Ny på motorcykel {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg leder efter råd og erfaring omkring mit første køb af motorcykel. Jeg er 21 år gammel, og er derfor begrænset af A2 kørekortet. Jeg er mest til cruiser stilen, og har kigget meget på virago eller intruder. Jeg ser dog næsten ABS som et must-have og er villig til at gå på kompromis med model og pris for at få det med. Er der nogen der har nogle gode ideer?
Så jeg leder egentlig efter motorcykler til en rimelig pris - egnet til A2 kort - gerne i cruiser stil, men også meget gerne i andre stile.
Jeg ved godt det er et åbent spørgsmål, men grundet min begrænsede erfaring leder jeg som sagt bare efter gode råd, og erfaringer omkring førstekøb
Håber i kan hjælpe
mar 2017
Følger: 5 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 397
Husk maks 96hk før evt drosling.
Abs finder jeg "lækkert" men absolut ikke en nødvendighed, og slet ikke noget som skulle begrænse mit valg af cykler (men her har vi jo forskellige præferencer )
Nu nævner du ikke budget, men husk at der hurtigt går 5-10k på ordentligt udstyr
jul 2015
Følger: 2 Følgere: 6 Emner: 3 Svar: 27
Stod og lurede lidt på den ved en forhandler for en måneds tid siden. Den ser sku okay ud og skarp pris, samt han kunne tilbyde en yderst attraktiv finansiering på en sprit ny, så det er med abs også.
aug 2015
Følger: 2 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 19
mar 2017
Følger: 1 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 4 Svar: 6
jan 2013
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 165
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
og man bliver træt af dem inden du har tømt tanken 1 gang...
Sv650
GS500
CB500
NTV600/650
Transalp
jan 2015
Følger: 4 Følgere: 7 Emner: 2 Svar: 678
Der er masser af Intruder og Virago til salg.
Men glem Virago 250 - den er altså for lille og har kædetræk, så hellere en Suzuki LS 650 Savage med remtræk og meget mere sejtræks bøf.
ABS - tjaaaa, har kørt MC i 25 år og aldrig haft en cykel med ABS.
Og på Virago og Intruder/Savage, der virker bremserne så dårligt at der er "Natural ABS".
Man skal godt nok hive til for at der sker noget.
Men sådan er stilen...!!!!!
okt 2009
Følger: 7 Følgere: 9 MC-er: 5 Emner: 11 Svar: 76
feb 2009
Følger: 3 Følgere: 9 MC-er: 2 Emner: 22 Svar: 657
feb 2016
Følger: 3 Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 170
Fed cruiser til ret billige penge.
Og den er langt federe end Yamaha Bolt og Honda Rebels modsvar.
Stod valget mellem en af de 3 havde jeg klart taget en Vulcan.
Ny på motorcykel