488 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Tjekke service Tjekke service

Hejsa

Jeg skulle have lavet 30.000 km service på SVinet, og gerne inden uge 31, hvor jeg skal på ferie i det nordsjællandske.

Men det er svært i denne tid, at få en tid ved en mekker i løbet af en uge, men fik lov at stille den ved én, og de ville tage den, hvis der kom et afbud eller lign. Dog ville han ikke love den færdig før fredag, hvilket, vejret taget i betragtning, var OK. Jeg stillede den så hos dem i morges, inden jeg tog på arbejde.

Nu har de så ringet, lidt over 13, og sagt den var færdig.

Er der noget jeg skal tjekke? hvad kan man tjekke? Synes det lyder lidt hutigt, efter at jeg ingen tid havde, og derfor vil jeg gerne lige tjekke om de har lavet deres arbejde, eller om jeg bare kaster penge ud af vinduet.

Hvad må et sådan service koste?

Og hvad er egentlig obligatorisk, ved sådan et service? og som tidligere skrevet, hvordan tjekker jeg om det er blevet udført?

/Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.
  • Sætte spejl og hylde op 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjekke service
  • #1   24. jul 2007 tjek om olien ser ny ud, om der er nyt oliefilter på, om kabler osv er smurt, eller også lige bede om at se arbejdskortet eller speciseret regning så du kan se hvilke materialer der er brugt.

hilsen Esben

• #2   25. jul 2007 HAr selv lige fået lavet 18000 km service på sveren, det tog halvanden time og kostede 2200 inc skift af olien i koblingsbeholderen samt et nyt diodeblink.

Syntes det var en okay pris og stod ved mekanikeren under hele seancen, fint arbejde og intet blev glemt.

Jannik ansat hos Bikx i næstved stod for det praktiske arbejde, kan anbefales

• #3   25. jul 2007 3 liter olie
    oliefilter
    miljøafgift
    Ny O-ring til olieprop
    2,5 timers arbejdsløn.

Det kostede i alt 1537,-

Så det lyder da OK billigt.

Kan bare ikke forstå at han ikke har gjort noget ved luftfilteret, men han sagde det så pænt ud, så det var spild. Det skal lige siges, at det er et K&N

• #4   25. jul 2007 Det er da vist incl kaffepause så. 2,5 time for at skifte olie ? jeg kunne forstå hvis jeg skulle bruge 2,5 time på det, men en mekker som lever af det ?
    Hvornår skal sådan en sv'er have stillet ventiler egentlig ? 40000 ?

• #5   25. jul 2007 Det skulle gerne være blevet gjort ved 24000. Så da jeg har fuld servicebog, så regner jeg da med at det er gjort.

Det er da heller ikke sikkert at det kun er olieskift. Den skal vel også gerne gåes igennem. Stramning af kabler med mere. Men det har jeg sgu lidt svært ved at se om han har gjort.

Kommentér på:
Tjekke service

Annonce