Hvilken MC? {{forumTopicSubject}}
Jeg er i min søgen efter MC og har nu indskrænket mig selv.
GSF400Bandit - årg 1993- 27300 km - 20.000 kr. lækker potte og flot motorcykel. Dækkene har stadig 5 mm, kæde lige skiftet og olie med. Vindkåbe til forlygte medfølger
GS500E - årg 1998 - 46000 km - 10.000 kr. Ingen gejl og lir. Affarvet, men ellers god stand. og ikke ridser eller buler. Den er også iorden.
Det er første motorcykel, så Bandit skal drosles til 48 hk. Nogle plusser og minusser? Jeg vil gerne kunne køre længere ture og også i byer og på landevej.
Tænker også på reperationer. Jeg kan selv det meste, og er gode venner med google og forums som regel. Men reservedele koster jo stadig.
nov 2008
Følgere: 9 MC-er: 7 Emner: 30 Svar: 274
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Af de to - klart GS500.
nov 2006
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 655
jan 2012
Følger: 85 Følgere: 18 MC-er: 12 Emner: 10 Svar: 24
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg havde slet ikke valgt nogen af dem når en SV650 er nede i ca samme pris som GS'eren, men den diskussion er slut.
jan 2012
Følger: 85 Følgere: 18 MC-er: 12 Emner: 10 Svar: 24
Men gsf er federe og vandkølet
jan 2012
Følger: 85 Følgere: 18 MC-er: 12 Emner: 10 Svar: 24
Jeg kan også bedst lide GSF. Den kan tales i 19000 er vi kommet frem til.
Så det er 9000 ekstra, og folk nævner at en GSF 400, kan være svær at sælge, og er generelt negative over for den.
Jeg kan dog ikke finde frem til om GSF400 er ligeså stærk motornæssigt, da jeg ikke finder særlig meget om den.
Hvorfor er den ene bedre end den anden?
jan 2012
Følger: 85 Følgere: 18 MC-er: 12 Emner: 10 Svar: 24
apr 2014
Følgere: 9 MC-er: 4 Emner: 38 Svar: 441
Jeg har der i mod snart rundet 80,000km på nakken af en GS og ja, den løber ikke væk med dig, men jeg syntes nu den trækker rigtig fint, når man tænker på at den kun har 47-52 HK og i det daglige har man jo ikke rigtig brug for at kunne køre over 200
Hvis man skal se økonomisk på det så er GS´en en forholdsvis billig cykel at holde kørende.
Hvis man passer den med olieservice osv, har man næsten en evighedsmaskine, det er klart at den kan gå i stykker som alt andet, men der er så mange af dem at man næsten altid kan finde delene brugte eller billig på E-Bay.
Hvis man gerne selv vil lave service og reparationer er den også en god maskine at starte med, da alt på den er simpel og nemt, selv for en der ikke er så erfaren.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 173
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
Motormæssigt så giver GS'eren mere mening. Ja det er flot at GSF'eren er vandkølet, har 16 ventiler, 4 cylindere osv osv. Den er noget mere high-tech end GS'eren, men det er jo også problemet. Hvorfor er det en god ting at presse flere hk ud af en mindre motor? Det betyder større belastning af delen = mindre slid.
Der er flere dele der kan gå i stykker. Det betyder også at den er mere kompliceret at rode med. Hvis man selv roder med det, så betyder det at det tager længere tid at lave. Hvis man lader en mekaniker gøre det, så betyder det at prisen bliver noget dyrere.
Alene vandkølingen i GSF'eren giver et ekstra trin at gå igennem. Og er vandkøling bedre? Naturligvis, men hvis luftkøling på en given motor er tilstrækkelig køling, så er vandkøling pointless.
Så er der alt det med billigere reservedele, som alle de andre har skrevet.
Så ja GSF'eren er mere funky og mere high-tech. Men udover at man kan lave en powerpoint præsentation og blære sig med de punkter, og så det fact at den muligvis kører bedre, så er der bare intet objektivt der taler for GSF'eren.
GS'eren rygtes som en bundsolid maskine. Måske ikke den mest interessante maskine, men nok en af de modeller som bliver en rigtig klassiker om 30 år, fordi den er en så solid maskine. GSF'eren er bare en børneversion af de store række 4 maskiner. Den vil nok gå i glemmebogen rimelig hurtigt ligesom så mange andre modeller.
Men som de andre siger, så er alt ovenstående fuldstændig ligegyldigt, hvis du prøvekører begge maskiner og du bare falder pladask for GSF'eren
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
det er gode maskiner der nævnes så du bliver ikke ked af nogen af dem.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Beslut dig for hvad du vil. og gå så i kødet på sælger
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Mange km? Jeg tror da ikke du skal regne med den 400 du har kig på rent faktisk kun har kørt 27000 km. Mon ikke der skal stå et 1-tal foran..?
27000 km 21 år er 1285 km om året i gennemsnit.
127000 på 21 år er 6047 km om året i gennemsnit - noget mere sansynligt.
Jeg gad ikke bruge tid på en 400 når du kan få en 600 for samme pris. Glem km-tallet og kig på standen.
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Hvilken MC?