Første 1000 km service… {{forumTopicSubject}}
Hey derude.
Jeg har en tid hos Enghave Motor i Taastrup til første 1000 km service eftersyn på min fabriksnye Suzuki gsx s-750.
Ham jeg talte med over fonen sagde det ville koste et mellem 2200-2500…
Først og fremmest: Er Enghave Motor et fint sted at få lavet service?
Og for det andet: er prisen OK?
Jeg svingede forbi eb gang tidligere, hvor jeg talte med en medarbejder, og han brugte meget tid på at gå frem og tilbage og tale med nogen bagved, tjekke i computeren og kom så frem til at det koste 3000 for samme… så jeg studser lidt over prisen.
Det blandet med at Jens Winther i Roskilde lige har sendt mig et tilbud og kan gøre det for 1800,-..
Er lidt forvirret.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 525
De har været Suzuki forhandlere i laaaaaaaang tid.
Mere end 20 år.
Hvis det er de samme som det altid har været, bare med en ny lokation, så er din cykel i trygge hænder.
Det service du skal have lavet, der skal prisen ikke svinge.
Du skal kende prisen på det der udføres og du skal kende omfanget af det der udføres.
Skal der laves mere end det som det omfatter, så skal de kontakte dig.
Et elastikpris på noget så simpelt som et eftersyn, det holder ikke.
ps. tag lige et kig på din kæde og begge tandhjul og vurder om de ser slidte ud.
Især fortandhjulet bliver hurtigt slidt.
Så hvis det ser slidt ud og resten ser fint ud, så bed om at få det med i prisen.
jan 2022
Følger: 2 Følgere: 11 Emner: 5 Svar: 37
Jeg studsede godt nok også over hvorfor de ikke kunne give mig en fast pris! Det hele står jo i manualen hvad der skal laves. Og det er en motorcykel de har solgt flere af…
I kraft af at det er en helt ny maskine, tænker jeg ikke der er noget som er slidt men skal helt sikkert holde øje.
Jeg overvejer at aflyse min tid hos dem, fordi jeg synes det er sådan lidt useriøst i prissætningen og lidt utryghedsskabende, og så booke tid hos Jens Winther i Roskilde trods det er længere væk og jeg må vente yderligere.
maj 2008
Følger: 1 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 525
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
jan 2022
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
jan 2022
Ja, jeg er meget OBS på service og kørte km, og har lige nu kørt 950 ca. Har tid i morgen hos dem, så det burde være lige efter bogen.
Tak for inputtet!
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 295
så kan anbefale dem.
på SÅ simpel en ting som 1000km service burde der absolut ligge en fast pris
jan 2022
Og godt at høre med Winthers service.
Ja ikke? Jeg synes det er lidt mærkelig og uprofessionel at man ikke ved hvad prisen på noget så fast som en første service på den motorcykel.
Jeg har tid hos dem i morgen som jeg overvejer at aflyse.
Jeg har tænkt, fordi de talte om at de også tjekker ECUen hos Enghave, som ikke stod nævnt på tilbuds papiret fra Winther, at det måske var det der gjorde den ekstra pris, men det giver stadig ikke mening med den varierende pris …
Alternativt så får de meget sjældent MCer ind til 1000 km service men det kan jeg sgu ikke tro…?
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.504
Det blev til 2 måneders e-mail udveksling for at få dem til, at finde til til at rette deres fejl. Da det var fixet, blev nøglen udleveret sf butiksejeren, men ikke engang der kunne han beklage den elendige service.
Så der smider jeg ikke flere penge.
dec 2019
Følger: 15 Følgere: 4 MC-er: 3 Svar: 13
Det kostede 2836,55.
Jeg ville gerne have første service lavet hos Suzuki og så havde de også glemt at skifte blinkrelæ da jeg hentede den efter klargøring.
jan 2022
Tak for info!
Var blinkrelæet noget der skulle laves under garanti eller? Nederen de havde glemt det…
Ved du i øvrigt om de tjekkede ECUen?
dec 2019
Jeg har givet 360,- for et sds-tool.
Ved ikke helt hvad det dækker over.
jan 2022
ECU er MCens computer kan man sige.
Var du ellers tilfreds med behandlingen og tilstanden du fik den tilbage i?
dec 2019
De havde meget travlt den periode hvor jeg købte motorcyklen, så jeg var ikke særlig imponeret over deres kundeservice på daværende tidspunkt. Efterfølgende har de vundet lidt igen.
jan 2022
Mange tak for input. Må lige se hvad der giver mening i morgen
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
jan 2022
Må lige få en forklaring i morgen.
feb 2021
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 46
Fik lavet 1000 km service på gsxs 750 hos Mogens MC sidste år.Prisen var 2301.
Har tidligere brugt Bakke Biler i Haderslev.De har gode mekanikere og rimeligere priser,men synes at det bliver lidt langt at køre fra Lolland.
jan 2022
Tak for svar!
jan 2022
Forresten fik du også at vide at efter 1000km service, kunne du køre med den normalt som du havde lyst, uden at tænke på ikke at overskride 6000 omdrejninger?
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 678
Og når man spørger om pris får man som regel en cirka pris, men spørger man efter et tilbud får man en præcis pris (hvis de kan give det).
Så jeg er sikker på at Enghave vil kunne give en præcis pris hvis man beder om et skriftligt tilbud. Men spørger man i butikken får man som regle et "der omkring" svar.
sep 2010
Følger: 21 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 3 Svar: 92
maj 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 77
jan 2022
Tak først og fremmest for alle svarene! Det er værdsat!
Jeg endte med at betale 2400kr. Men det var ikke uden jeg måtte sige ‘hov-hov’.
Da jeg nemlig ringede og bookede en tid, fik jeg en lovning på at det var 2200-2500. Så Max altså 2500.
Jeg da jeg så aflevere motorcyklen, så genbekræfter jeg lige og han siger, den unge mand ved desken, den ligger på de 2400kr.
Fint fint. Men da jeg så skal afhente beder han om 2950kr! Det studser jeg over, og referer til den aftale vi lavede. Han ser lidt forvirret ud og går så han og taler med chefen, og efter lidt tid kommer han tilbage og siger, at jeg får den til den aftalte pris, men at den officielle pris faktisk er 2950.
Han kom så også til at stemple på nr. 2 service, i service bogen i stedet for det rigtige sted nr. 1… men det regner jeg ikke med bliver et problem for noget.
Nåh men det var blot lige til info til andre derude ! Tak for hjælpen og inputs, allesammen.
Og så vidt jeg kan se er alt velfungerende efter jeg hentede og kørt hjem på den.
Og Jeg skal da igen lige nævne, at Jens Winther swndte mig et tilbud på 1800 kr. for samme service! Værd at overveje til næste gang!
aug 2013
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 295
jan 2022
Men jeg tænker jeg vil prøve et andet værksted næste gang, for 3000 kr for en simpel service er sgu lidt dyrt. Særligt for noget man snildt kan gøre selv.
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 678
Det er faktisk helt normalt at cyklen virker når man henter den fra service.
Sådan er det faktisk i 99,x % af tilfældene.
Men når det er ens første cykel er man bare så glad og den er helt speciel, og ingen andre må røre. Men efter 25 - 30 år vænner man sig (næsten) til det
dec 2019
Hvis man køber fabriksny cykel og der foreskrives at der laves 1000km service så tror jeg mange tager dette service det sted man har købt den.
Skulle man få et motornedbrud og man ikke har fået lavet tingene "efter bogen" kan man stå med en dårlig sag.
De første 1000 km er noget andet end de næste 10000 km.
maj 2019
Følger: 1 Følgere: 21 Emner: 15 Svar: 945
Jeg ville være utilfreds hvis servicebogen ikke var udfyldt og stemplet korrekt. Det må kunne rettes eller du må få en ny.
jan 2022
Hehe ja I know, hvad jeg i virkeligheden prøvede at pointere var at der ikke var noget olielækage fra stiftningen af filter osv. Men du har helt ret: Det ER min allerførste motorcykel haha!
Og ja jeg er suuuper overbeskyttende over for den
#28 Charlie:
Men Enghave motor er en autoriseret Suzuki værksted, så tænker det må være ganske sikkert, uanset om motornedbrud måtte ske, og at garantien måtte dække ligeledes?
Jeg købte den fra Kolding MC nemlig, så der var lige lidt langt derhen for en 1000km service tænkte jeg.
Hvis den bryder sammen, burde jeg kunne under garanti tage den til Enghave eller anden autoriseret Suzuki værksted vel?
Ja, det er sgu lidt kikset og ikke så trygheds-givende at det er unge mennesker der ikke ved så meget.
Og du har ret, tror jeg kører derhen i dag og får lavet en ny servicebog. Det ser lidt sjusket og fusket ud.
dec 2019
Vi er helt enige!
Mit skriv var et svar på opslaget om ikke at lade andre pille ved ens motorcykel.
Jeg pointere bare at hvis man køber fabriksnyt er det måske ikke dumt at få udført første service hos mærkeforhandleren.
Som vi jo så begge to også har gjort og sikkert er enige om var dyrt og at de ikke behøver at udføre de næste.
Køber jeg fabriksny igen vil jeg lade mærkecværkstedet lave 1000km service og derefter finde alternativer.
jan 2022
Ah okay på den måde, jeg overså hvor du henvendte dit svar til.
Ja, jeg tænker det giver god mening det du siger, med at lade købestedet lave den første service, og er noget jeg vil tænke over også, næste gang jeg skulle købe fabriksny cykel.
Jeg tog derud og fik lavet nyt servicehæfte med stempel det rette sted. Nu har jeg to hæfter, men kun det ene med stemplet fra købestedet og så har jeg det andet som backup/forsikring for at der ikke er fusket med det oprindelige… just in case.
dec 2019
Så er du vist også godt sikret!
Første 1000 km service…