1.099 visninger
|
Oprettet:
Sommerferie 2007 {{forumTopicSubject}}
Da kæresten og jeg har planer om at tage til sydfrankrig i sommerferien (på MC selvfølgelig) kunne jeg godt tænke mig at vide hvormange herinde der har været afsted på en længere mc-tur, altså en 3 uger eller lign?
Ang. oppakning, hvad man skal være særlig opmærksom på?
Og om der har nogen der har taget med biltog mod syden for at slippe for for meget motorvejskørsel i Tyskland?
Overvejer kraftig camp moto i sydfrankrig
Skal lige siges at det vil blive vores første længere tur på mc, så det skulle gerne være succes, så jeg kan lokke hende med igen.
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 271
nov 2005
Følger: 20 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 1.406
mc ferier styrer for vildt
sep 2005
Følger: 37 Følgere: 35 MC-er: 1 Emner: 95 Svar: 640
Ang. fedt til dragterne, så er vores i Tekstil.
godt input med kontanter til benzin. Det havde jeg ikke skænket en tanke.
paul vilsen P:
Indtil videre har vi hverken gps eller landkort, men skal da helt sikkert have et kort med, så må vi se om der også bliver til GPS. Men ikke planen i første omgang.
Mvh. Torben
sep 2005
Har allerede advaret hende om at det er MEGET begrænset hvad hun kan have med.
Vi har også snakket om at tage en lille pose vaskepulver med, samt noget mørkt tøj.
Rigtig fedt med lidt input inden man skal afsted første gang.
Kom endelige med flere.
Mvh. Torben
sep 2005
sep 2005
Ved du hvor meget man kan hæve i døgnet på et Euro-/Mastercard?
sep 2005
mar 2006
Følger: 21 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 185 Svar: 2.490
okt 2005
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 52 Svar: 999
sep 2005
Og til Jer andre, bliv endelig ved.
Jeg har virkeligt fået noget ud af denne tråd, det er lækkert at man kan trække på andres erfaringer
dec 2003
Følger: 26 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 221 Svar: 2.307
Hvis i tager derned,, (kanon sted) så lad være med at slæbe sæbe osv. med, for det køber man bare i supermarked dernede,, det samme gælder teltet, købe et billigt et dernede og lad det stå, så slipper i også for at transporterer det.
Er i ikke til telt, så kan i resevere en lille hytte dernede, koster ikke meget mere end at ligge i telt .
Husk , at i kan alt på camp moto, lave mad, vaske tøj, mc, jer selv evt i floden.. ;-),, så derfor har i muligheden for at spekulere i at købe jer til behovet dernede i stedet for at slæbe med.
Skulle jeg derned i eks 14 dage, så havde jeg kun en tanktaske med, ligesom til Le-Mans,,, der købte jeg en teltpakke (telt,liggeunderlag,sovepose) og div mad/sæbe/tøj.
Jo mindre man skal bære derned, desto bedre/lettere/sjovere tur derned..
pøj pøj
Bo
sep 2005
Har lidt kig på et telt fra Hdcamp, et af dem man kan slå op på no time, Da vi som sagt nok også køre andre steder hen.
Er der slet ikke nogen der har prøvet at være med Biltoget mod syd?
sep 2005
Om det er til at spænde cyklen forsvarligt fast?
Om folk der har evt. har prøvet begge dele ville vælge toget igen eller ville vælge selv at køre en anden gang? Samt hvorfor man ville vælge det ene eller det andet?
Er selvfølgelig klar over at det er en mc-ferie, så der skal køres, men villle det være en fordel at være mere udhvilet når man er fremme ved målet?
Er man egentlig mere udhvilet dernede, eller er det bare noget jeg bilder mig selv ind?
sep 2005
Så er der købt Telt fra HDcamp, samt Garmin GPS.
Samt taget beslutning om at det nok IKKE bliver med toget.
Mvh. Torben
Sommerferie 2007