2.533 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Vindstøj/turbulens på V Strom DL650XT (2017) Vindstøj/turbulens på V Strom DL650XT (2017)
Jeg kæmper med at få fjernet turbulens på min MC. Har både standard vindskærm og Givi Airflow. Har prøvet alle mulige indstillinger. Samt at vinkle dem frem og tilbage, ved hjælp af skiver. Men intet hjælper. Får hele tiden en temmelig kraftig buldren på hjelmen, der gør at synet sløres. De begynder allerede ved 80-90 km/T.
Rejser jeg mig op, forsvinder det, som forventet.
Hvad har i gjort for at komme turbulens til livs på jeres V Strom 650 fra 2017 og frem? Både færdige løsninger og “custom” løsninger.
Jeg er 180 høj.
0 synes godt om
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Da jeg troede jeg skulle have en v-strom igen.. smiley efter 3 prøve ture savnede jeg min gl. K4 v-strom der var mere letkørt og total vindstille bag skærmen..
Det undrede mig at luft sprækken under skærmen ikke er større..?
På den gl. Model er det netop den laminare luft strøm op ad indersiden af skærmen der gør at fartvinden bliver ‘skudt’ op over hovedhøjde..
40x40 cm vindskærm kunne derfor vind dække overkrop og hjelm op til en 140 km/t stykker som jeg husker det..
Da jeg var så umanerlig træt af min nye hondada’s vindskærm på 1kilometers Højde der var grim som en i h... og alligevel ikke kunne dække mig af for vinden har jeg købt den en v-strom 2004 vindskærm..!!
Problem solved..!!
Selvom der ikke er samme effektive luftkanal bag skærmen, men kun næsten.. er jeg kun helt vinddækket til omkring de 130 stykker.. men skærmen sidder også lidt lavere i forhold til v-strommen..
Prøv først om du kan få mere luft ind under din nuværende skærm og op langs med skærmens inderside..
Hvis ikke der kommer luft op langs indersiden... og der er lukket helt af.. vil det føles somom du kører tæt bag en stor lastbil med en masse turbolens..
Måske du kan bruge det til noget..?
Måske ikke..? smiley
God sommer...
https://www.motorcykelgalleri.dk/fotoalbum/stylingprojekter/15563-v_strom_vindskaerm_i_uberhoejde____
jul 2017
Følger: 22 Følgere: 75 MC-er: 2 Emner: 23 Svar: 122
Jeg købte nogle billige dimser på eBay som rykkede spejlene var 5 cm længere ud, det hjalp gevaldigt på problemet.
Det kan være det også kan være en løsning på din v-strom.
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
En anden tanke er at min GPS og holder måske skaber problemer. De sidder over instrumenteringen og bag vindskærmen. Måske kan vinden ikke passere bagsiden rent nok. Så det skal nok også lige prøves, samtidig med at jeg prøver at løfte vindskærmen lidt mere ud i bunden, så der er mere plads til at luften kan passere bagom.
Tak for tip. Modtager gerne flere.
okt 2017
Følger: 57 Følgere: 96 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 153
maj 2009
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 118 Svar: 787
Jeg havde den originale vindskærm på, hvor jeg så erstattede de to nederste bolte, med nogle længere, som jeg så gav nogle skiver, så bunden af skærmen kunne komme længere ud.
Det gav en del, at der nu kunne komme mere luft om på bagsiden af skærmen.
Prøvede så med min Givi Airflow. Det var rigtig godt! Der kan i forvejen passere mere luft om bag den lille skærm. Men den øgede mængde luft, gjorde virkelig underværker! Nu er 130 km/T intet problem. Og tænker hellere ikke at højere fart er et problem.
Virkelig lækkert når noget så irriterende, kan løses med så få midler.
Tak for jeres hjælp.
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 850
Så blev jeg "analytisk" og monterede en masse små tråde, på og rundt om vindspejlet, og fik en fyr til at tage nogle billeder fra en bil, mens han kørte ved siden af mig. Det viste sig så at fartvinden ganske rigtigt blev sendt op over hovedet, men fra siden af vindspejlet - og spejlene - opstod der ret store hvirvler, der sendte vinden direkte ind på siden af skuldre og hjelm. Vindspejlet er ganske enkelt for smalt. Så tapede jeg forlængere på siden af vindspejlet så det blev bredere, og det hjalp meget, specielt da jeg rundede den yderste del, men det så helt sygt ud.
Heldigvis bruger jeg høreapparat til daglig, men brugte det ikke når jeg kører MC - hvorfor gøre det værre? Det var en slem fejl, for nu bruger jeg også høreapparat når jeg kører MC - men jeg slukker bare for lyden
Jeg har også en gammel russisk motorcykel med sidevogn, og her er vindskærmen stor og grim - men den virker. Der er en sommermodel der er acceptabel, og en vintermodel der er stor som et telt. I krig har design og skønhed ingen betydning - det skal bare virke.
Jeg ved Yamaha lavede en del XJ900 politimotorcykler med en bedre kåbe (til det formål), men kåben til dem er uopdrivelig, og det er den meget bedre Pichler også. Jeg har en Pichler, men den hører til en meget flot XJ900 fra 1986 jeg har til salg.
Vindstøj/turbulens på V Strom DL650XT (2017)