 6.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken mc til 2m høj nybegynder?
  • Jesper K
    Jesper K Tilmeldt:
    maj 2015

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 83
    #1   30. apr 2019 Jeg har en xj 900 f som min første cykel, og er ca 186 høj. Det er en ret stor sports touring (mest touring) cykel. Eller måske den nyere diversion model er noget. Jeg er super tilfreds med min. Den er da vær at overveje.

• #2   30. apr 2019 Sådan een her?

Spøg til side, jeg kan godt se dit problem. Men det bedste råd er nok stadig at prøve at sidde på forskellige mc'er, for vi er jo alle bygget forskelligt. 2m kan jo være med lange ben eller lang overkrop eller bare 10% længere over det hele smiley

Hvordan var din skolecykel? Det er normalt ret almindelige street bikes, var de ok at køre på?

Jeg er selv 184 med 33 i skridtlængde men meget lange arme... jeg kan næsten klø mig selv på knæene uden at bukke mig. Det voldte mig en del problemer på min lille italienske moto guzzi, men efter jeg fik tilbageflyttersæt og et passende styr føles det helt rart.... og ser ikke overdrevent ånssvagt ud synes jeg. Men min nyerhvervede Ducati Monster er stadig mere komfortabel, og faktisk vil jeg tro den sagtens kunne bære en højere person end mig, men igen bruger du str 38 i jeans skridtlængde kommer knæene nok i vejen for udsynet smiley

En anden mulighed er at lege lidt med denne side http://cycle-ergo.com/ - du kan faktisk taste dine egne mål ind og få en tilnærmet crasttest dummie i sadlen der ligner dig.

profilbillede
  • #3   1. maj 2019 En Honda VFR 750 vil være et godt valg. Lang i stellet og fodhvilere der sidder lavt, så der er plads til knæene. Dit budget vil nok kunne række til en RC36 - 1, fra 1990 til 1993. Utrolig pålidelig maskine med gode køreegenskaber.

• #4   1. maj 2019 Jeg ville se på en CBR1000F. En VFR føles desværrre (Jeg er kæmpe fan af cyklen) for lille til mig. Alternativt en anden stor sportstourer. I øvrigt kan du vist hverken få en VFR eller en Duc til under 20 tkr. Måske en GSX1100F..

• #5   1. maj 2019 Jeg er selv 1.98 og har kastet mig over en vfr 800 x. Før det har jeg prøvet mange af den type tourungsmaskiner. MC'er i den kategori du søger er jeg ikke helt på hjemmebane i. Hvorfor vil du ikke købe en ordentlig MC første gang?

Det bedste du kan gøre er, at tage ud og prøvekøre så mange MC'er som muligt.

I øvrigt er tøj fra Rukka rigtig lækkert når man er i den lange ende. Det er lavet i Finland hvor mennesker i gennemsnit er højere end i Sydeuropa. Prisen afspejler kvaliteten, synes jeg, og jeg vil ikke have andet.

• FastRider
    FastRider Tilmeldt:
    feb 2019

Følger: 1 MC-er: 1 Svar: 9
    #6   1. maj 2019 Jeg er 204cm høj, med lange ben og arme. Til dine ønsker ville jeg prøve en yamaha Fj1200/ kawasaki zzr1100. Sådan en har jeg haft. Dem var jeg glad for. Ellers en lidt dyere cykel med god komfort, er en suzuki Vstrom 1000ccm. Evt kunne du kigge på motard, såsom yamaha xt 660, eller husqearna tr650. Fede cykler med god plads. Jeg giver #5 helt ret i tøjet, prøv Rukka, det har jeg altid købt, da det altid sidder bedre..

• #7   1. maj 2019 Kom lige i tanke om en jeg kender, som kører BMW k100 og han kører hver dag, også om vinteren. Han er nemlig også høj og en k100 koster ikke ret meget + den er temmelig driftsikker.

• #8   1. maj 2019 Mandens budget er max 25 tkr. Så lad nu være med de sindssyge forslag

• #9   1. maj 2019 Fj1200 er et super godt bud i øvrigt

• #10   1. maj 2019 Gs500,det er det! Hvorfor? Jamen ganske simpelt,its a Suzuki smiley

• #11   1. maj 2019 RF 900 R den har en mere opret kørestilling, end de fleste andre sportstouring maskiner.
    Da du, uden at fornærme dig, qva din højde, formentlig vejer i omegnen af 100 kg, har Suzukien også rigelig med kræfter, til at få dig gennem sommerlandet.
    Held og lykke med dit valg af mc, hvad end det bliver.

• #12   1. maj 2019 Jeg ville også sige vfr eller cbr1000f smiley

• #13   1. maj 2019 CBR1000F er mit bud, de kan findes i ok stand for en 25-28.000 kr. En VFR RC36 skal enten have kørt jorden rundt 4 gange eller være i skidt stand for at den kommer helt derned. Der skal lige et par kroner mere på bordet. Ville dog hellere vælge en VFR fremfor CBR 1000 da den er lidt mere agil. Ellers er en Aprilia Mille også med god plads, eller en Kawazaki ZX9 B model.
    I den mindre klasse er også Suzuki Bandit eller Yamaha Fazer som også bør kunne gå, men man skal ud prøve da man kan være 2 meter på mange måder.

• #14   1. maj 2019 Jeg har kørt en gpz1000rx I mange år, det er også en god maskine smiley

• #15   1. maj 2019 VFR RC36 er nede i 20-25 nu

• #16   1. maj 2019 Kanon at læse alle de gode forslag og erfaringer.
    Det er klart man ikke kan få alverden til så relativt få penge, og hvis man får væsentlig bedre maskiner for 5-10000 mere, så venter jeg hellere og får noget skønnere maskine.

Jeg er 2m høj med laaaange ben.
    Bliv endelig ved med at komme med gode muligheder - så jeg forhåbentlig finder en fin maskine en dag

• #17   1. maj 2019 Joe, men jo flere “gode forslag” du får, jo mere rundforvirret bli’ r du. Sådag du nu ud og prøvesidde nogle af de nævnte modeller og da tag den derfra.
    smiley

• #18   1. maj 2019 Synes du skulle prøve at taste dine mål ind på http://cycle-ergo.com/ og så prøve at sammenligne de maskiner folk foreslår.

Det er naturligvis ikke 100% nøjagtig men med højde og skridtlængde vil du få en god fornemmelse af hvorledes kørestilling ændres fra model til model

• #19   2. maj 2019 BMW k100 8v kan du godt finde til under 20.000
    Jeg har en 16v, som er en del dyrere.. Men en solid tømmer ven som er godt over 2 meter og i den tunge vægt ende har også en K100 smiley
    Hvis du fjerner kåbe delene, går den fra morfar til hip (selvom de er rare på lange ture)

• #20   2. maj 2019 ja det kan hurtigt komme til ligne en byld i røvsen

profilbillede
  • #21   3. maj 2019 mit bedste råd til dig er, at få den samme som jeg nu har kørt på i 14 år uden problemer Aprilia Capo Nord ETV 1000, ved godt den koster mere, MEN jeg er selv 2 m og 100 meget +, og det er en fornøjelse hver eneste kilometer. Stod selv i samme overvejelser dengang, tænkte også, at nu køber jeg en lille billig cykel, og finder ud af om det er noget, men fandt også ud af, at køre rundt på noget der ikke passer aldrig vil få mig til at finde ud af hvad der føles rigtigt. Mit valg den gang var selvfølgelig dyrere, men indtil idag har den udover almindeligt vedligehold, kun kostet en benzinslange og en hane dertil, og den kører stadig sprødt.
    Held og lykke

Kommentér på:
Hvilken mc til 2m høj nybegynder?

Annonce