{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål om afgift {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Inspireret af både interessen for en ret omfattende ombygning af min Intruder og de mange tråde der efterhånden har været om afgifter efter ombygning kommer jeg i tanke om hvor vidt det kan lade sig gøre at "snyde" systemet.

Sagen er den at man jo ikke må lave ret meget om før end at den danske stat ikke anerkender at det er den samme motorcykel og selvfølgelig ser det som snit til at kræve endnu en afgift.

Men, hvordan er reglerne hvis man køber en cykel i udlandet, som der jo af gode grunde ikke er betalt afgift af, og ombygger den FØR der bliver betalt afgift af den herhjemme?
Vil det resultere i én enkelt afgift og man derfor slipper den ekstra regning, eller vil det bare afspejle sig i den afgift der skal betales i første omgang?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Et spørgsmål om afgift
  • #1   14. apr 2013 ja sådan kan man gøre , og er også det smarteste , men man snyder dog ikke nogen.

• #2   14. apr 2013 Det var helt bevidst at jeg brugte " " omkring snyder, da det jo netop ikke er snyd.
    Vidste bare ikke helt hvilket ord jeg ellers skulle benytte smiley

Jeg ville ville nok bare blive idiot af at skulle vente flere år med at få ombygget en hel cykel for at undgå afgiften og da den er betalt i forvejen synes jeg at det er helt til grin at den skal betales igen smiley

• #5   14. apr 2013 Henrik: Jeg overvejer at importerer en gammel cykel der skal totalt renoveres, bruge den tid det nu engang tager og så toldsyne den når den er færdig med alle de ændringer der nu engang er kommet til. Det vil sige uden nogen form for dokumentation for ombygningerne andet end mine egne.
    Der skal vel kun betales afgift af den én gang? Uanset hvor ombygget den så er. Godkendelserne (TÜV) skal selvfølgelig være der så den er lovlig smiley

• #7   14. apr 2013 P-Vagten: Nægte at toldsyne den herhjemme? Er det i forhold til hvor meget den er ombygget eller om det er lovlige ombygninger? (modfikation af stel etc.)
    Skal den ombygges FØR den importeres før det kan lade sig gøre?

• #8   14. apr 2013 kartoffel kartoffel

er den ombygget i en sådan grad at synsmanden siger no go kommer du ikke længere

• #10   14. apr 2013 Ja det er klart. Den skal jo overholde alle de regler der er før end den kan synes.
    Spørgsmålet var mere rettet på om den skal bygges om før toldsynet for at få alle modifikationerne med uden at skulle betale afgift igen senere smiley

Kommentér på:
Et spørgsmål om afgift

Annonce