{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
967 visninger | Oprettet:

lasse p
lasse p
Tilmeldt:
22. jun 2007
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10

GSX 750F vs SV650 I TVIVL! 2007 model! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Ja nu sidder jeg i den forbandede situation, at der er to motor cykler som jeg pt kigger meget langt efter.

Da jeg næsten er færdig med mit mc kørekort, og har besluttet mig at skulle ud og invistere i en ny mc, faldt jeg selvfølgelig over suzuki´s super billige tilbud på deres mellem klasse maskiner.

Jeg kontaktede forsikringen, som sagde at den absolut ikke måtte hede noget med R, da dette ville sørge for at jeg aldrig ville kunne få råd til at tanke den
(34 kilo! I KASKO! sindsygt)

Nå men jeg kiggede så på ting som ikke hed R, og som kostede omkring 90-100 kilo. Og kom frem til at jeg syntes forfærdelig godt om GSX 750F´erens udseende. Jeg greb derfor straks knoglen, fik accept fra forsikringen og bestilte en af de sidste gsx 750f som min lokale mc pusher ville få, til den nætte sum af 89.900 (super billigt).

Men så idag sidder jeg og snakker lidt med en af mine kammersjukker, som har lidt mere mc forstand indbygget end undertegnet, og dette resulterede i at jeg er blevet super meget i tvivl om hvilken maskine jeg skal købe.

Han køre selv Kawazaki ninja, og siger at efter hans mening er 750F´eren for langsom, hvorimod han absolut selv ville vælge Sv650´eren.

og her er dilemmaet.

Sv650´eren syntes jeg ikke er så pæn som 750F´eren (men måske dette kunne afhjælpes af en fuldkåbe?)

Derudover kan jeg se at den har færre heste end 750´eren... (hvilket vel betyder den er langsommere, eller hvad ?)

Gode råd er dyre, da jeg er helt blank på mc feltet, og selvfølglig vil have den smarteste og hurtigste maskine for mine penge, aner jeg ikke hvad jeg skal vælge, da jeg endnu ikke har muligheden for at prøve køre nogen af dem. HJÆÆÆLP!!!

Mvh Lasse (o:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GSX 750F vs SV650 I TVIVL! 2007 model!
  • #1   22. jun 2007 så havde jeg helt klart valgt en lettere brugt sv650s, den kører i en klasse så du nok ikke skal over 20000 med en kasko og selvrisiko på 7K

  • #2   22. jun 2007 sv'eren er totalt overleget gsx-f da den stammer helt tilbage til start 90'erne, og så de 70 som sv'eren har de kommer helt fra bunden hvilket gør den lækker at køre på

  • #3   22. jun 2007 Hvis du er lige ved at få kortet er det vel lige meget hvilken en der er hurtigst.
    Jeg ville vælge SV'eren, det er en nyere konstruktion og en V2'er. Den er osse lettere og har bedre køreegenskaber.
    Personligt kan jeg bedre lide designet på SV'eren.



  • #5   22. jun 2007 hvad er der at være i tvivl om spørger jeg bare, hvis der kun var en gsx-f på markedet at få..............ja så havde jeg ALDRIG kommet til at køre mc, men tag da ud og prøv dem begge, er sikker på at en sv vil falde i din smag da den er lettere at håntere vægtmæssigt

  • #6   22. jun 2007 Det er altid en smags sa. du får utrolig meget "ældre" teknik for en billig pris på gsxf. bedre køre egenskaber på den anden MEN jeg må indrømme jeg personligt er mere til designet på f modellen, og da jeg alligevel ikke kan udnytte nogen af maskinerne til max, ville jeg nok tage 750f'eren. MEN som sagt det er en smags sag. kører selv på en gammel 600f, og er meget tilfreds..
    MEN v maskiner er bare fede........ MEN kom ud og side dem af, uden at køre ofc, for det kan vise dig du sider ad h.t. på den ene. og så er det bittert at have købt den!!!


    /Jesper


  • lasse p
    lasse p Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #7   22. jun 2007 Tusinde tak for de mange svar! så blir resultatet af jeg afbestiller GSXF´eren og bestiller SV´eren istedet... men så kommer spørgsmålet. Hvilken en Sv´er skal jeg bestille ?

    Da udgangs punktet i min økonomi var 89.000 kommer modellen med 2 hk + abs til at koste ca. 10 kilo mere.. hvilket jeg uden tvivl ville kunne mærke når jeg skal hente ekstra udstyr til den.. (fuldkåbe er et must) derfor lige et hurtigt spørgsmålet til side benet.. ud over den abs.. er der så meget andet der taler for Sv´eren til 99.999 ? jeg vil selvfølgelig helst have den hurtigste af dem.. uanset pris...

    mvh lasse


  • #8   22. jun 2007 køb da en brugt, så undgår du at den taber mere i værdig end en ny vil gøre, så find evt en S model, den er lækker

  • #9   22. jun 2007 se evt min kærestes, den står os i lidt under 70K

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11466


  • #10   22. jun 2007 Et stel fra 1989
    Motor fra 1986, dog opdateret så den ikke fourener for meget.
    Affjedring fra nederste hylde
    "kun" 90.000,-.....
    Det er GSX750f
    Svarer lidt til Toyota Corola.
    Du kan få en brugt fra en forhandler der har under 20.000km på klokken for 70.000,- og den holder ligeså godt som en ny...
    Din kammerat der kører Ninja er nok lidt farvet. For langsom kan man nu ikke kalde en 750'er med 92hk. 0-100 på 4,5 sek og stærke mellemaccelerationer er skam ganske pæne tal. Men ja, den er ikke ligeså hidsig som en R-maskine...

    Af de 2 du nævner er SV'eren foran på alle punkter. Men Suzuki har nu også andre gode tilbud i samme klasse. GSF650 Bandit. Den nye model med vandkølet motor. Ja den har en mindre og lidt svagere motor en 750f, men slår den på alle punkter på vejen. Du får noget nyere teknik med sådan en.
    Se også på en GSR600. Også en sjov maskine.

    Men GSX-F er nu ikke en ny mc, selvom der står 2007 på reg-attesten...

    Just My 2 Cent
    /
    Jesper


  • #11   22. jun 2007 Hvad er vigtigst for dig...??
    At du får den hurtigste af dem alle (og hvorfor), eller at du får den bedste af dem alle??


  • #12   22. jun 2007 Utroligt som folk er fokuseret på hk smiley

    ville klart gå efter 650´eren smiley


  • #13   22. jun 2007 Skal du køre mange lange ture og ofte have passagerer med, så er GSX F'eren det rette valg.
    Hvis ikke, så er SV umiddlbart et bedre valg. Færre heste, ja. Men den er også meget lettere, hvilket gør det til en sjov cykel på bivejene og sammenholdt med den superfleksible V2'er, er den også reelt hurtigere.
    GSX'eren er dog uden tvivl den kønneste. Det var også udseendet, jeg faldt for, da jeg investerede i en 600 for nogle år tilbage. Men jeg blev aldrig rigtig glad for den, da den var for tung og motoren ikke var min favorit.


  • lasse p
    lasse p Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #14   22. jun 2007 Igen, tak for hurtige svar!

    Jeg er nok som enhver anden, ung varmblodet fyr. Jeg er vild med ideen om, at jeg KAN køre aller helvedes hurtigt. Ikke fordi jeg nogen sinde kommer til at køre speedomeret i bund, eller vil køre 200++ men det har noget at gøre med føelsen af at den KAN køre så hurtigt hvis jeg ville. (o:

    Jeg Syntes sv´eren er en fin maskine, og så længe der kommer fuldkåbe på, kan jeg også lide dens udseende. Grunden til at jeg vil købe en ny, er simpelt nok den. at jeg er født med 10 tommelfingre.. og ikke kan lave en dyt selv.hvis der er noget der går istykker. Derfor vil jeg gerne have en ny maskine.

    Men hvad syntes i, 89.999 modellen 99.999 modellen eller GSX 750 F´eren ?

    mvh lasse


  • #15   22. jun 2007 SV650 med abs.

  • #16   22. jun 2007 Nu er en de modeller altså ikke nogen der går i stykker på 2 år og skal have en komplet renovering efter 25.000km så en let brugt kan spare dig for mange penge, som du så kan bruge på udstyr og gejl...

  • #17   22. jun 2007 Men ok, hvis du bare skal have det hurtigste for dine penge, så er det den her:
    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=50213862
    Den model er uden typiske fejl, så har ejeren passet den, er den et sikkert nok køb.


  • #18   22. jun 2007 klart zx´eren!

    men der er meget mc i klassen op til 100k!
    fx z750


  • #19   22. jun 2007 Hvis jeg havde omkring 89-99 000 kr at købe cykel for
    Så ville jeg uden tvivl købe brugt. man får rigtig meget for de penge, og så står du med en kanon cykel som ikke taber flere tusinde kr. hver gang du triller til købmanden.


  • #20   22. jun 2007 Glem GSX 750 F den er gammeldags og tung. sv 650 er langt sjovere og kan du undvære de 10 tusind er abs sikkert en rigtig god invistering, især når man er nybegynder.

  • #21   22. jun 2007 Når du nu har droppet at købe det badekar af en GSXF så husk lige at ringe og få et tilbud fra IF på forsikring af din nye lækre SV650, de er pænt billige smiley

  • #23   23. jun 2007 nu vil jeg så lige smide mine 50cent også............atter en gang, jeg vil faktisk sige at som bagsæderytter, så sidder man sgu bedre på en sv650 end på min nye FZ6S, så det kan være helt forskelligt

  • lasse p
    lasse p Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 10
    #24   23. jun 2007 tak for de mange svar! jeg køber sku en bil istedet....
    ej det GAS!! jeg står stadig med begge ben i hver grøft, læner mig dog meget op af sv´eren nu, ringer lige til forsikring samt mc forhandleren idag og høre om en sv´r kan lade sig gøre!

    Tak for svar indtil videre!

    Flere er altid velkomne! evt. fra folk som har prøvet begge cykler!

    Mvh lasse


Kommentér på:
GSX 750F vs SV650 I TVIVL! 2007 model!

Annonce