Et spørgsmål om afgift {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Inspireret af både interessen for en ret omfattende ombygning af min Intruder og de mange tråde der efterhånden har været om afgifter efter ombygning kommer jeg i tanke om hvor vidt det kan lade sig gøre at "snyde" systemet.
Sagen er den at man jo ikke må lave ret meget om før end at den danske stat ikke anerkender at det er den samme motorcykel og selvfølgelig ser det som snit til at kræve endnu en afgift.
Men, hvordan er reglerne hvis man køber en cykel i udlandet, som der jo af gode grunde ikke er betalt afgift af, og ombygger den FØR der bliver betalt afgift af den herhjemme?
Vil det resultere i én enkelt afgift og man derfor slipper den ekstra regning, eller vil det bare afspejle sig i den afgift der skal betales i første omgang?
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Vidste bare ikke helt hvilket ord jeg ellers skulle benytte
Jeg ville ville nok bare blive idiot af at skulle vente flere år med at få ombygget en hel cykel for at undgå afgiften og da den er betalt i forvejen synes jeg at det er helt til grin at den skal betales igen
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Der skal vel kun betales afgift af den én gang? Uanset hvor ombygget den så er. Godkendelserne (TÜV) skal selvfølgelig være der så den er lovlig
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Skal den ombygges FØR den importeres før det kan lade sig gøre?
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.648
er den ombygget i en sådan grad at synsmanden siger no go kommer du ikke længere
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.428
Spørgsmålet var mere rettet på om den skal bygges om før toldsynet for at få alle modifikationerne med uden at skulle betale afgift igen senere
Et spørgsmål om afgift