{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.099 visninger | Oprettet:

Sommerferie 2007 {{forumTopicSubject}}

Da kæresten og jeg har planer om at tage til sydfrankrig i sommerferien (på MC selvfølgelig) kunne jeg godt tænke mig at vide hvormange herinde der har været afsted på en længere mc-tur, altså en 3 uger eller lign?

Ang. oppakning, hvad man skal være særlig opmærksom på?

Og om der har nogen der har taget med biltog mod syden for at slippe for for meget motorvejskørsel i Tyskland?

Overvejer kraftig camp moto i sydfrankrig

Skal lige siges at det vil blive vores første længere tur på mc, så det skulle gerne være succes, så jeg kan lokke hende med igen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommerferie 2007
  • #1   6. jan 2007 husk vaseline ..!! og noget voks til dragterne surt at køre 1000 km i regnvejr når dragten er gemmenblødt...har prøvet det . det giver sur røv.. og massere af kontanter til benzin det er ik alle steder de tager visa og der kan være 100km mellem tankene god tur Hilsen Thomas

• #2   6. jan 2007 brug lidt tid på at snakke om ruten (planlægning) og husk et landkort selv om i e.v.t har en gps med, de kan altså godt gå ned så er det ike så fedt at holde et eller andet sted nede i frankrig det er prøvet men heldigvis havde vi et (gammeldags) kort i saddeltasken god tur

mc ferier styrer for vildt

• #3   6. jan 2007 Thomas (skive) S:
    Ang. fedt til dragterne, så er vores i Tekstil.
    godt input med kontanter til benzin. Det havde jeg ikke skænket en tanke.

paul vilsen P:
    Indtil videre har vi hverken gps eller landkort, men skal da helt sikkert have et kort med, så må vi se om der også bliver til GPS. Men ikke planen i første omgang.

Mvh. Torben

• #5   6. jan 2007 •·:·• S t r a d a # 1 ® <Salt Creek> •·:·• :
    Har allerede advaret hende om at det er MEGET begrænset hvad hun kan have med.
    Vi har også snakket om at tage en lille pose vaskepulver med, samt noget mørkt tøj.

Rigtig fedt med lidt input inden man skal afsted første gang.
    Kom endelige med flere.
    Mvh. Torben

• #6   6. jan 2007 ang. Euro-/Mastercard kan et VISA ikke også bruges?

• #8   6. jan 2007 okay strada, det må jeg hellere så, ville sgu være surt at løbe tør.
    Ved du hvor meget man kan hæve i døgnet på et Euro-/Mastercard?

• #10   6. jan 2007 okay, takker

• #11   6. jan 2007 Lige for at være lidt flueknepper strada. Det er 1% dog min. 20 kr. i pengeautomater. Istedet for Mastercard kan du også tage et American Express med. Det har samme funktion som Mastercard, men American Express er bare verdens første og mest respekterede kreditkort.

• #15   6. jan 2007 Jeg vil bare lige sige god tur, og at jeg plejer at regne med ca 800-900 km om dagen, det passer nogenlunde. sidste tur kørte jeg 1860 km uden særlige pauser, det kan jeg ikke anbefale !! og hvis hun skal sidde begpå ??.. så pak cyklen sådan hun kan læne sig op af bagagen "ellers bliver du pukkelrygget inden i er hjemme". og tag ekstra handsker med "så i kan få et par tørre på i de kolde timer". når jeg/vi kører længere strækninger holder vi ind for hver 180-200 km, og får tanken fyldt godt op igen. mht til hastigheden kan jeg anbefale et sted mellem 130-150 kmt "hvad der passer jer bedst" smiley

• #16   7. jan 2007 Rigtig godt link Dannie.

Og til Jer andre, bliv endelig ved.
    Jeg har virkeligt fået noget ud af denne tråd, det er lækkert at man kan trække på andres erfaringer

• #17   7. jan 2007 camp moto..

Hvis i tager derned,, (kanon sted) så lad være med at slæbe sæbe osv. med, for det køber man bare i supermarked dernede,, det samme gælder teltet, købe et billigt et dernede og lad det stå, så slipper i også for at transporterer det.

Er i ikke til telt, så kan i resevere en lille hytte dernede, koster ikke meget mere end at ligge i telt .

Husk , at i kan alt på camp moto, lave mad, vaske tøj, mc, jer selv evt i floden.. ;-),, så derfor har i muligheden for at spekulere i at købe jer til behovet dernede i stedet for at slæbe med.

Skulle jeg derned i eks 14 dage, så havde jeg kun en tanktaske med, ligesom til Le-Mans,,, der købte jeg en teltpakke (telt,liggeunderlag,sovepose) og div mad/sæbe/tøj.

Jo mindre man skal bære derned, desto bedre/lettere/sjovere tur derned..

pøj pøj
    Bo

• #18   7. jan 2007 Bo: Vi har planer om blandt andet at være på Camp moto, men nok også køre andre steder hen. Men ved du hvor meget et telt koster sådan et sted?

Har lidt kig på et telt fra Hdcamp, et af dem man kan slå op på no time, Da vi som sagt nok også køre andre steder hen.

Er der slet ikke nogen der har prøvet at være med Biltoget mod syd?

• #20   7. jan 2007 om det ville være en fordel frem for at køre ned gennem tyskland?

Om det er til at spænde cyklen forsvarligt fast?

Om folk der har evt. har prøvet begge dele ville vælge toget igen eller ville vælge selv at køre en anden gang? Samt hvorfor man ville vælge det ene eller det andet?

Er selvfølgelig klar over at det er en mc-ferie, så der skal køres, men villle det være en fordel at være mere udhvilet når man er fremme ved målet?
    Er man egentlig mere udhvilet dernede, eller er det bare noget jeg bilder mig selv ind?

• #23   7. maj 2007 Hej igen, til Jer der nu måtte følge tråden.

Så er der købt Telt fra HDcamp, samt Garmin GPS.

Samt taget beslutning om at det nok IKKE bliver med toget.

Mvh. Torben

Kommentér på:
Sommerferie 2007

Annonce