{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
543 visninger | Oprettet:

spørgsmål om afgift {{forumTopicSubject}}

Hey alle mc-entuisiaster...

jeg har lige nogle spørgsmål ang. afgift på en motorcykel.

1. Afhænger mc's stand af noget, (er det billigere hvis den er i dårlig stand)?

2. Kan man få pøve-plader til en mc uden afgift?

3. nogle der ved hvad afgiften vil være på en yamaha fzr 400ccm fra 1993?

Håber der er nogle som kan svare og på forhånd tak...

Mvh morten

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål om afgift
  • #1   10. maj 2005 Du kan undersøge afgifter på til svarende cykler her. http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=166038

• #2   10. maj 2005 der har jeg kigget, men synes ikke det er så nemt at finde ud af? skal man ikke vide hvad cyklen koster fra ny af i danmark for at regne afgiften ud? og så er den nede lige pt :0(

men mange tak for hjælpen...

• #3   10. maj 2005 1: Ja, jo dårligere stand jo billigere. Du får en foreløbig vurdering, og hvis du er utilfreds kan du klage.

2: Ja

3: Det bedste bud er T&S.

• #4   10. maj 2005 okay, så virker min plan ikke helt... hehe

jeg har en 250'er nu, men den er meget kedelig, så er på udkig efter noget større, så havde tænkt mig a købe en uden afgift og sætte den i stand til næste sæson og spare afgiften op til den tid, men hvis den er blevet sat i stand og gjort lækker skal jeg jo betale mere i afgift. kan man ikke bare ringe til t&s og spørge?

• #5   10. maj 2005 hov,, kom lige på noget...

hvis jeg nu køber en mc i dårlig stand, kan man så få den vurderet og så betale afgiften senere (halvt års tid)

• #6   10. maj 2005 Den går desværre ikke. Efter de har fastsat afgiften, har du en frist (mener det er en måned) til at acceptere tilbudet, ellers skal den vurderes på ny. Men du kunne jo beholde de gamle dele, og så tage dem på til syn når du engang skal syne den.

• #7   10. maj 2005 hmm, den skulle jo helst restaureres fuldstændig. og hvis stel, tank, skjold, fælge osv skal lakeres, motoren shines op og alt det gejl. så skal jeg jo næsten bruge to mc'er... jeg må nok bare bide i det sure æble og enten vente eller betale lidt ekstra...

Mange tak for svarene... mvh Morten

• #8   10. maj 2005 Du kan få en forhåndsvurdering (den kan du få tilsendt eller du kan gå ned og få den mens du venter) hos told og skat - de skal ikke se cyklen, bare vide model, km, årgang osv. Den pris - det er hvad det koster. Hvis du ikke vil betale den pris, så får du ikke plader på - så simpelt er det smiley

Men, hvis du mener prisen er for høj i forhold til hvad din cykel er værd, så skal du betale forhåndsvurderingen og samtidig bestille tid til en endelig vurdering. Så kommer du ud til 3 synsmænd som så kigger på den, og vurderer afgiften. 3-4 uger senere får du så at vide om du får lidt af afgiften tilbage, eller om du skal af med mere. Og der er altså ingen vej tilbage.

Og ja - jo bedre stand, jo mere i afgift smiley

• #10   10. maj 2005 Man kan aldrig vide sig sikker mht. med om man skal fremvise cyklen eller ej. Jeg fik en forhåndsvurdering (på min bil), og selv om jeg accepterede denne skulle jeg fremvise bilen alligevel.

• #11   10. maj 2005 skal man bruge en kopi af registreringsattesten?
    ang. det med prøveplader---> det kunne bare være rart hvis man lige kunne få lov a prøve den inden man købte den og så selvfølgelig kunne køre den hjem, da har kigget meget på en yamaha fzr 400, den koster 8000kr u. afgift har kørt 48.000km og er fra 93, er der ingen som bare har en lille ide om hvad afgiften kan være på?

Kommentér på:
spørgsmål om afgift

Annonce