Bule i tank, spørgsmål?? {{forumTopicSubject}}
Hey allesammen.
Jeg har haft min mc til 12.000 km service, og mekanikeren kom til at tabe min tank, så der er kommet en mindre bule plus diverse ridser...
Han var meget ked af det, og jeg fik afslag i service prisen, og han sagde at de ville lave tanken så snart at de og maleren var kommet tilbage ferie, så der går lige en lille måned,... Mit spørgsmål er nu :
Skal jeg forlange at få en helt ny tank, eller skal jeg lade dem rette bulen ud og få den lakeret fra ny, mekanikeren var nemlig ikke helt sikker på hvad der skulle ske???
Jeg vil jo helst have et perfekt resultat, og uden at lide nogen form for værdi tab, selvom han forsikrede mig at der ikke var nogen problemer i den retning så snart den var lavet!!!
aug 2006
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 59 Svar: 210
apr 2006
Følger: 35 Følgere: 46 MC-er: 7 Emner: 247 Svar: 1.770
nov 2006
Følger: 50 Følgere: 48 MC-er: 4 Emner: 385 Svar: 3.381
Men som sagt har jeg ikke den store forstand på det, og ved heller ikke om der er hold i det han siger..
Bulen er ikke særlig stor, og mit eneste kriterie er egentlig at resultatet bare skal være perfekt og holde!!!
Men er der nogen der har prøvet noget lignende, og hvad blev der gjordt???
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.907
nov 2006
Det lyder godt, for jeg fik en god service af dem og han forklarede mig at det højst sandsynligt ville kunne rettes ud ved hjælp af en eller anden sugekop eller noget i den stil, og at de så ville scanne farven, så de fandt den helt rigtige sammensætning og at det på den måde ville være fejlfrit... Og ellers ville jeg selvfølgelig få en ny tank, men var bare ikke sikker på om jeg SKULLE forlange at få en ny!!!
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Du kan i og for sig forlange hvad du vil- de vælger, hvordan de vil udbedre!
Når du ser det færdige resultat, kan du så overveje, og det er OK, eller du vil gå videre og sige: om igen!
Jeg er faktisk ikke sikker på, at nogen forikring dækker. Det er en skade, der er opstået ved arbejdets udførelse - for en del år siden væltede jeg en Pc-skærm hos en kunde, hvor jeg monterede noget grej - ingen forsikringsdækning. Et andet tilfælde: jeg havde et hjemmeserviceforetagende, der satte stole på en skidedyr spisebordsplade her i huset - Ny bordplade - ingen forsikringsdækning. I begge tilfælde, hed det skader opstået i udførelse af arbejde man har påtaget sig.
Set i lyset af det, er det vel også rimeligt at lade dem forsøge at udbedre skaden som de finder bedst
Forresten - gider du sende en PB med adresse? jeg har en manual jeg gerne vil sende med tak for lån.
nov 2006
Men det er faktisk en god ting at det skete, da der i forvejen var lidt ridser i tanken fra hvor jeg købte den, så det bliver jo ordnet gratis
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
intet er så godt, at det ikke er skidt for noget eller øh,,,,,
jun 2006
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 336
Men personligt ville jeg nok forlange en ny tank da farven kan være svær at ramme, medmindre de køber original lak og ikke blander selv.
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 443
nov 2006
maj 2006
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
Jeg er selv forsikret i GF, men deres server er vist død, for jeg kan ikke hente forsikringsbetingelserne.
Jeg kiggede derfor hos TopDanmark og de skriver følgende i deres vilkår:
Under "Fælles vilkår", nedenstående står både under "1.B" og under "2.B"
"På samme måde dækker forsikringen virksomheder, der har fået motorcyklen overladt til reparation, service, transport, salg e.l.; dog ikke for skade påført motorcyklen
under arbejde på denne, eller under kørsel der ikke sker i forsikringstagerens interesse."
Det vigtige: "dog ikke for skade påført motorcyklen
under arbejde på denne".
Hvilket der jo var tale om i dit tilfælde.
Jeg kan ikke umiddelbart finde nogle eksempler, men synes jeg kan mindes nogle sager, hvor folk er blevet slemt skuffet.
Man skal vist INDEN man afleverer sit køretøj, forhøre sig hos mekanikeren hvilken slags forsikring har har og hvordan den dækker. Det er derfor, det er vigtigt, at vælge et ordentligt sted.
Summa summarum: Jeg TROR ikke du har krav på ret meget. Umiddelbart lyder det som en god service, han ønsker at yde - måske fordi han selv har en forsikring som dækker!
Håber det ender godt - hold os endelig informeret om udfaldet.
mvh. Mikael
nov 2006
Er sikker på at det ender godt, han ydede en super service og var meget ked af det, og sagde at skylden helt var hans og at der overhovedet ikke var noget at komme efter der, og at han så hurtig som muligt ville få ordnet tanken så resultatet blev perfekt... Det synes jeg er MEGET tilfredsstillende
Så snart maleren var ovre sin ferie ville de kigge på den, og ordne den hurtigst muligt...
Plus at de jo som sagt gav mig afslag i service prisen
nov 2006
Jeg har lige snakket med min MC mekaniker igen, for lige at høre med at lave bulen og især lakeringen...
Og han sagde at for det første ville jeg ikke kunne se at der nogensinde havde været en bule, da de udretter den inde fra, ved hjælp af et eller andet som jeg ikke lige kan huske hvad hedder, og for det andet så ville lakeringen blive PERFEKT, og jeg ville ikke kunne se forskel
Og hvis jeg af en eller anden grund synes at farven ikke var den samme som på resten af motorcyklen, ville de med det samme få den omlakeret igen, men han garanterede at det ikke ville blive tilfældet
SUPER SERVICE CVP I HORSENS
feb 2007
Følger: 29 Følgere: 28 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 339
MHT om værkstedet har den ene eller den anden forsikring er det i princippet ikke interessant for kunden - værkstedet er økonomisk ansvarlig for skader de påfører kundens ejendom, om de så er forsikringsdækket eller selv skal betale.
maj 2006
Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 1 Svar: 65
I så fald ville forbrugeren, jo være godt stillet - men hvor meget kan han kræve? så god som før/ny? anden/ny tank? osv. (dette får man svar på, hvis man finder lovteksten).
I mangel på lovteksten, kiggede jeg derfor på MC'en forsikring. Hvis den dækkede, så var der jo slet ikke noget problem - men det gjorde den ikke. Måske fordi mekanikeren, ved lov, skal have en forsikring og derved er erstatningsansvarlig.
Jeg har forgæves forsøgt at finde en lov, som fastslår at det er værkstedet som har det økomiske ansvar - indtil videre uden held.
Så det ville være super med paragrafhenvisning til den specifikke lovtekst, så påstanden kan blive til noget konkret.
Bule i tank, spørgsmål??