1.136 visninger
|
Oprettet:
biltog... {{forumTopicSubject}}
Erfaringer med biltog ønskes...
Vi skal med for første gang om ca en uge...
Hvem fastspænder MC'en? Har man selv ansvaret for det, eller ordner Deutche Bahn det? Skal vi selv have remme med til fastspænding af cyklen.
Hvad valgte du at spænde din cykel fast i? Dvs. hvilke dele, fx. passagerfodhvilere, kronrør eller hvad?
Endelig: skal man have aftens/morgenmad med eller får man noget på toget?
Mvh
Anna
dec 2004
Følger: 25 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 96 Svar: 925
aug 2005
Følger: 77 Følgere: 74 MC-er: 3 Emner: 63 Svar: 1.436
Har været med mange gange, det funker bare.
I får morgenmad, men skal selv sørge for aftensmad.
Hvis det er en tur, der går ud over Tysklands grænser, er der spisevogn med, ellers kan man købe diverse pølser og mindre retter og drikkevarer af purseren.
Et godt råd: Når du skal køre "ombord", så vent til den foran dig er kørt frem til stop, der skal være lidt drev over cyklen for at du ikke slingrer for meget. Har set en der væltede, fordi den forankørende stoppede på halvvejen.
Personalet er utroligt flinke og proff til at fastsurre cyklerne, men du er velkommen til at gi' en hånd med selv.
Der er dog altid stor gensynsglæde, når man får øje på cyklen ved endestationen.
Rigtig god tur.
Jan L
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 3 Emner: 66 Svar: 476
Rasmus du spørger til prisen: Vi har givet 3,200 one way for 2 cykler og to passagerer - fra Hamborg til Villach - Østrig tæt på den italienske grænse - vi rejser en onsdag. Det lyder dyrt, men det går alligevel ca. op med hvad det ville koste at køre på to cykler med en overnatning undervejs - indregnet lidt afskrivning + nedkøring af bagdæk, benzin, pris for at køre gennem tunnel etc. Samtdig korter der vores rejsedag ned til 1, i stedet for de 2 vi normalt bruger for at nå til Østrig/Italien...
Jeg synes desuden at jeg plejer at blive ret fysisk træt af turen derned, så der går typisk lige en dag eller to inden jeg er rigtig klar på en aktiv ferie hvis vi selv kører derend... der tror jeg virkelig at biltoget kommer til at gøre en forskel, idet man jo kører om natten - så kan man sove og slappe af og blive klar til en spændende 1. dag i Østrig...
Dog er det MEGET dyrere at køre med toget i weekenden - der var prisen den dobbelte - det er også derfor vi har valgt selv at køre hjem dernede fra... Vi ville simpelthen ikke op at give 6,500 for en tur med et tog ... men det må der jo være nogle der er villige til...
Mvh
Anna
biltog...